N-VA wil partij Islam verbieden

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

08 apr 2018, 20:26

Vrijzinnige schreef:....

Ik geef je grotendeels gelijk Wardje, maar wat voor mij het ERGSTE is aan godsdiensten: 
Ze geven een individu een oplossing om in het reine te komen met hun misdaden.
...
Niet allemaal.  Alleen de katholieken kennen de biecht.   

Vrijzinnige

08 apr 2018, 20:34

The Spirit of Flanders schreef:
Vrijzinnige schreef:....

Ik geef je grotendeels gelijk Wardje, maar wat voor mij het ERGSTE is aan godsdiensten: 
Ze geven een individu een oplossing om in het reine te komen met hun misdaden.
...
Niet allemaal.  Alleen de katholieken kennen de biecht.   
Rechts voor zijn raap  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

meredith

09 apr 2018, 09:21

Mijn verhaal van vorige zaterdag . Vooraf ik woon aan de kust en ben 1.60 hoog, klein dus.
Voor een dringende boodschap moest ik zaterdag van een stukje voor Oostende naar een plaats net buiten Oostende; De auto is geen optie op dergelijke dagen , te druk, geen parking, dus de tram.
Opstappen lukt. De tram is vol, maar oké, ik kan staan . Volgende halte stapt er een massa mensen op en plots bevind ik mij in volgende situatie 
met mijn rug tegen het buitenraam en de zijkant van de tram
Voor mij een boom van een man met een dikke rugzak, en mijn voorhoofd geklemd tegen zijn opgerolde strandmat.
Ik kan mijn hoofd naar links draaien maar dat is geen goed idee : mijn neus in een dikke stinkende bos okselhaar, een man die zijn hand klemvast rond een van de stalen stangen heeft om zich recht te houden.
Hoofd rechts draaien lukt ook . Niet te ver, ik loop het  risico om in de iets te diepe decolleté te kijken van de dame die daar ook klemvast staat. Adem inhouden  dus, kalm blijven, het is niet ver.
2 haltes verder stappen de meesten af en oef, ik kom vrij, en kan zowaar zitten. Vraagt rer een man of hij naast mij kan zitten, oké, geen probleem en ik schuif beleefd een stukje op. Stinkt die toch wel uuuuuuren in de ronde naar sterke drank .
Nog 1 halte. En toen ik afstapte moest ik plots denken wat zou het een decadente luxe zijn moest er in de tram een deel zijn voorbehouden enkel vrouwen !!!
Mijnheer De Scheem... de NMBS legt 13 extra treinen in naar de kust. Die mensen blijven niet in het station zitten maar verplaatsen zich. Denk eens na, langere trams, hogere frekwentie tijdens dergelijke drukke weekends is dat te veel gevraagd ?

Vrijzinnige

09 apr 2018, 09:35

meredith schreef:Mijn verhaal van vorige zaterdag . Vooraf ik woon aan de kust en ben 1.60 hoog, klein dus.
Voor een dringende boodschap moest ik zaterdag van een stukje voor Oostende naar een plaats net buiten Oostende; De auto is geen optie op dergelijke dagen , te druk, geen parking, dus de tram.
Opstappen lukt. De tram is vol, maar oké, ik kan staan . Volgende halte stapt er een massa mensen op en plots bevind ik mij in volgende situatie 
met mijn rug tegen het buitenraam en de zijkant van de tram
Voor mij een boom van een man met een dikke rugzak, en mijn voorhoofd geklemd tegen zijn opgerolde strandmat.
Ik kan mijn hoofd naar links draaien maar dat is geen goed idee : mijn neus in een dikke stinkende bos okselhaar, een man die zijn hand klemvast rond een van de stalen stangen heeft om zich recht te houden.
Hoofd rechts draaien lukt ook . Niet te ver, ik loop het  risico om in de iets te diepe decolleté te kijken van de dame die daar ook klemvast staat. Adem inhouden  dus, kalm blijven, het is niet ver.
2 haltes verder stappen de meesten af en oef, ik kom vrij, en kan zowaar zitten. Vraagt rer een man of hij naast mij kan zitten, oké, geen probleem en ik schuif beleefd een stukje op. Stinkt die toch wel uuuuuuren in de ronde naar sterke drank .
Nog 1 halte. En toen ik afstapte moest ik plots denken wat zou het een decadente luxe zijn moest er in de tram een deel zijn voorbehouden enkel vrouwen !!!
Mijnheer De Scheem... de NMBS legt 13 extra treinen in naar de kust. Die mensen blijven niet in het station zitten maar verplaatsen zich. Denk eens na, langere trams, hogere frekwentie tijdens dergelijke drukke weekends is dat te veel gevraagd ?
Meredith, binnen enkele jaren kan je het vliegtuig nemen van Oostende naar Koksijde, want als er nieuwe F35 gevechtsvliegtuigen zijn om oorlogje mee te spelen, wat gaan ze dan aanvangen met de F16 toestellen van 25 jaar die normaal 40 jaar en meer kunnen vliegen  ?

maior domus

09 apr 2018, 10:07

Vrijzinnige schreef: Meredith, binnen enkele jaren kan je het vliegtuig nemen van Oostende naar Koksijde, want als er nieuwe F35 gevechtsvliegtuigen zijn om oorlogje mee te spelen, wat gaan ze dan aanvangen met de F16 toestellen van 25 jaar die normaal 40 jaar en meer kunnen vliegen  ?
VZ, jij bent geobsedeerd door de "oorlogszucht" van het Westen.
Ondank is 's werelds loon

Wil.

09 apr 2018, 10:09

meredith schreef:En toen ik afstapte moest ik plots denken wat zou het een decadente luxe zijn moest er in de tram een deel zijn voorbehouden enkel vrouwen !!!
Opgepast met zulke wensen. Voor je 't weet komt deze juffrouw naast (of op) je zitten:
Afbeelding
Je kent Raymonde - van - de - vakbond toch nog? De dame die de kledingwinkel eventjes ging op orde zetten?
Ben jij dat rechts op de foto? Indien niet, dat zijn dan wel de juiste verhoudingen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

meredith

09 apr 2018, 10:25

Goed geprobeerd Wil, maar ik sta niet op de foto. En ge hebt gelijk, stel je voor dat die madam op mij kwam zitten, ik denk dat ze mij aan de terminal van de bank zouden moeten schrapen. :D

pcekspeer

09 apr 2018, 10:48

Als we niet kunnen afgeven lijken dwazen op buitenlanders, dan smijten we ons met alle plezier op zwaardere vrouwen of mannen of dronkaards..
Yep, zo zijn wij als echte vlamingen, puur natuur.

Verhuis naar Mexico-City, 21 miljoen inwoners, dik of dun, die kan je best de baas?

Staan aan te schuiven voor de "buses women-only".
Achteraan zijn nog plaatsen vrij.

Afbeelding
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Gast

09 apr 2018, 11:24

Zoek maar eens  foto's op hoe men in Indie met de trein reist :)   Daar hangen ze met één been buiten de deur ( heb ik op de Gentse gele trams anno 1970 ook moeten doen ) en kruipen ze op de daken van de wagons.  Vraag aan Benneke Weyts dat hij eens met de roe tussen de oppergoden bij De Lijn  rondloopt.  

pcekspeer

09 apr 2018, 11:42

The Spirit of Flanders schreef:Zoek maar eens  foto's op hoe men in Indie met de trein reist :)   Daar hangen ze met één buiten de deur ( heb ik op de Gentse gele trams anno 1970 ook moeten doen ) en kruipen ze op de daken van de wagons.  Vraag aan Benneke Weyts dat hij eens met de roe tussen de oppergoden bij De Lijn  rondloopt.  
Haha, ze kunnen er hier nog wat van opsteken: max. capaciteit, minim. onkosten.
De exploitatie vd treinen naar de privé, en 't is gebeurd.

Wat ook nog mogelijk is dat er voor de de vrouwtjes, dik én dun, vooraan gereserveerde plaatsen worden gemaakt en de mannetjesdieren moeten achteraan hun gazet lezen.
Ploft een mannetje toch op een stoel vooraan, bij de volgende halte een boete aan zijn broek van € 500.
Zal zich wel bedenken de volgende keer dat hij de bus neemt naar Bommerskonte.

Afbeelding

Is nog maar een paar weken geleden...

Het blanke rasje heeft het niet zo op kleurlingen allerhande, toch hetgeen de "elite" voortdurend roept en tiert, tenzij ze het kunnen uitbuiten.
De metro in Brussel zou er nog altijd niet zijn, indien de vele buitenlandse kleurlingen niet bereid zouden geweest zijn om, deels in het het heel donker zwart, uitbetaald te worden.
Om maar 1 weetje te posten.
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 10 apr 2018, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Vrijzinnige

09 apr 2018, 12:22

maior domus schreef:
Vrijzinnige schreef: Meredith, binnen enkele jaren kan je het vliegtuig nemen van Oostende naar Koksijde, want als er nieuwe F35 gevechtsvliegtuigen zijn om oorlogje mee te spelen, wat gaan ze dan aanvangen met de F16 toestellen van 25 jaar die normaal 40 jaar en meer kunnen vliegen  ?
VZ, jij bent geobsedeerd door de "oorlogszucht" van het Westen.
Dan zijn wij het toch over één zaak eens !  :lol: :lol: :lol:
Ice

10 apr 2018, 09:48

Wil. schreef: Om terug bij het eigenlijke onderwerp te belanden: de partij Islam zal hier weinig aanhang vinden. Dat komt omdat de stichtende leden sjiieten zijn terwijl de over-overgrote meerderheid van moslims in dit land soennieten zijn. Zodra het er een beetje om spant, kunnen die twee elkaars bloed wel drinken.

In de politiek zullen altijd situaties ontstaan die de scheiding van de geesten blootleggen. Dan brokkelt zo'n partij weer uit elkaar.
Moslims beweren dat islam een "godsdienst" is, daarvoor trekken ze zelfs naar de rechtbank om eisen te stellen (zoals het dragen van de hoofddoek omdat hun 'islam geloof' dat voorschrijft!) onder het mom van ónze godsdienstvrijheid 
maar
dan richten ze wél een POLITIEKE partij op, die notabene de naam draagt van hun (bij)geloof in een westers land waar de scheiding tussen kerk en staat geldt!!

Wat is het nu: een religie/geloof/godsdienst?
Dan hoort islam zich NIET te bemoeien in burgerlijk bestuur wegens de scheiding tussen kerk/godsdienst en staat.
Of toch een politieke ideologie?
En dan bekennen moslims hun bedrog en leugens en ontmaskeren ze zélf hoe laf ze zich verschuilen achter 'godsdienst' om hun doel als politieke ideologie voor politieke overheersing over on/andersgelovigen te verdoezelen. 

Zij leveren dus zelf het bewijs dat een 'politieke' partij met de naam van hun "godsdienst" GEEN bestaansrecht kán hebben.

Politici met moslim achtergrond leveren trouwens ook zélf het bewijs van hun schendingen van onze grondwet/wetten, schendingen betreffende de mensenrechten, meineed bij elk politiek mandaat en het doel van een godsdienst om via politieke invloed religieuze sharia wetten af te dwingen om van een westers, democratisch land een islamitische staat te maken.
Dit kan beschouwd worden als niet minder dan een oorlogsverklaring, een aanval op democratie, de mensenrechten en de vrijheid in het westen.

frits1955

10 apr 2018, 10:09

" "in een westers land waar de scheiding tussen kerk en staat geldt!!"

Blijft de vraag waarom die staat dan al die pastoors, imams etc blijft betalen en opdraait voor de bouw, onderhoud etc van de gebouwen waar het godsdienstige circus een onderkomen heeft gevonden.

Wil.

10 apr 2018, 10:16

Historische reden. Zie Napoleon: confiscatie van nogal wat eigendommen van 'de kerk'  en als wederdienst: betaling van wat je opsomt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer

10 apr 2018, 10:52

In tegenstelling tot bv. Frankrijk, spreekt de Belg. grondwet  helemaal nergens expliciet over een scheiding. 
Art. 20/22/181 regelen eigenlijk meer de afhankelijkheid met de kerk, meer dan de scheiding ervan.
In het België van 1830 genoten de vlamingen beperkte politieke rechten en werd hun taal, het NL, gediscrimineerd en verboden in het openbare leven ten voordele van het Frans.
Dankzij de toenmalige katholieke upperclass, gesteund waar maar kon door het katholieke en idiote koningshuis.
Dat gespuis speelt dus al heel lang met onze je weet wel.
En de kloeke vlaming, met of zonder veel politieke rechten, die is alles goed zoals het is, val hem niet lastig met dergelijke futiliteiten.
Zie de NV-a-aanhangsels die niet eens massaal reageren als hun verloningen, pensioen en sociale zekerheid op de schop worden gegooid, door krek die partij waarvoor ze massaal gestemd hebben...
Maar wel het kot afbreken, dat ze zelf betaald hebben, als een rare anderskleurige de boel op stelten zet.
Niet wetende of onwillig om het te willen weten, dat heel dat gedoe gepusht wordt door onze zogenaamde elite. 
Die heeft er immers alle baat bij dat racisme door de strot wordt geduwd.
Waarom?
Op die manier splijt je het samengevoel compleet open.
Aan de ene kant de blanke werknemers en de anderskleurigen aan de andere kant.
Door iedereen gekende tactiek, verdeel en heers, maar ziende blindheid verhindert zelfs de minste realiteitszin.
Heulen dus mee met de elite, om duidelijk te maken dat ook zij tot de elite behoren.
Sukkels.

Van 1830 tot nu, hoeveel jaren hebben ze tijd gehad om daar iets aan te veranderen?

Ook de ouders vd huidige gepensioneerden gaven "niet aanwezig" als het daarover ging, maar het vaderland (land van wie?) verdedigen tegen iets of iemand waar ze geen reet mee te maken hadden, dan stonden ze wel klaar natuurlijk, op de eerste rij.
Eten, drinken, kledij en onderdak gratis, wat een ongekende weelde.
Bij wet verplicht dus om imams, nonnen en andere sektes, financieel te ondersteunen.
De wet is de wet, en daarmee, basta.

Ik stem volgende keer weer op dezelfden, maar dus niet voor de huidige zwik aan graaiers.
PVDA.
:wink: