België is een ambtenarenland
-
dejules
Dat gaat lukken!
Onder N-VA-er Muyters, 10 jaar lang Vlaams minister van werk, werd de sector poetsen en strijken met dienstencheques (de zwaarst gesubsidieerde job van alle Oeso-landen nl 14 Euro/uur ; 1.300.000.000 Euro/jaar), factor 5 groter dan de chemische sector.
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Wil ,
Gaat nooit lukken , of we nu draaien of keren lukt niet .
Ook al is met de beste bedoeling hij wilt het niet begrijpen .
Verloren energie .
Hij is vergeten dat hij ook geniet . En als ik lees dat hij veel jonger is dan ik
Want ze betalen mij nog
En dan de mensen zo in de grond boren .
Gaat nooit lukken , of we nu draaien of keren lukt niet .
Ook al is met de beste bedoeling hij wilt het niet begrijpen .
Verloren energie .
Hij is vergeten dat hij ook geniet . En als ik lees dat hij veel jonger is dan ik
Want ze betalen mij nog
En dan de mensen zo in de grond boren .
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Echt?
De Tijd - april 2018:
De tewerkstelling (in de chemie) nam met 1.125 jobs toe tot 90.778. Op drie jaar tijd kwamen er 2.500 jobs bij. De totale tewerkstelling zit wel nog onder het niveau van voor de crisis. 'Maar we hebben de ambitie om dat niveau op een bepaald moment opnieuw te kunnen behalen', stelde Yves Verschueren, directeur van de sectorfederatie Essenscia.
In België groeit de tewerkstelling in chemie en farma sneller dan in heel Europa. Bovendien weegt de chemie sowieso al zwaarder door in de tewerkstelling binnen de hele industrie.
We weten van wie 't komt, hé.ik heb gezegd dat de chemische sector arbeidsextensief is

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
U vergat :
"De totale tewerkstelling zit wel nog onder het niveau van voor de crisis."
https://www.tijd.be/ondernemen/chemie/b ... 06100.html
Ook de poets en strijk met dienstencheques groeit sneller dan in heel Europa!
-
dejules
arbeidsextensief :
manier van produceren waarbij weinig arbeid wordt gebruikt
In mijn achtertuin ligt DSM.
Koninklijke DSM NV is een Nederlands chemiebedrijf.
Dat strekt zich uit over 5 of 6 gemeentes.
Enfin, dat complex is gigantisch.
U gaat mij niet geloven maar daar werken nauwelijks mensen.
Ik dacht ongeveer 2.500 mensen die instaan voor de productie.
Die productie is 24/24 en 7/7.
Ik begrijp dat in uw biotoop een ander arbeidsregime gold maar jullie produceerden ook niets, toch?
In elk geval is het typisch voor chemische bedrijven dat zij arbeidsextensief zijn.
Dat is ook de reden waarom de lonen in die sector (veel) hoger zijn.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De tewerkstelling (in de chemie) nam met 1.125 jobs toe tot 90.778.
In België groeit de tewerkstelling in chemie en farma sneller dan in heel Europa. Bovendien weegt de chemie sowieso al zwaarder door in de tewerkstelling binnen de hele industrie.
Waarom toch altijd willen strijden over zaken die zwart op wit jouw ongelijk bewijzen, julleke? Massochisme?
Waarom toch altijd willen strijden over zaken die zwart op wit jouw ongelijk bewijzen, julleke? Massochisme?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
U begrijpt het woordje "arbeidsextensief" niet.Wil. schreef: ↑02 aug 2019, 00:18De tewerkstelling (in de chemie) nam met 1.125 jobs toe tot 90.778.
Nou, U begrijpt veel niet, toch?