Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fred1950

04 mei 2020, 12:07

test ok .... maar mijn bericht zelf kan ik niet posten 8O .

Fred1950

04 mei 2020, 12:11

gast43 schreef:
21 apr 2020, 13:16
.....
Maar De ... ist aan regelen komt in orde ( Volgende maand is iedereen aan werk )
en dan gaat hij nieuwe regering vormen ) :lol:
Dat die maar de rest van zijn carrière "in zijn kot" blijft, hij zit daar goed. :x
voorn schreef:
04 mei 2020, 11:03
PostNL maakt een nieuw verdeelcentrum in Willebroek. Werk voor meer dan 400 werknemers.
Wie wou er nu weeral PostNL overnemen , was dat niet bPost ? Belgen ? Goed voor de was en de plas, maar niet meer om grote bedrijven op te richten. De fine de fleur is allang dood, de kind-volwassenen hebben het voor het zeggen gekregen. :(

( lukt blijkbaar na volgende correcties : "Post NL" van "voorn' vervangen door PostNL en "Wever" van "gast43" door puntjes ... De software van Sennet is ondoorgrondelijk :lol: )

gast43

04 mei 2020, 22:17

Beste Fred1950

Niet aan ergeren , zoals ik heb gezegd komt goed , personeel is al voor groot deel gestart .
De onkosten nota , gaan ze ook wel krijgen :wink:
Ze denken dat bescherming geen geld kost . Op einde van de rit vergaat in onkosten en btw
Je weet onkosten nota is aftrekbaar voor zelfstandigen é zou er nog aan mankeren .
De investeringsaftrek bestaat ook als je veel moet veranderen komt er ook nog eens bij :lol:
Zo dus zal de overheid niet veel kunnen innen .voor jaar 2020 .

En regering is in de maak , heb efkes iets gehoord op tv afspraak maar heb niet alles gevolgd maar was wel De Vos die aan praten was ..
Maar of ze gaan toehappen dat is ander maar mauwen :mrgreen:
Sorry als hij al begint met voorwaarden te stellen dan is snel gedaan , gaat er niemand
reageren , en als je dan goed luistert hoe de vork in de steel zit , zou hij nog raar opkijken .
Zou regering Wilmes nog kunnen verder doen tot 2024 onder de regering Michel , zeg nu niet dat gaat gebeuren
zit zeer complex in elkaar . Laat ze maar zeggen , niemand zal er iets kunnen aandoen ofwel is verder doen met deze regering ofwel is verkiezingen hij mag hem kiezen :lol:
Is echt niet meer populair , dat merk je enorm op , zie je overal in de kranten in comments
Laatst gewijzigd door gast43 op 04 mei 2020, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

boeffer

04 mei 2020, 22:26

Met zoveel jaren levenservaring of wordt een mens dan kortzichtiger. Binnen een jaar 1 of 2 zit ge in een hoger schijf van de belastingen door meer te krijgen .
1 Stap vooruit = 2 stappen achteruit. Die van bxl moet ge niet leren rekenen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

gast43

04 mei 2020, 22:37

Hoe kan je in hogere schijf geraken nu op dit moment ? Boeffer .
Is altijd geweten dat ze u eerste jaar met rust laten maar keer naar 2 en 3 jaar
Dan begint en kunnen ze berekening maken .

Dat is jaar voor niks , en dan is nog afwachten dat u personeel mag gezond blijven .
Weet jij wat je volgende jaar gaat verdienen , denk dat niemand daar een antwoord kan op geven
en idem voor zelfstandigen .
En nu met de covid-19 heb je geen zekerheid blij zijn dat alles overeind blijft .

Misschien wordt je zwaarder belast zou best kunnen met de premie's
zelfstandigen kunnen nu ook stempelen .

Jockey

11 mei 2020, 01:01

Een bedenking die me gisteren te binnen schoot. Zelfstandigen klagen nu steen en been omdat ze geen inkomen meer hebben en geld verliezen. Zouden die mensen er al eens bij hebben stilgestaan dat er door hen bijna dagelijks tientallen, ja misschien zelfs wel honderden werknemers hun C4 krijgen, dat die mensen dan gewoon naar huis kunnen stappen met als enig bezit een lege brooddoos en een halfvolle thermos lauwe koffie. In feite kan je deze dagelijkse drama's perfect vergelijken met de huidige zelfstandige die tijdelijk zijn winkel moet sluiten. Of met andere woorden; Ik ben ervan overtuigd dat "Jan met de pet" béter bestand is tegen zulke tijding als dan vele "zelfstandigen"...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

gast43

11 mei 2020, 14:09

Jocky : Een bedenking die me gisteren te binnen schoot. Zelfstandigen klagen nu steen en been omdat ze geen inkomen meer hebben en geld verliezen. Zouden die mensen er al eens bij hebben stilgestaan dat er door hen bijna dagelijks tientallen, ja misschien zelfs wel honderden werknemers hun C4 krijgen, dat die mensen dan gewoon naar huis kunnen stappen met als enig bezit een lege brooddoos en een halfvolle thermos lauwe koffie. In feite kan je deze dagelijkse drama's perfect vergelijken met de huidige zelfstandige die tijdelijk zijn winkel moet sluiten. Of met andere woorden; Ik ben ervan overtuigd dat "Jan met de pet" béter bestand is tegen zulke tijding als dan vele "zelfstandigen"...

Maar iemand die zijn c4 krijgt is twee jaar ingedijkt oké ook met veel minder moeten verder doen , maar zelfstandige als niet marcheert stekker uit zoals bij nv-a in 2018 , En lees goed dat ik liever dat iedereen kan blijven bestaan en ook hun jobs kunnen behouden .
En die zijn gestart vandaag 11 mei en kunnen van niks meer genieten ongeacht of de zaak draait of niet maar u kosten blijven verder gaan . Wat de regering ook heeft beloofd , als je start je vervalt alles .
Maar heb al andere geluiden gehoord van zelfstandigen dat ze hun personeel op stempel mogen zetten en dat ze niet meer in aanmerking komen bij de bedrijven , dat ze vanaf nu alles zelf gaan doen de bedrijven zelf . Ziet er niet goed uit voor beide partijen .

Zelfstandigen kunnen geen twee a drie maand zonder inkomen . De kosten blijven wel doorlopen
Die kosten liggen veel te hoog is onhoudbaar .En uitstel is geen kwijtschel en dat geld voor iedereen
ook al bedoelen zij het goed bij de regering . Haal je nooit op .
Huur - sociale wetten- personeel -patronale kosten -rsz - btw- banksys - verzekeringen - u bijdrage vakantie gelden leningen voor pand of machine's of installaties onkosten nota defecten - nu alles correct beveiligen voor de winkels en personeel kost ook handen vol geld . Plus nog eens apart u privé , want ze wonen niet allemaal op de zaak bedrijven .En ga zo maar door :evil:

Is toch idem voor de vliegtuigmaatschappijen , die blijven wel aan de grond , en de kosten die daar aan vast hangen ( en dan zwijgen we nog over personeel ) catastrofe voor iedereen voor moment , denk niemand kan zeggen wat binnen maand gaat gebeuren .

gast43

11 mei 2020, 15:53

nu al tweede op rij wat ze meemaken .
Laatst gewijzigd door gast43 op 11 mei 2020, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

gast43

https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/kle ... ~a248fe20/

Kledingzaak Miss Kado stopt na dertig jaar met pijn in het hart: “Corona was de druppel na het mobiliteitsplan en de LEZ”

GENT Al dertig jaar lang baat Beno Gerniers (49) haar kledingzaak ‘Miss Kado’ met hart en ziel uit in centrum Gent. Sinds de invoering van het mobiliteitsplan en de lage-emissiezone haakten klanten echter vaker af. De coronacrisis is de druppel, waardoor Beno besloot om te stoppen. Maandag, met het heropenen van de winkels, is ze gestart met een totale uitverkoop. “Het is een rationele, maar vooral ook een emotionele beslissing.”

En zo gaan er nog veel volgen . Bedankt overheid . Wie zijn de dupe personeel en zaakvoerder .
Dat was ook groen in Gent Filip Watteeuw , die dit heeft doorgevoerd .En wat gaan ze nog in de toekomst veranderen bij groen :evil: Weet ook dat er iets moet gedaan worden aan klimaat . Maar hier gaat wel om winkelbediende en zaakvoerder , waar ga je nog aan werk geraken op dit moment .
Voila Jocky je ziet mensen kunnen dat niet meer ophoesten , dat is nu al tweede op rij wat ze meemaken .
Is stoppen of verzuipen .

Jockey

12 mei 2020, 17:46

gast43 schreef:
https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/kle ... ~a248fe20/

Kledingzaak Miss Kado stopt na dertig jaar met pijn in het hart: “Corona was de druppel na het mobiliteitsplan en de LEZ”

GENT Al dertig jaar lang baat Beno Gerniers (49) haar kledingzaak ‘Miss Kado’ met hart en ziel uit in centrum Gent. Sinds de invoering van het mobiliteitsplan en de lage-emissiezone haakten klanten echter vaker af. De coronacrisis is de druppel, waardoor Beno besloot om te stoppen. Maandag, met het heropenen van de winkels, is ze gestart met een totale uitverkoop. “Het is een rationele, maar vooral ook een emotionele beslissing.”

En zo gaan er nog veel volgen . Bedankt overheid . Wie zijn de dupe personeel en zaakvoerder .
Dat was ook groen in Gent Filip Watteeuw , die dit heeft doorgevoerd .En wat gaan ze nog in de toekomst veranderen bij groen :evil: Weet ook dat er iets moet gedaan worden aan klimaat . Maar hier gaat wel om winkelbediende en zaakvoerder , waar ga je nog aan werk geraken op dit moment .
Voila Jocky je ziet mensen kunnen dat niet meer ophoesten , dat is nu al tweede op rij wat ze meemaken .
Is stoppen of verzuipen .
Ik ben mogelijk niet duidelijk genoeg geweest gast 43. Ik wil het drama van de zelfstandigen niet minimaliseren, alleen wil ik erop wijzen dat het vandaag voor vele hardwerkende mensen òòk een drama kan zijn en niet alleen voor de zelfstandigen. Eergisteren hoor ik een ondernemer op tv, hij had het over "zijn" bedrijf, Mevrouw Gerniers heeft het over "haar" kledingzaak, maar de menselijke drama's op gebied van tewerkstelling daar praten die mensen niet over. En wees eerlijk, als mevrouw Gerniers 30 jaar een goed draaiende zaak heeft gehad, dan is haar appeltje voor de dorst groter dan den dop die haar winkeljuffrouw gaat krijgen hoor, OF ze was een hele slechte zakenvrouw wat ik dus geenszins wil insinueren!
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

gast43

12 mei 2020, 18:31

Jocky , is voor beide partijen niet goed .

Mensen zijn ingedekt voor 2 jaar . Ok met veel minder verder doen ik weet dat ook .
Maar zelfstandigen met dit probleem sluiten maar ze kunnen op niks rekenen 49 j
Als je stopt om weer alles in regel te zijn op arbeidsmarkt 2,5 jaar werken , want
sociale bijdrage stopt op moment als je zaak sluit .
Waar kun je nog terecht op deze leeftijd . Op pensioen gaan ? 62 jaar zo dus nog tijdje te gaan
Persoonlijk vind zeer triest voor iedereen de toekomst ?
En zowel voor de toekomst kleinkinderen .
Maar als ze stoppen zegt genoeg is teken dat de rekker en buffer af is kledingzaak lez in Gent heeft niet goed gedaan en nu dit .

Fred1950

12 mei 2020, 20:21

Kledingzaken zijn nochtans "geknipt" geschikt om volledig on-line te gaan verkopen. Dat zou bij bvb. een juwelier al veel minder lukken.

gast43

13 mei 2020, 10:22

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/13 ... n-spuiten/

Bovendien is alles veel sneller gedesinfecteerd. “Als je bijvoorbeeld een kamer in een rusthuis volledig wil ontsmetten, ben je bijna 2 uur bezig. Nu duurt het nog maar 10 minuten. In winkels moet kledij eerst 48 tot 72 uur aan de kant liggen, zodat het risico op besmetting weg is. Door ze met deze machine te ontsmetten, kan je ze meteen terug in de rekken hangen.”

Fred1950

13 mei 2020, 11:09

gast43 schreef:
13 mei 2020, 10:22
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/13 ... n-spuiten/

Bovendien is alles veel sneller gedesinfecteerd. “Als je bijvoorbeeld een kamer in een rusthuis volledig wil ontsmetten, ben je bijna 2 uur bezig. Nu duurt het nog maar 10 minuten. In winkels moet kledij eerst 48 tot 72 uur aan de kant liggen, zodat het risico op besmetting weg is. Door ze met deze machine te ontsmetten, kan je ze meteen terug in de rekken hangen.”
“Even spuiten en alles is ontsmet” Geloof dat dus maar niet. Ik vind het niet kunnen dat de VRT zich verlaagt naar het HLN niveau. Zo kweekt men een volk van idioten.

E.T.

13 mei 2020, 11:13

Die spray doodt alle BAKTERIËN 8O

Jammer dat COVID-19 een VIRUS is :P :P :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet