Wordt Biden een goede president ?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Trump heeft de staatsschuld enorm verzwaard, en dat heeft Biden alleen maar vlotjes overgedaan. Zijn bijdrage aan de overheidsschuld zal tegen het einde van zijn ambtstermijn zo groot zijn als die van Trump.
Het is allemaal met geleend geld gebeurd. Op de pof. Er gaat vroeg of laat een brutaal ontwaken volgen. Dát gaat men dan ook van Biden onthouden.
Het is allemaal met geleend geld gebeurd. Op de pof. Er gaat vroeg of laat een brutaal ontwaken volgen. Dát gaat men dan ook van Biden onthouden.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
De VS en China zijn beiden deel van een ander continent; Europa is het voordeel van zijn culturele dominantie kwijt en Afrika heeft eigenlijk nooit meegeteld. Misschein zijn de hallucinaties van G. Orwell's (1984) zich in 2024, stilaan aan het voltrekken. D. Trump zou een perfecte leider voor de haatsessies kunnen zijn. Europa zou hoogstens de rol van slagveld kunnen dienen. Die van 'down under' zullen moeten kiezen naar welke kant zij overhellen.
Tegen die achtergrond zijn zowel Biden als Trump als Poetin als Xi, slechts vage schimmen.
Tegen die achtergrond zijn zowel Biden als Trump als Poetin als Xi, slechts vage schimmen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De uitwisseling van (politiek en andere) gevangenen die gisteren plaatsvond in Turkije is een pluim op de hoed van de Democraten en Biden waar Harris, naar de verkiezingen toe, enorm voordeel kan uit halen.
Heeft Poetin dan toch liever Harris als President dan Trump of is het zoals Poetin zei dat Rusland hun ding zullen blijven doen eender wie President in de VS wordt.
Heeft Poetin dan toch liever Harris als President dan Trump of is het zoals Poetin zei dat Rusland hun ding zullen blijven doen eender wie President in de VS wordt.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Toen Biden aan het einde van een persbriefing over de gevangenenruil de vraag kreeg wat zijn reactie was op de kritiek van Trump dat hij de gijzelaars vrij zou hebben gekregen “zonder iets in ruil aan te bieden”, hoefde hij niet naar zijn woorden te zoeken: “Waarom heeft hij het niet gedaan toen hij president was?”
-
Hoe zit het met de jobcreatie in de VS?
Het Bureau for Labour Statistics heeft een 'herziening' van de cijfers naar buiten gebracht. Nu blijkt dat de jobmarket met maar liefst 818.000 eenheden werd overschat. Er komt dus een enorme neerwaartse bijstelling van de cijfers.
Slecht nieuws voor Biden (en Harris).
Het Bureau for Labour Statistics heeft een 'herziening' van de cijfers naar buiten gebracht. Nu blijkt dat de jobmarket met maar liefst 818.000 eenheden werd overschat. Er komt dus een enorme neerwaartse bijstelling van de cijfers.
Slecht nieuws voor Biden (en Harris).

Onder president Kennedy lag het gemiddeld weekloon tussen 100 en 150 dollar. Zeg maar 1/10 van wat het is onder Biden. Dat moet een helse tijd geweest zijn voor die Amerikanen om met minder dan $150 dollar per week te moeten rondkomen...
Tip

Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Zo, dan zitten de Amerikanen nog altijd met ongeveer, en relatief, met hetzelfde inkomen als in 2016. Dus, in feite hebben ze er tot hiertoe nog niet veel bij gewonnen. 
Het is zo'n beetje zoals hier. De BEF heeft een andere naam gekregen.
Vroeger kocht je iets voor één Belgische frank, waar je nu een Euro voor betaalt.
De Belgische frank is dus sinds de invoer van de Euro naar maal 40,3399 gegaan.
Ook niet meer te vergelijken, maar de koopkracht is er wel, en ook daardoor, nòg een beetje méér op achteruit gegaan. En dat is mijn inziens noch aan Trump, noch aan Biden te wijten.
Het is zo'n beetje zoals hier. De BEF heeft een andere naam gekregen.
Vroeger kocht je iets voor één Belgische frank, waar je nu een Euro voor betaalt.
De Belgische frank is dus sinds de invoer van de Euro naar maal 40,3399 gegaan.
Ook niet meer te vergelijken, maar de koopkracht is er wel, en ook daardoor, nòg een beetje méér op achteruit gegaan. En dat is mijn inziens noch aan Trump, noch aan Biden te wijten.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
(Had ook niet misstaan in het topic over Kamala of Trump)
De prooi is leeggezogen, het karkas wordt gedumpt.Hoogtepunt van Amerika:
Het maakt niet uit wie er dinsdag wint, Europa
heeft al verloren
De Amerikaanse belangstelling voor het continent is sinds het einde van de Koude Oorlog afgenomen.
Maar als je een stapje terug doet, is het grotere plaatje dit: Europa is gewoon niet meer zo belangrijk voor Washington als het ooit was. Europa wordt ouder en krimpt, is allergisch voor machtspolitiek, is verdeeld en risicomijdend. Europa roept bij veel Amerikanen steeds minder genegenheid op, maar spottende minachting — een plek die goed is voor vakanties en niet veel meer (zie deze karakteristieke tweet van een influencer uit San Francisco). Het helpt niet dat de prestatiekloof tussen de Amerikaanse en Europese economieën onverbiddelijk groter wordt, in het voordeel van Amerika.
https://www.politico.eu/article/donald- ... s-weapons/