Jobs - Jobs - Jobs
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Uiteraard kan je dit bewijzen.dejules schreef: ↑29 mar 2020, 15:51Ge kunt op de FB-page van uw stad(je) of gemeente kijken en U zult zien dat men bij alle lagere entiteiten bezig is met lijsten op te maken van ambtenaren die binnenkort hun ontslag krijgen. De ongerustheid onder die mensen is immens en er zijn heel veel reacties te lezen. De inkomsten vd lagere entiteiten dalen met bijna 90%!! Dat gaat van inkomsten uit de personenbelasting van werknemers, belastingen waaraan zelfstandigen, horeca (oa terrassen), kmo's en bedrijven, ... onderworpen zijn maar ook over inkomsten uit parkeren, verkeersboetes, gas-boetes, ... In de vergaderingen tussen de fractievoorzitters van de Kamer en de voorlopige regering is men aan het aftoetsen of de afschaffing vh ambtenarenstatuut onder volmachten kan of onder de volgende regering.
Voor het ontslaan van contractuelen speelt dit geen rol maar voor statutairen is dat nu onmogelijk.
Ik geeft het nog een paar maanden.
Dubbele pensioenen voor statutairen is voor je het weet afgeschaft. Die dame waar je het over hebt gaat krijgen waar ze recht op heeft. Het tijdperk van de leeglopers die moeten controleren hoe een economisch actieve mens sinaasappelen perst is voorbij.
Een screenshot van zo'n lijst is voldoende.
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Dejules: Sorry maar binnenkort komt er epidemie van ambtenaren als ik jou iedere dag lees . Nogmaals veegt voor u eigen deur , dat is enige wat je moet doen . Ander nooit zijn rekenschap maken ,
zeer laag .
Denk dat je soms helft niet leest van wat de mensen hier neerpennen jij blijft maar door razen ,
En vrouw die 47 jaar heeft gewerkt en 30 j geen erkenning , dat zouden ze eens bij jou moeten doen , denk dat je dan zou zot worden maar voor ander is dat maar allemaal vrij normaal .

Waarom komen de ambtenaren daar aan te pas verklaar me dat eens .
zeer laag .
Denk dat je soms helft niet leest van wat de mensen hier neerpennen jij blijft maar door razen ,
En vrouw die 47 jaar heeft gewerkt en 30 j geen erkenning , dat zouden ze eens bij jou moeten doen , denk dat je dan zou zot worden maar voor ander is dat maar allemaal vrij normaal .
Waarom komen de ambtenaren daar aan te pas verklaar me dat eens .
-
Waar blijven die FB-pagina's, Jules?dejules schreef: ↑29 mar 2020, 15:51Ge kunt op de FB-page van uw stad(je) of gemeente kijken en U zult zien dat men bij alle lagere entiteiten bezig is met lijsten op te maken van ambtenaren die binnenkort hun ontslag krijgen. De ongerustheid onder die mensen is immens en er zijn heel veel reacties te lezen. De inkomsten vd lagere entiteiten dalen met bijna 90%!! Dat gaat van inkomsten uit de personenbelasting van werknemers, belastingen waaraan zelfstandigen, horeca (oa terrassen), kmo's en bedrijven, ... onderworpen zijn maar ook over inkomsten uit parkeren, verkeersboetes, gas-boetes, ... In de vergaderingen tussen de fractievoorzitters van de Kamer en de voorlopige regering is men aan het aftoetsen of de afschaffing vh ambtenarenstatuut onder volmachten kan of onder de volgende regering.
Voor het ontslaan van contractuelen speelt dit geen rol maar voor statutairen is dat nu onmogelijk.
Dubbele pensioenen voor statutairen is voor je het weet afgeschaft. Die dame waar je het over hebt gaat krijgen waar ze recht op heeft. Het tijdperk van de leeglopers die moeten controleren hoe een economisch actieve mens sinaasappelen perst is voorbij.
-
Lars schreef: ↑30 mar 2020, 09:24Waar blijven die FB-pagina's, Jules?dejules schreef: ↑29 mar 2020, 15:51Ge kunt op de FB-page van uw stad(je) of gemeente kijken en U zult zien dat men bij alle lagere entiteiten bezig is met lijsten op te maken van ambtenaren die binnenkort hun ontslag krijgen. De ongerustheid onder die mensen is immens en er zijn heel veel reacties te lezen. De inkomsten vd lagere entiteiten dalen met bijna 90%!! Dat gaat van inkomsten uit de personenbelasting van werknemers, belastingen waaraan zelfstandigen, horeca (oa terrassen), kmo's en bedrijven, ... onderworpen zijn maar ook over inkomsten uit parkeren, verkeersboetes, gas-boetes, ... In de vergaderingen tussen de fractievoorzitters van de Kamer en de voorlopige regering is men aan het aftoetsen of de afschaffing vh ambtenarenstatuut onder volmachten kan of onder de volgende regering.
-
dejules
Als grote bedrijven het al lastig hebben, hoe moet het dan niet zijn bij de kleintjes?
“De helft van de zelfstandige ondernemers vreest dat het lastig wordt om niet failliet te gaan als hun zaak langer dan drie weken gesloten moet blijven”, zegt Christine Mattheeuws van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen, op basis van een bevraging bij meer dan 10.000 leden.
Dat het water vele zelfstandigen aan de lippen staat, zien ze ook bij Dyzo, een vzw die zelfstandigen in moeilijkheden begeleidt.
“Alleen al in de maand maart openden we 363 nieuwe dossiers, 100 meer dan in dezelfde maand een jaar eerder”, zegt directeur Oliver Delaere. “De eerste drie maanden zitten we al aan 978 dossiers, of bijna 45 procent meer dan vijf jaar geleden.
En dan moet de grote golf nog komen, want de meeste ondernemers klampen zich nu vast aan de steunmaatregelen van de overheid. Maar als die niet volstaan om de kosten te betalen, dan vrezen we het ergste.”
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200402_049 ... enorm-zijn
“De helft van de zelfstandige ondernemers vreest dat het lastig wordt om niet failliet te gaan als hun zaak langer dan drie weken gesloten moet blijven”, zegt Christine Mattheeuws van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen, op basis van een bevraging bij meer dan 10.000 leden.
Dat het water vele zelfstandigen aan de lippen staat, zien ze ook bij Dyzo, een vzw die zelfstandigen in moeilijkheden begeleidt.
“Alleen al in de maand maart openden we 363 nieuwe dossiers, 100 meer dan in dezelfde maand een jaar eerder”, zegt directeur Oliver Delaere. “De eerste drie maanden zitten we al aan 978 dossiers, of bijna 45 procent meer dan vijf jaar geleden.
En dan moet de grote golf nog komen, want de meeste ondernemers klampen zich nu vast aan de steunmaatregelen van de overheid. Maar als die niet volstaan om de kosten te betalen, dan vrezen we het ergste.”
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200402_049 ... enorm-zijn
-
Lars Waar blijven die FB-pagina's, Jules?
Dat is ondertussen de 5de keer dat ik u confronteer met een heel eenvoudige vraag, Jules.
Als vragen jou storen moet je niet op een forum komen, maar maak je best een eigen blog.
Doen! Zeer uitdagend persoon als je t'mij vraagt en maar blijven doordrammen .
U plaats blijft steken .Zet die plaat af .
Dat is ondertussen de 5de keer dat ik u confronteer met een heel eenvoudige vraag, Jules.
Als vragen jou storen moet je niet op een forum komen, maar maak je best een eigen blog.
Doen! Zeer uitdagend persoon als je t'mij vraagt en maar blijven doordrammen .
U plaats blijft steken .Zet die plaat af .
-
Dicksy is enorm veel geld , maar terecht .
Je wil niet meemaken wat die mensen iedere dag moeten aanhoren
zowel thuiszorg koken .
Ondankbare stiel zeg ik daar tegen , is niemand die er wat kan aandoen , wat er nu gebeurt .
Maar niet op personeel uitwerken is er over , ze komen ook personeel niet zeggen hier zijn mijn
kinderen op bezoek geweest moeten zij ook maar aanvaarden .Riskeren ook hun gezondheid en hun gezin .
T'is aan escaleren .
Je wil niet meemaken wat die mensen iedere dag moeten aanhoren
zowel thuiszorg koken .
Ondankbare stiel zeg ik daar tegen , is niemand die er wat kan aandoen , wat er nu gebeurt .
Maar niet op personeel uitwerken is er over , ze komen ook personeel niet zeggen hier zijn mijn
kinderen op bezoek geweest moeten zij ook maar aanvaarden .Riskeren ook hun gezondheid en hun gezin .
T'is aan escaleren .
-
dejules
Dienstenchequebedrijven die aan de slag zijn of opnieuw aan de slag gaan, krijgen tijdelijk een hogere subsidie. De subsidie stijgt van 14,36 euro tot 23 euro, zo raakte eerder al bekend.
In de dienstencheques sector werken bijna 150.000 mensen. Deze sector is de zwaarst gesubsidieerde sector binnen de Oeso en kost jaarlijks 3.1 miljard Euro. Indien men deze artificiële sector ten grave draagt krijg je een dramatisch hoge Vlaamse werkloosheid. De vraag is of onze enige kredietverschaffer nl de ECB geld wil lenen om werklozen te verstoppen. Even Griekenland bellen!
ps In tijden van massawerkloosheid kunnen de gezinnen die poetsers 1/ niet betalen en kan 2/ de werkloze partner(s) zelf poetsen.
-
En?dejules schreef: ↑04 apr 2020, 13:57Dienstenchequebedrijven die aan de slag zijn of opnieuw aan de slag gaan, krijgen tijdelijk een hogere subsidie. De subsidie stijgt van 14,36 euro tot 23 euro, zo raakte eerder al bekend.
In de dienstencheques sector werken bijna 150.000 mensen. Deze sector is de zwaarst gesubsidieerde sector binnen de Oeso en kost jaarlijks 3.1 miljard Euro. Indien men deze artificiële sector ten grave draagt krijg je een dramatisch hoge Vlaamse werkloosheid. De vraag is of onze enige kredietverschaffer nl de ECB geld wil lenen om werklozen te verstoppen. Even Griekenland bellen!
ps In tijden van massawerkloosheid kunnen de gezinnen die poetsers 1/ niet betalen en kan 2/ de werkloze partner(s) zelf poetsen.
Wat zeiden ze in Griekenland?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Absoluut.dejules schreef:
Gisteren een verpleegster, die ik ken, van wit/gele gesproken.
‘Er was weer een patiënt die afgebeld had uit vrees voor coronabesmetting, zij ging voorlopig de verzorging zelf doen. Dus bijstand wit/gele kruis was niet meer nodig.’
Mijn bedenking die ik maakte naar haar toe was waarom ze zichzelf kan behelpen nu in coronatijd en waarom dat dit blijkbaar niet lukt als er geen corona is.
Er valt nog veel geld te besparen, ook in de sociale zekerheid.
-
dejules
Het ziekteverzuim bij de thuisverpleging is zo hoog dat nog slechts 1 op 5 patiënten verzorging krijgen. Het gaat om de meest hulpbehoevende mensen.
De thuisverpleging kent geen ambtenarenstatuut. Deze mensen hebben een werknemersstatuut en zijn slecht betaald. Hun pensioen is 1/3de tov een statutair die 15 jaar minder loopbaan heeft!
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Deze thuisverpleegster werkt nog altijd. Het is hier de patiënt zelf die afbelt uit schrik voor coronabesmetting.dejules schreef:
Het ziekteverzuim bij de thuisverpleging is zo hoog dat nog slechts 1 op 5 patiënten verzorging krijgen. Het gaat om de meest hulpbehoevende mensen.
Dus: Waarom kunnen die zichzelf niet behelpen als er geen coronabesmetting dreigt maar wel als er coronabesmetting dreigt?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Thuisverplegers worden betaald door de staat.
"Die kunnen nooit of nooit ook maar één eurocent in de staatskas doen belanden. Het zijn leeglopers" - uitspraak van Voka, ... euh, sorry, van julleke.
"Die kunnen nooit of nooit ook maar één eurocent in de staatskas doen belanden. Het zijn leeglopers" - uitspraak van Voka, ... euh, sorry, van julleke.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.