verkiezingen
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zou het kunnen dat je ergens iets verkeerd begrepen hebt?twistenopdemaan schreef: ↑08 feb 2025, 13:33Sommige zaken wijzen erop dat onze staatsschuld niet weg is maar beland is in de zakken van de bevolking.De vraag is of we dat nu moeten terug geven aan de overheid en een rijke overheid belangrijker is dan een rijke bevolking?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Geen slechte gedachtengangtwistenopdemaan schreef: ↑08 feb 2025, 13:33Sommige zaken wijzen erop dat onze staatsschuld niet weg is maar beland is in de zakken van de bevolking.De vraag is of we dat nu moeten terug geven aan de overheid en een rijke overheid belangrijker is dan een rijke bevolking?
Maar geen probleem , de VS blijft ook nog steeds geld lenen van China. Er zal ooit wel een tijd komen dat China dat terug wil , en dan ... dan zullen de Amerikanen dat betalen door hun bedrijven aan de Chinezen over te dragen. Onderschat de spleetogen niet ....
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Die 40 uur was geen onderhandeling,maar een samenvatting van de vorige 8 maanden onderhandeling,ze moesten zeker zijn dat ze voor hun "hard" werken toch een "beloning verdienden....
https://www.hln.be/binnenland/er-is-maa ... ~a805549c/Een nieuwe premier, een nieuwe pree. Nu hij niet langer alleen Antwerpen, maar meteen het ganse land bestuurt, zal ook het volgende loonbriefje van Bart De Wever (54) er helemaal anders uitzien. Hoeveel meer zal hij verdienen als eerste minister van België dan als burgemeester van Antwerpen?
Een stijging van 5.000 euro vergeleken met 2023. “En die indexering indachtig mag voor premier De Wever worden uitgegaan van 270.000 euro bruto ..
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Als ik dat bedrag herleid naar een maandbedrag, dan komt dat neer op €22.500 bruto.
Wat dat netto is, is me niet duidelijk. Voor een gewone burger zou het ongeveer de helft zijn.
Hoeveel vind je dat het netto mag zijn, tokkio? Wat lijkt jou redelijk?
Wat dat netto is, is me niet duidelijk. Voor een gewone burger zou het ongeveer de helft zijn.
Hoeveel vind je dat het netto mag zijn, tokkio? Wat lijkt jou redelijk?

frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
De premier komt ergens uit in de buurt van 11.000 euro netto,/maand. Ik veronderstel verder dat een premier de rest van zijn gecumuleerde mandaten niet meer zal uitoefenen.
Ook de 5 vice-premiers hebben ongeveer dezelfde pree.
Ministers- zowel federaal als Vlaams- draaien rond de 10.000 euro netto per maand.
Ministers- zowel federaal als Vlaams- draaien rond de 10.000 euro netto per maand.
-
... en in Belgie lopen er ontzaglijk veel ministers rond , veel te veel eigenlijk. New-York met amper minder inwoners doet het met één burgemeester.frits1955 schreef: ↑10 feb 2025, 09:28De premier komt ergens uit in de buurt van 11.000 euro netto,/maand. Ik veronderstel verder dat een premier de rest van zijn gecumuleerde mandaten niet meer zal uitoefenen.
En die eten allemaal uit dezelfde trog die werknemers moeten vullen.
-
Ik krijg de indruk dat je weer snakt naar 1 sterke leider, zoals dat in een paar van je voorbeeldlanden het geval is (Kim - Xi - Vlad), zolang het maar niet iemand is die Bart heet

twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Inspanningen tegen sabotage en spionage gebeurde al onder De Croo, maar nu onder BDWever moet het uitgebasuind worden. Kan altijd beter, maar Doen, niet roepen. Minder de brave kleine mensen in 't oog houden en laten betalen voor te snel rijden (bv) . Kerncentrales van de nieuwe generatie bouwen dat heeft Verhofstadt al voorgesteld toen hij Premier was. Ze hebben hem uitgelachen. Indien we dat nu hadden waren we onafhankelijk voor energie.
Spinnst du oder was
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
De regering-De Wever windt er geen doekjes om. Dwz. een hogere gasprijs en nog wat belastingen komen er aan. De infrastructuur onder zee moet immers beschermd worden (door marineschepen van meer dan 30 jaar oud).
Spinnst du oder was
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Met de Leopold I en de Louise-Marie heeft de Belgische marine momenteel twee fregatten in dienst. De schepen zijn eind jaren tachtig gebouwd en zijn stilaan aan vervanging toe. Fregatten vormen de ruggengraat van een zeemacht. Het Yacht van Albert niet meegerekend.
De Belgische Defensie?
België bevindt zich op plaats 70 (ter vergelijking: buurland Nederland staat op 40). “Als er vandaag een oorlog uitbreekt, moet het Belgische leger na enkele uren met stenen beginnen te werpen”, waarschuwde oud-luitenant-generaal Marc Thys enkele maanden geleden nog.19 feb 2024
De Belgische Defensie?
België bevindt zich op plaats 70 (ter vergelijking: buurland Nederland staat op 40). “Als er vandaag een oorlog uitbreekt, moet het Belgische leger na enkele uren met stenen beginnen te werpen”, waarschuwde oud-luitenant-generaal Marc Thys enkele maanden geleden nog.19 feb 2024
-
Tiens , en dit dan ? https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/13 ... rt-israel/Fazal schreef: ↑10 feb 2025, 17:59....
België bevindt zich op plaats 70 (ter vergelijking: buurland Nederland staat op 40). “Als er vandaag een oorlog uitbreekt, moet het Belgische leger na enkele uren met stenen beginnen te werpen”, waarschuwde oud-luitenant-generaal Marc Thys enkele maanden geleden nog.19 feb 2024![]()
-
De bouw ervan duurt minstens 10 jaar ... Wie gaat het dan voor het zeggen hebben .....twistenopdemaan schreef: ↑10 feb 2025, 15:31..... Kerncentrales van de nieuwe generatie bouwen ....
bouwkosten :
kerncentrales : 15 miljard euro per 1000 megawatt vermogen ( https://wisenederland.nl/nieuwe-kerncen ... en-kosten/ )
windmolens : 2 miljard euro per 1000 megawatt vermogen ( https://www.daarkrijgjeenergievan.nl/ve ... -plaatsen/ en https://www.windmolenskopen.nl/wat-kost-een-windmolen/ )
Dit https://www.duurzaamnieuws.nl/nu-nog-in ... structief/ ook eens lezen ...
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 10 feb 2025, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.