TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy

03 jan 2026, 12:22

door frits1955 » 55 minuten geleden
Sinds 2017 heeft Trump opdracht gegeven tot bombardementen op Afghanistan, Iran, Irak, Libië , Pakistan , Somalië , Syrië , Jemen , Nigeria en nu Venezuela. Verder heeft hij zonet president Maduro en zijn vrouw laten ontvoeren uit Venezuela. Als ik mij niet vergis is hij daarmee de Amerikaanse president die het meeste landen heeft laten bombarderen.
En maar bleiten om een Nobelprijs Vrede.
Of hij nu de meeste landen heeft laten bombarderen doet eigenlijk weinig ter zake. De geschiedenis laat zien dat veel presidenten van de VS met hun buitenlands beleid ergens wel betrokken zijn, of zich bemoeiden met interne zaken buiten hun landsgrenzen, in een militair conflict in de wereld. Het is een gegeven dat ze dit blijkbaar op hun palmares moeten hebben staan om hun ambtstermijn als 'geslaagd' te kunnen beschouwen. En daarin verschilt Trump in niets met zijn voorgangers inzake buitenlandbeleid.

Dicksy

03 jan 2026, 12:59

UPDATE: Maduro gevangengenomen na Amerikaanse aanvallen op Caracas

image.png

Een foto die mij doet denken aan Irak toen de VS de massavernietigingswapens van Irak hadden in beslag genomen en vernietigd ( :roll: :roll: ) en later Sadam Hussein gevangen namen.

frits1955

03 jan 2026, 13:21

De leider van het Vrije Westen valt een onafhankelijk land aan en ontvoert op mafiawijze de president die de overname van de oliebronnen in de weg zit. Zullen we nu hetzelfde refrein horen als na de Russische inval in Oekraïne, de verontwaardiging over de schending van grenzen en minachten van het internationaal recht? Zullen we twintig sanctiepaketten uitvaardigen? Zullen we Trump voor het Internationaal Strafrecht aanklagen en de Amerikaanse tegoeden bij de westerse banken in beslag nemen? Zullen we de Venezolanen miljarden Euro’s toesturen om het verzet tegen de agressie te financieren?

Wil.

03 jan 2026, 13:41

Het is voor mijn part heel erg gelijkend op wat Poetin gedaan heeft in 2022.
Het verschil: hier zijn blijkbaar heel weinig (of geen?) burgers gedood.

Een absolute schande is het dat de leider van een democratisch land zich verlaagt tot de brute machtspolitiek omdat er in dat land heel veel olie ligt te wachten om geraffineerd te worden in de VS.
De drugstrafiek is maar een voorwendsel. Die zal niet stilvallen.

We hebben Trump vooral in zijn 2e termijn leren kennen als een olifant in een porseleinwinkel. Ik ben ook benieuwd of het gezamenlijke Congress achter deze actie zal staan.

Zoals wij, Europeanen, onze buur UA steunen, zo dienen de Zuid-Amerikaanse landen ook de burgers van Venezuela te steunen. Dat Maduro en zijn kliek daar nauwelijks een democratisch verkozen bestuur kunnen genoemd kon worden, maakt het wel moeilijker om dat regime te gaan steunen.
Het hemd blijft voor mij veel nader dan de rok.

Viva el pueblo de Venezuela!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

03 jan 2026, 13:45

image.png

De roep om regimeverandering wordt steeds luider in Iran.

De Amerikaanse president Donald Trump heeft gewaarschuwd dat de Verenigde Staten zouden ingrijpen als vreedzame demonstranten zouden worden gedood. De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken, Abbas Araghchi, reageerde door de uitspraak "roekeloos en gevaarlijk" te noemen. Iraanse functionarissen hebben gezegd dat hun strijdkrachten paraat staan ​​en dat elke buitenlandse inmenging "krachtig zal worden afgewezen". Iran heeft de VN-Veiligheidsraad ook opgeroepen om Trumps waarschuwing te veroordelen.

https://europeanconservative.com/articl ... mp-israel/
Iran is de volgende op het lijstje. :roll:

'Klaar voor de aanval': Trump dreigt Iran aan te vallen
Als de Iraanse autoriteiten demonstranten doden, zullen de VS 'hen te hulp schieten', zegt Trump.

President Donald Trump waarschuwde vrijdag dat de VS te hulp zullen schieten als de Iraanse autoriteiten burgers doden die deelnemen aan de groeiende protestbeweging.
"We zijn er helemaal klaar voor," zei Trump in een bericht dat hij vanochtend vroeg op Truth Social plaatste.

De schijnbare dreiging om Iran aan te vallen komt slechts enkele dagen nadat Trump de Israëlische premier Benjamin Netanyahu ontmoette. Netanyahu drong er bij de VS op aan een tweede reeks luchtaanvallen op Iran te steunen, na een reeks Amerikaanse en Israëlische bombardementen in juni vorig jaar. Trump leek open te staan ​​voor het voorstel en beloofde tijdens een persconferentie Iran "er flink van langs te geven" als het zijn raketcapaciteiten zou herbouwen.

https://responsiblestatecraft.org/trump-threatens-iran/

Fred1950

03 jan 2026, 15:15

Trump kan fluiten naar zijn Nobelprijs voor de vrede. :twisted:
Dicksy schreef:
03 jan 2026, 12:59
UPDATE: Maduro gevangengenomen na Amerikaanse aanvallen op Caracas
....
Die zien we nooit meer terug .... :|

Wil.

03 jan 2026, 15:22

Die zetten ze bij den deze (of is die al dood?)

image.png
image.png (100.64 KiB) 165 keer bekeken

boeffer

03 jan 2026, 15:25

De verkiezingen zijn daar gewoon vervalst + putin zijne vriend + zwart geld.
De tijd van de gorilla's is gedaan.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

03 jan 2026, 15:29

boeffer schreef:
03 jan 2026, 15:25
De verkiezingen zijn daar gewoon vervalst + putin zijne vriend + zwart geld.
De tijd van de gorilla's is gedaan.
Verdwenen .... in de mist 8)

Poetin heeft geen vinger uitgestoken om hem te helpen. Misschien had hij al een kamer gereserveerd in het Kremlin, vlak naast Assad?

Lavrov, een paar maanden geleden:

Lavrov benadrukte dat de samenwerking tussen de twee landen, hoewel breed en langdurig, niet het soort bondgenootschap is dat Rusland verplicht Venezuela militair te verdedigen. "Gezien de geografie is het natuurlijk onjuist om dit te vergelijken met de unie die we hebben met de Republiek Wit-Rusland", zei hij.

Dicksy

03 jan 2026, 15:56

Trump bombardeert Venezuela en arresteert Maduro.

Hardliners in het Congres juichten de stakingen toe, waarbij sommigen betoogden dat Trump zich nu op andere linkse autoritaire leiders in de regio moest richten. "Maduro is gevallen, [de Cubaanse president Miguel] Díaz-Canel en [de Nicaraguaanse president Daniel] Ortega zijn de volgende," zei afgevaardigde Carlos Gimenez (Republikein, Florida). "Ons halfrond zal het halfrond van de vrijheid zijn!"

Leiders uit Chili, Cuba en Colombia veroordeelden de aanvallen. De Mexicaanse president Claudia Sheinbaum zei dat de aanvallen een schending van het internationaal recht waren en de "regionale stabiliteit ernstig in gevaar brachten". De Braziliaanse president Luiz Inacio Lula da Silva noemde de operatie "een verwijzing naar de ergste momenten van inmenging in de Latijns-Amerikaanse en Caribische politiek". Amerikaanse bondgenoten in Europa hebben zich tot nu toe grotendeels beperkt tot oproepen tot de-escalatie en respect voor het internationaal recht.

https://responsiblestatecraft.org/trump ... 674844625/
Hij heeft in ieder geval het vuur aan het lont gestoken in Latijns-Amerika.

voorn

03 jan 2026, 16:00

En wat kan hij nu nog tegen Poetin en de mogelijke invasie van Taiwan. En nog andere geschillen om grenzen.
Zeggen?

sibarita

03 jan 2026, 20:42

En in Groenland zitten ze nu ook met de "poepers", zij zullen het volgend slachtoffer zijn van baas Gansendonck
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Dicksy

03 jan 2026, 20:49

In Groenland niet alleen.
Nu Trump heeft aangetoond dat ze eender wie van de wereldbol kunnen plukken worden er massaal grote anonieme bestellingen veiligheidssloten geplaatst bij Bol komende uit de hele wereld. :lol:
image.png
image.png (35.81 KiB) 113 keer bekeken
image.png
image.png (34.5 KiB) 113 keer bekeken
:lol:

Dicksy

Gisteren, 11:51

image.png
image.png (444.13 KiB) 76 keer bekeken

- Katie Miller, politiek adviseur en echtgenote van Trumps plaatsvervangend stafchef voor beleid en nationaal veiligheidsadviseur, plaatste een ronduit provocerende tweet: een kaart van Groenland in de kleuren van de Amerikaanse vlag, met het onderschrift "Binnenkort beschikbaar". De post werd direct miljoenen keren bekeken.
- De Deense ambassadeur in de Verenigde Staten reageerde onmiddellijk op de publicatie en merkte op dat Washington en Kopenhagen nauwe bondgenoten zijn en dat Denemarken verwacht dat zijn territoriale integriteit wordt gerespecteerd.
- Volgens The Guardian zou Groenland wel eens het volgende doelwit van Trump kunnen zijn.
Groenland, Mexico (ook een narcoland volgens Trump), Cuba, Iran, N-Korea, Brazilië, China, Oekraïne en nog vele anderen staan op het verlanglijstje van Trump. Hij heeft nog veel werk de komende drie jaar.

Fred1950

Gisteren, 13:49

Imperialisten ... wie gebruikte dat woord nu ook weeral tegen "het westen" zowat 70 jaar geleden ?