TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

05 jan 2026, 17:21

Trump heeft op 1 jaar méér schade toegebracht aan het imago van Amerika, dan op 100 jaar werd opgebouwd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955

05 jan 2026, 19:21

Het is allemaal voorspelbaar - als Amerikaanse presidenten het moeilijk krijgen aan het thuisfront beginnen ze ergens een oorlogje om de aandacht af te leiden.

Wil.

05 jan 2026, 20:30

In 1989 namen de VS Manuel Noriega gevangen, de leider van Panama. Hij werd met geweld naar de Verenigde Staten gebracht en berecht voor drugshandel. Velen betwijfelden of deze gevangenneming rechtmatig was volgens het internationaal recht.

Noriega betoogde dat, omdat hij illegaal was gevangengenomen, Amerikaanse rechtbanken geen recht hadden om hem te berechten. Zijn zaak bereikte het Amerikaanse Hooggerechtshof, maar het Hof weigerde de zaak in behandeling te nemen.

Lagere rechtbanken oordeelden dat, zelfs als de gevangenneming van Noriega in strijd was met het internationaal recht, dit er niet toe deed. Zij stelden dat Amerikaanse rechtbanken hem nog steeds konden berechten.

De boodschap was dat de manier waarop een verdachte wordt gearresteerd, niet bepalend is voor de vraag of de VS hem of haar kunnen vervolgen.

Het Hooggerechtshof bevestigde dit idee later in de zaak United States v. Alvarez-Machain (1992). In die zaak werd een Mexicaanse arts ontvoerd door mensen die samenwerkten met de Amerikaanse autoriteiten en hij werd naar de VS gebracht voor een proces.

Ondanks protesten van Mexico oordeelde het Hooggerechtshof dat het proces kon doorgaan. Het Hof stelde dat, tenzij een verdrag ontvoering expliciet verbiedt, Amerikaanse rechtbanken de manier waarop een verdachte naar het land is gebracht, kunnen negeren.

De Verenigde Staten zullen eerst rechtszaken voeren en pas later – of helemaal niet – vragen stellen over de wettigheid. Dit roept ernstige vragen op over eerlijkheid, internationaal recht en de grenzen van de Amerikaanse macht.

Buitenlandse leiders en burgers kunnen worden gearresteerd en berecht in Amerikaanse rechtbanken, zelfs als de arrestatie twijfelachtig is.

E.T.

05 jan 2026, 21:34

Om dan later tegen een zacht prijsje gratie te krijgen :P

werewoef

05 jan 2026, 22:39

Gaat Rutten nu nog altijd Trump beschouwen als " Big Daddy " ? :?: :!: :?:

werewoef
AMEN en AUM

Charlie Maru

06 jan 2026, 17:01

Den deze begint ook met een ei in zijn kont te zitten....... :roll:

HLN:
“Khamenei wil met koffers vol cash naar Moskou vluchten als leger bezwijkt”

https://www.hln.be/buitenland/khamenei- ... ~a8ca6f4e/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

frits1955

06 jan 2026, 20:17

De Verenigde Staten zullen eerst rechtszaken voeren en pas later – of helemaal niet – vragen stellen over de wettigheid.
Jarenlang zaten Trump & Co te beweren dat president Maduro een leidende rol had in het "Zonnekartel" - een alomvattende drugsorganisatie in Venezuela. Op basis van die bewering werd Maduro ook ontvoerd uit Venezuela. Ondertussen is het proces begonnen en plots blijkt dat Zonnekartel niet te bestaan en werd die bewering uit de aanklacht gehaald door de procureur van dienst.
Om Saddam uit te schakelen verzon men weapons of mass destruction en om Maduro te ontvoeren verzon men het leiderschap van een imaginair drugkartel.

boeffer

06 jan 2026, 22:24

Landen die geld genoeg hebben van hunne olie, zoals overal een beetje wil men een kloof tussen arm & rijk.
Eerst de corruptie eruit maar zoals bij ons, eerst een gans leven werken.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

voorn

Gisteren, 11:03

Nu gaat die gek ook nog Groenland militair aanvallen.
Tijd voor een afzettingsprocedure voor we aan WO iii zijn.
En de Russen zijn al in de buurt van Venezuela voor de olieschepen te volgen.

Wil.

Gisteren, 13:44

voorn schreef:
Gisteren, 11:03
Nu gaat die gek ook nog Groenland militair aanvallen.
Tijd voor een afzettingsprocedure voor we aan WO iii zijn.
En de Russen zijn al in de buurt van Venezuela voor de olieschepen te volgen.
Die Russen gaan niks doen. Als ze het wat moeilijk zouden willen maken voor Trump, dan geeft die windhaan wél langeafstandsraketten aan Oekraïne en dan is de toestand daar nog erger voor de Russen.

frits1955

Gisteren, 18:50

Afbeelding

Denemarken claimt Noord-Amerika aangezien het Deense vikings waren die er in 1021 arriveerden.

Wil.

Gisteren, 19:08

image.png
image.png (240.26 KiB) 31 keer bekeken

Dat moet ik hebben!

Wil.

Gisteren, 19:23

Trump ontvoert President Maduro en zet hem in de gevangenis; Maduro was een narcotica-exporteur naar de VS, zegt Trump.

Trump laat de voormalige president van Honduras vrij (eind '25). Die was opgepakt voor het exporteren van drugs naar Amerika en werd in maart 2024 veroordeeld en later tot 45 jaar gevangenisstraf veroordeeld voor drugshandel en aanverwante wapenfeiten. Aanklagers zeiden dat hij had geholpen bij het transport van honderden tonnen cocaïne naar de Verenigde Staten – beschuldigingen die hij ontkende.

Op 1 december 2025 verleende president Donald Trump Hernández een volledige en onvoorwaardelijke gratie.
Trump rechtvaardigde de gratieverlening publiekelijk door te zeggen dat velen in Honduras vonden dat hij oneerlijk was behandeld, en suggereerde zelfs, zonder bewijs, dat zijn vervolging politiek gemotiveerd was.

All animals are equal ...