Jobs - Jobs - Jobs
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
https://www.standaard.be/cnt/dmf2020040 ... m_term=biz

VERWARRING IN BEDRIJVEN NEEMT TOE
Ziektebriefjes onder vuur
Hebben zieke werknemers tijdens deze coronacrisis nog recht op een gewaarborgd loon of volstaat een tijdelijke werkloosheidsuitkering, die een stuk lager ligt? Vakbonden en werkgevers slagen er maar niet een eind te maken aan de groeiende verwarring in de bedrijven.
Waar zitten de geleerde krullebollekes hier ,
Zie de ze al komen , is nog maar begin , als op centen en betalen op aankomt
dan weet je dat 10 voor 12 is .
Zou de regering moeten regelen vind ik persoonlijk , en zeggen wij (R.V.A. of Werkgever
vakbond ? hebben nu daar niks met te maken .Alleen nog wat roet in eten .
En werken ze door is de werkgever die eerste maand of veertien dagen moet betalen ( Hangt af van welke job )
Enige oplossing als ze ziek worden tijdens deze datum , en zijn ingeschreven bij R.V.A. , dan kunnen ze overschakelen op mutualiteit dan betalen die door en zijn ze weer genezen gaan ze terug naar R.V.A of misschien kunnen ze terug hun ouder job herop nemen ( dat laatste is afwachten)

VERWARRING IN BEDRIJVEN NEEMT TOE
Ziektebriefjes onder vuur
Hebben zieke werknemers tijdens deze coronacrisis nog recht op een gewaarborgd loon of volstaat een tijdelijke werkloosheidsuitkering, die een stuk lager ligt? Vakbonden en werkgevers slagen er maar niet een eind te maken aan de groeiende verwarring in de bedrijven.
Waar zitten de geleerde krullebollekes hier ,
Zie de ze al komen , is nog maar begin , als op centen en betalen op aankomt
dan weet je dat 10 voor 12 is .
Zou de regering moeten regelen vind ik persoonlijk , en zeggen wij (R.V.A. of Werkgever
vakbond ? hebben nu daar niks met te maken .Alleen nog wat roet in eten .
En werken ze door is de werkgever die eerste maand of veertien dagen moet betalen ( Hangt af van welke job )
Enige oplossing als ze ziek worden tijdens deze datum , en zijn ingeschreven bij R.V.A. , dan kunnen ze overschakelen op mutualiteit dan betalen die door en zijn ze weer genezen gaan ze terug naar R.V.A of misschien kunnen ze terug hun ouder job herop nemen ( dat laatste is afwachten)
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Limburg sterk getroffen door tijdelijke werkloosheid 113132 werknemers.
Ik begrijp niet waarom de vakbonden moeilijk doen voor tijdelijk in de landbouw bij te werken. Idem camioneurs.
Ze schermen altijd met het paritair comité
Zo heeft Colruyt zijn eigen chauffeurs
Ik begrijp niet waarom de vakbonden moeilijk doen voor tijdelijk in de landbouw bij te werken. Idem camioneurs.
Ze schermen altijd met het paritair comité
Zo heeft Colruyt zijn eigen chauffeurs
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Er is al een taskforce opgericht. Morgen zouden we de antwoorden al kennen, zo wordt in de wandelgangen gefluisterd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Een nieuw en dus onbekend virus.
Een miljoenenstad in China die in volledige lockdown ging en waar zelfs alle fabrieken gesloten werden.
Daarna een volledige provincie met 52.000.000 inwoners die hetzelfde lot onderging.
Daar viel de economie VOLLEDIG stil. Nooit gezien in de moderne wereldgeschiedenis.
De beelden van Italië met mensen die op hun buik lagen of een viskom op hun hoofd hadden en naar adem snakten en de vele doden. Mensen die vanaf 60 jaar hun doodvonnis kregen wegens gebrek aan ventilators.
De angst die dit triggerde wereldwijd nl iedereen kan besmet zijn en U ook besmetten.
In België waren het de ambtenaren die als eersten wegvluchten. 98.000 onderwijzers hadden zich in ziekte gezet de dag voor de lockdown werd afgedondigd. Bij de VDAB was het ziekteverzuim toen reeds boven de 80%.
Iedereen kreeg schrik van elkaar.
De eerste jong volwassenen die overleden.
Daarna tieners en zelfs baby's.
Indien men U deze foto had laten zien, enkele maanden geleden, en U had gevraagd wat de oorzaak kon zijn van dit bericht, wat had U geantwoord?

- Bijlagen
-
- image.png (590.15 KiB) 483 keer bekeken
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
dejules schreef:Voila dejules. U geeft de oorzaak van die tsunami aan wanbetalingen.
dejules schreef:
Volgens De Tijd komt er een tsunami aan van wanbetalingen.Daar viel de economie VOLLEDIG stilDicksy schreef:
En hoe zou dat komen?
Heel flink van u.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Lap, nu krijgen we weer heel dat epistel over de ambtenaren, leeglopers, voor het leven benoemd, enz, enz,........Wil schreef:
Ga weg voor die spiegel.
Laat hem maar voor de spiegel staan en zichzelf ophemelen. Dat is goed voor zijn mentale gezondheid.