Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

27 feb 2020, 22:31

Lars schreef:
27 feb 2020, 21:42

indexaanpassing in april!
Aha! Dan ook een aanpassing van de uitgestelde wedde.
Ik ga toch eens goed moeten nadenken over hoe we dat allemaal gaan beleggen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

29 feb 2020, 15:16

In het Belang van Limburg staat dat de klassenraden bij het TSO zich veel vergissen voor hogere studies.
Vraag ik me af waarom de informatica richtingen en management dan bij TSO ingedeeld zijn

Lars

29 feb 2020, 16:41

voorn schreef:
29 feb 2020, 15:16
In het Belang van Limburg staat dat de klassenraden bij het TSO zich veel vergissen voor hogere studies.
Vraag ik me af waarom de informatica richtingen en management dan bij TSO ingedeeld zijn
Klassenraden hebben spijtig genoeg geen glazen bol om te voorspellen hoe leerlingen in het hoger onderwijs gaan presteren.
In het middelbaar bestaat de TSO richting "Boekhouden/Informatica".
Of daar nu een T of een A staat op dat diploma hoger middelbaar vind ik totaal onbelangrijk.

Wil.

03 mar 2020, 13:37

Onze Min. van Binnenlandse Zaken kondigt 400 nieuwe aanwervingen aan bij de politie. 100 daarvan moeten de zaken op de luchthaven vlotter doen verlopen. Er werd de afgelopen weken gestaakt en dit is het eindresultaat.

De ambtenaren worden zeker niet afgedankt, integendeel.

Maar wacht! Ze worden nu niet langer 'ambtenaren' genoemd, net zoals in Nederland. Probleem opgelost. :lol:
dejules

03 mar 2020, 15:22

Wil. schreef:
Onze Min. van Binnenlandse Zaken kondigt 400 nieuwe aanwervingen aan bij de politie. 100 daarvan moeten de zaken op de luchthaven vlotter doen verlopen. Er werd de afgelopen weken gestaakt en dit is het eindresultaat.

Maar wacht!
Ons overheidsbeslag is 10%BBP hoger tov gidsland Nederland.
Dat is 44.000.000.000 Euro, elk jaar!

Wil.

03 mar 2020, 18:27

Da's normaal, hé. Ze hebben geen ambtenaren. Dus is de kost daarvan gelijk aan nul euro.

Wij gaan dat binnenkort ook kunnen: ze heten dan 'werknemers ten dienste van de bevolking' en onze ambtenarenkost zakt, zoals in Nederland, in één klap naar nul euro. 8)
dejules

03 mar 2020, 20:21

Wil. schreef:
03 mar 2020, 18:27
Da's normaal, hé. Ze hebben geen ambtenaren. Dus is de kost daarvan gelijk aan nul euro.

Wij gaan dat binnenkort ook kunnen: ze heten dan 'werknemers ten dienste van de bevolking' en onze ambtenarenkost zakt, zoals in Nederland, in één klap naar nul euro. 8)
Nee Mijnheer, mensen die in Nederland voor de overheid werken hebben geen apart statuut en ook geen apart (exuberant) pensioenstelsel en zij hebben er geen enkele teveel! Hun loon vindt je terug in het overheidsbeslag en dat is 10%BBP minder dan het onze. U moet eens de verhouding leraars, politieagenten, cipiers, ... vergelijken met dat van ons. In Nederland is er 1 cipier voor 7 gevangenen en hier is er 1 cipier voor 1.7 gevangenen ...

Wil.

03 mar 2020, 21:23

Bij onze noorderburen werkt - jouw woorden - niemand voor de overheid. Ze hebben geen ambtenaren. Daar bestaan geen belastingvreters.

Wij kunnen die stunt evenaren, dat geloof ik vast :lol: Er moet gewoon eens iemand uit het parlement hier komen meelezen hoe julleke dat vanuit zijn hangmat oplost.
dejules

03 mar 2020, 21:30

Wil. schreef:
Bij onze noorderburen werkt - jouw woorden - niemand voor de overheid.
Dat maakt jij er van.
Nederland kent geen ambtenarenstatuut, geen dubbele pensioenen, geen extra verlof of extra uitgevonden feestdagen, geen perequatie, geen opgespaarde ziektedagen, geen tbs of vervroegd ambtenarenpensioen op 50 jaar, geen meetellende studiejaren, geen benoemingen voor het leven ...
Mensen in overheidsdienst hebben daar een werknemersstatuut maar worden meegeteld in het overheidsbeslag en dat is voor hun 10%BBP lager tov ons land. Hun overheidspersoneel is veel goedkoper en zij hebben er veel minder dan wij.

Lars

04 mar 2020, 08:05

dejules schreef:
03 mar 2020, 21:30
Wil. schreef:
Bij onze noorderburen werkt - jouw woorden - niemand voor de overheid.
Dat maakt jij er van.
Nederland kent geen ambtenarenstatuut, geen dubbele pensioenen, geen extra verlof of extra uitgevonden feestdagen, geen perequatie, geen opgespaarde ziektedagen, geen tbs of vervroegd ambtenarenpensioen op 50 jaar, geen meetellende studiejaren, geen benoemingen voor het leven ...
Mensen in overheidsdienst hebben daar een werknemersstatuut maar worden meegeteld in het overheidsbeslag en dat is voor hun 10%BBP lager tov ons land. Hun overheidspersoneel is veel goedkoper en zij hebben er veel minder dan wij.
Ik ken niemand die Nederlander wil worden of er wil gaan wonen...
Iemand wel?
dejules

04 mar 2020, 09:05

Wil. schreef:

België heeft een grondige pensioenhervorming minstens even hard nodig als Frankrijk.
Hogere minimumpensioenen kunnen daar deel van uitmaken, maar alleen in een bredere hervorming die vooral ook de financiering van het pensioenstelsel veiligstelt.
Daarbij zijn elementen als langer werken, minder gelijkgestelde periodes
en een verregaande bijsturing van de ambtenarenpensioenen onvermijdelijk.

https://www.tijd.be/opinie/column/Laat- ... ce=dlvr.it
dejules

04 mar 2020, 11:08

dejules schreef:
27 feb 2020, 22:27
6.444.000 dagcontracten werden in 2019 uitgeschreven in België.
750.000 Belgen werken via een uitzendkantoor.

Bron : Visie

Wil.

04 mar 2020, 12:07

Ik ben vóór wanneer het gaat om de pensioenen aan te passen.
Alleen, dat moet op een eerlijke manier gebeuren. De oudere ambtenaren houdt men dan sowieso buiten schot.
dejules

04 mar 2020, 12:42

Wil. schreef:
04 mar 2020, 12:07
De oudere ambtenaren houdt men dan sowieso buiten schot.
Als je verwacht dat mensen tot 67 of zelfs 70 jaar gaan werken om dan een pensioen te krijgen van 1.250 Euro/maand dan kan het niet anders dat mensen die op hun 50ste met een dubbel pensioen zijn gaan leeglopen daar financieel en retro-actief zwaar voor bestraft zullen worden.
Er zal op jullie geschoten worden en wel met een bazooka!
Laatst gewijzigd door dejules op 04 mar 2020, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn

04 mar 2020, 12:50

De reportage in Knack van 12 professoren benaderd mijn visie.
Al lijkt het wel op een uittreksel van elke partij wat wils dat verwezenlijk is