Er staat een kerstboompje

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

19 dec 2018, 10:21

dejules schreef:
dafke schreef: Als ik hier sommige kennissen hoor klagen dan denk ik toch dikwijls Had je maar een beetje beter uitgekeken
Bedoelt U : naar een politieker gaan en in de statutaire ambtenarij gaan leeglopen?
Weet U, de meeste mensen die "wat beter hadden moeten uitkijken" hebben lange loopbanen achter de rug en werden dan als 50+ na een herstructurering ontslagen.
    Toen ik 50+ was toen was mijn woning al lang betaald!
Ice

19 dec 2018, 11:02

dafke schreef:Er zijn ook veel gepensioneerden  (waaronder ik) die een eigen woning bij elkaar gewroet hebben Ik heb ook een klein pensioentje maar ik betaal tenminste geen huur
Maar ja dan moet je werken als je de kans hebt Ik besef wel dat niet iedereen dat "geluk" heeft gehad in zijn leven Als ik hier sommige kennissen hoor klagen dan denk ik toch dikwijls Had je maar een beetje beter uitgekeken
Eerst zeg je dat niet iedereen het geluk heeft gehad om een eigen huis te kopen en vervolgens is het hun eigen schuld, dan hadden ze maar beter moeten uitkijken en wroeten zoals jij?  :roll: 
Vást ook alleenstaande toen je je huis kocht, zeker? Want dat moet toch kunnen, anders is het je eigen schuld dat je moet huren. 
Ice

19 dec 2018, 11:14

Horus1 schreef:Daar is ons ventje met de volgende tranentrekker. Je gaat zeker tot na Kerst elke dag zo'n verhaaltje posten?
Ja zeg, met een oude mijnwerker van 82 met kanker moeten we toch geen compassie hebben, zeker? Het is toch zijn eigen schuld, dan moet ie maar gaan bijwerken om een deftig huis te kunnen huren? :roll:
Sociale woningen zijn nodig voor de nieuwkomers in de hangmat waarvoor deze mijnwerker gewerkt heeft, hij heeft daar geen recht op.

Maar we gaan wel janken voor kindjes met dikke buik in afrika die worden opgevoerd om geld te schooien?
Armoede en onrecht bestaat immers niet voor eigen volk, die hebben er allemaal zelf schuld aan.

Bah wat een rot-mentaliteit, menselijkheid en mededogen is er niet voor eigen mensen, alleen voor vreemd tuig, daarvoor lopen ze het vuur uit hun sloefen terwijl ze hun eigen bevolking uitspuwen en veroordelen.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

19 dec 2018, 11:15

Gebouwd niet gekocht En jaren mijn geld in gestoken om het af te werken Toen ik er in trok was het bewoonbaar maar ook niet meer dan dat En nu is het mijn spaarcentje En ik ben zeker niet de enigste die het zo gedaan heeft

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

19 dec 2018, 11:17

Ice schreef:
Horus1 schreef:Daar is ons ventje met de volgende tranentrekker. Je gaat zeker tot na Kerst elke dag zo'n verhaaltje posten?
Ja zeg, met een oude mijnwerker van 82 met kanker moeten we toch geen compassie hebben, zeker? Het is toch zijn eigen schuld, dan moet ie maar gaan bijwerken om een deftig huis te kunnen huren? :roll:
Sociale woningen zijn nodig voor de nieuwkomers in de hangmat waarvoor deze mijnwerker gewerkt heeft, hij heeft daar geen recht op.

Maar we gaan wel janken voor kindjes met dikke buik in afrika die worden opgevoerd om geld te schooien?
Armoede en onrecht bestaat immers niet voor eigen volk, die hebben er allemaal zelf schuld aan.

Bah wat een rot-mentaliteit, menselijkheid en mededogen is er niet voor eigen mensen, alleen voor vreemd tuig, daarvoor lopen ze het vuur uit hun sloefen terwijl ze hun eigen bevolking uitspuwen en veroordelen.
Hij krijgt een huis maar hij is niet tevreden
Ice

19 dec 2018, 11:30

dafke schreef:Hij krijgt een huis maar hij is niet tevreden
Zou JIJ tevreden zijn met FLAT in een KELDER???  8O
TERWIJL:
MichelN schreef:LOI = Lokaal opvanginitiatief, m.a.w. de dienst die zich bezighoudt met vluchtelingen en asielzoekers, zorgt voor huisvesting, medische begeleiding en hou je vast, psychosociale en procedurale (que?) begeleiding.
Een toelage komt van Fedasil, u allen wel bekend. 
Het komt er dus op neer dat het OCMW woningen op de privémarkt huurt, of zoals hier in de gemeente het geval was, een nieuwbouw optrekt. 
Hier zijn negen splinternieuwe duplexen gebouwd, bemeubeld en uitgerust met een ingerichte nieuwe keuken, inclusief vitrokeramische kookplaat en flatscreen tv .  

Van de eerste lichtingen zijn er intussen enkele in vaste dienst aangenomen bij de klusdienst, in het begin kregen ze maaltijdcheques voor vrijwilligerswerk die stante pede omgezet werden in wodka van bij de Aldi om de hoek.
Maar eigen volk moet maar in een kelder kruipen, nietwaar?  :evil:
Laatst gewijzigd door Ice op 19 dec 2018, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

19 dec 2018, 11:35

Als ik niks anders had zeker wel Het is een woning geen kelder! 
Ice

19 dec 2018, 11:38

dafke schreef:Als ik niks anders had zeker wel Het is een woning geen kelder! 
Er is WEL wat anders maar dat krijgt een autochtoon niet, dat is voorbehouden aan wat hier komt binnenwaaien en op onze kosten leeft!
Pure discriminatie van eigen volk in eigen land!
dejules

19 dec 2018, 11:40

dafke schreef:Er zijn ook veel gepensioneerden  (waaronder ik) die een eigen woning bij elkaar gewroet hebben
U komt uit de private sector?
De zware industrie, de bouw, … het is inderdaad hard wroeten.
U heeft waarschijnlijk ook veel meer gewerkt dan 38 u/week, toch?
Laatst gewijzigd door dejules op 20 dec 2018, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

19 dec 2018, 12:22

dafke schreef: Toen ik 50+ was toen was mijn woning al lang betaald!
Een scheiding is dikwijls voldoende om van een eigenaar een levenslange huurder te maken, toch?

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

19 dec 2018, 14:54

dejules schreef:
dafke schreef: Toen ik 50+ was toen was mijn woning al lang betaald!
Een scheiding is dikwijls voldoende om van een eigenaar een levenslange huurder te maken, toch?
Waddist, Julleke, in hetzelfde schuitje?

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

19 dec 2018, 15:00

Als huurder zou ik aanvaarden wat ze aanboden Anders heb je geen grote nood aan een sociale woning Dat is mijn gedacht
Ice

20 dec 2018, 09:08

dafke schreef:Als huurder zou ik aanvaarden wat ze aanboden Anders heb je geen grote nood aan een sociale woning Dat is mijn gedacht
Dus jij zou zelfs niet een beetje verontwaardigd zijn dat ze jou een kelderke aanbieden terwijl voor asielzoekers splinternieuwe, volledig ingerichte huizen gebouwd worden, die ze ook nog gratis krijgen en waarvoor jij, als autochtoon, die een heel leven gewerkt heeft, niet in aanmerking komt?  8O

Vanwaar komt dat jezelf tekort doen en zelfkastijding toch maar?
Heb jij als autochtoon dan geen recht op gelijke behandeling zoals voor de asielzoekers? (In hún thuislanden krijgt eigen volk voorrang!)
Is dat niet onrechtvaardig en discriminatie of vindt je dat alleen omdat het toch maar anderen overkomt?  :roll:
Weg-met-ons mentaliteit?

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

20 dec 2018, 10:32

De verregaande ongelijkheid in onze samenleving wordt enkel scherper en duidelijk gesteld vanuit het perspectief van onze gastvrijheid ten aanzien van niet-autochtonen. Het is nochtans ook duidelijk dat de kloof tussen relatief arm en relatief rijk van ingeborenen, ook steeds breder en dieper wordt, is dat ook een gevolg van migratie ? De migranten zijn een makkelijke zondebok en politieke belangenpartijen zien er wel winst in, de massa valt immers makkelijk voor simpele recepten en is ook meestal het slachtoffer van dat soort sloganeske politiek, de Brexit is daar een ideaal voorbeeld van net als de val van de regering Michel.Is het in verband met bv. de toekenning van zogenaamd "sociale woningen, niet opmerkelijk dat wie de weg weet naar de dominante partij, makkelijker aan allerhande sociale voordelen komt dan wie gewoon wacht op zijn recht ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 dec 2018, 11:01

socrates schreef:(...) onze gastvrijheid ten aanzien van niet-autochtonen.
'niet-autochtonen'  …. ha, ha ...
Waarom niet 'vaak anders gekleurde medemensen van vreemde origine' ? Noem man en paard, socrates. Tenzij je van Gent ben, natuurlijk. Daar is het woord allochtoon  uit het woordenboek geschrapt; de bedoelde mensen zijn er in nog toenemende mate aanwezig.
Het is nochtans ook duidelijk dat de kloof tussen relatief arm en relatief rijk van ingeborenen, ook steeds breder en dieper wordt, is dat ook een gevolg van migratie ?
Waarom is dat duidelijk? Waarop is die stelling  gebaseerd? Ik heb net het omgekeerde aanvoelen. We kunnen het niet allebei bij het rechte eind hebben. Daarom stel ik voor dat je bewijsmateriaal voorlegt dat door iedereen kan nagekeken worden - 'jij bent begonnen' , nietwaar :-)
De migranten zijn een makkelijke zondebok en politieke belangenpartijen zien er wel winst in, de massa valt immers makkelijk voor simpele recepten en is ook meestal het slachtoffer van dat soort sloganeske politiek, de Brexit is daar een ideaal voorbeeld van net als de val van de regering Michel.
De val van Michel is toch niet het gevolg van 'de massa die voor simpele recepten en sloganeske politiek valt' ?? De massa is daarover zelfs niet geconsulteerd. Het zijn de goed ingelichte politici van bepaalde partijen die zich tegen het plan verzet hebben.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.