Rare jongens, die imams

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 jul 2019, 14:01

Dé topman van Al-Azhar - het Egyptische "Vaticaan" voor de soennieten - heeft de voorbije maanden enkele opmerkelijke uitspraken gedaan.

Deze absolute top-imam zei o.a. het volgende:

1. Een vrouw mag het huis niet verlaten zonder de toestemming van haar man. Dat is noodzakelijk voor de stabiliteit en de cohesie van het gezin, aldus de Groot-Imam Ahmed el-Tayeb.
Een vrouw mag ook maar buitenshuis gaan werken als haar man dat goedkeurt.

2. De gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen druist in tegen de natuur, aldus el-Tayeb

3. Tayeb zette nog eens de puntjes op de i wat betreft het slaan van de vrouw: een man mag zijn vrouw slaan zo lang hij daarbij maar geen botten breekt (bij de vrouw, vanzelfsprekend). Die uitspraak deed heel wat stof opwaaien op de sociale media en Tayeb trok zijn uitspraak zelfs terug.
Een aantal Egyptenaren steunde Tayeb hierbij; Mahmoud Mhanne, die lid is van de Opperste Raad van Wijzen bij Al-Azhar, dé soeni-universiteit, zei dat een vrouw haar man moet gehoorzamen volgens de sharia,


Zo. Indien je 't al mocht vergeten zijn, dan ben je nu weer bij de les gebracht door de evenknie van de paus bij de moslims.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
MaLoReg

02 jul 2019, 14:20

Amai da pikt want 'k dacht dat wij vrouwen geemancipeerd waren-ni dus!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 jul 2019, 15:03

In 'het land van de zuiveren' - Pakistan - lopen behoorlijk wat rare imams rond.

Vorige zondag weer een nieuwe variatie op het thema 'kindermisbruik in alle vormen' . Een koranleraar in een madrassa heeft tijdens de ramadan twee kinderen van resp. 8 j. en 10 j. fysiek mishandeld en seksueel misbruikt . Abdul Sattar (zie foto) is door de politie opgepakt nadat de vader een klacht had ingediend. Toen de zaak werd kenbaar gemaakt aan de leiding van de Koranschool, drong die erop aan om geen ruchtbaarheid te geven aan de feiten (!!)

Toen de kinderen vervolgens hun spullen gingen halen in de school omdat ze er weg werden gehaald door de nonkel, werden ze nogmaals aangepakt door de betrokken islamkenner: hij heeft hen nog een pak ransel verkocht, als 'afscheidscadeau' zeg maar.
Hier een foto van den Abdul in zijn nieuwe werkkledij:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jul 2019, 12:13

In Indië zijn twee groepen koranleraars met elkaar op de vuist gegaan. 4 imams van 'de religie van de vrede' zijn opgenomen in het hospitaal. Dat hebben we met pastoors nog niet dikwijls gezien, vermoed ik. :wink:

Wanneer moslims de naam 'Mohammed' uitspreken, dan zullen echt vrome moslims daar altijd aan toevoegen 'vrede zij met hem' . :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

04 jul 2019, 13:24

Wil. schreef:
04 jul 2019, 12:13
In Indië zijn twee groepen koranleraars met elkaar op de vuist gegaan. 4 imams van 'de religie van de vrede' zijn opgenomen in het hospitaal. Dat hebben we met pastoors nog niet dikwijls gezien, vermoed ik. :wink:

Wanneer moslims de naam 'Mohammed' uitspreken, dan zullen echt vrome moslims daar altijd aan toevoegen 'vrede zij met hem' . :roll:
Een citaat van Horus den eerste in een andere thread: ¨En maar blijven herhalen , ga naar het senielenforum daar ben je écht op je plaats. Eigenlijk is elke letter die we aan jou besteden verloren Vlaams. Echte schizofrenen kan men niet meer helpen."

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jul 2019, 13:42

Ik schrijf het niet voor het senielenforum en dus hoef jij het niet te lezen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

05 jul 2019, 12:36

Wil. schreef:
04 jul 2019, 13:42
Ik schrijf het niet voor het senielenforum en dus hoef jij het niet te lezen.
Wij hebben nochtans interesse in een rechtstreeks debat met een deskundige uit ons eigen volk over de Islam wereld en zijn perikelen. Gij kunt altijd gemakkelijkheidshalve je "echte gegevens" versturen onder PB. Wij kunnen het ook laten tracken, maar het is omslachtig. De spreekbeurten gebeuren uiteraard tegen een redelijke vergoeding en wij zorgen er voor dat de sprekers voldaan huiswaarts keren. Doorgaans is er een opkomst van minimum 25 leden. Er is niks zo bevrijdend als een echt debat met een levend publiek.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 jul 2019, 14:37

De kannibaal schreef:
05 jul 2019, 12:36
Wil. schreef:
04 jul 2019, 13:42
Ik schrijf het niet voor het senielenforum en dus hoef jij het niet te lezen.
Wij hebben nochtans interesse in een rechtstreeks debat met een deskundige uit ons eigen volk over de Islam wereld en zijn perikelen.
Wie zijn "wij"? Welke vereniging hunkert hier naar inzicht?

Misschien zal ik dat op een keer nog wel eens doen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 jul 2019, 17:33

Als je zó hard liegt dat het voor de neutrale toeschouwer onwaarschijnlijk lijkt dat je het lef zou hebben om de waarheid zó hard te verdraaien, dan word je soms tóch geloofd:

Op het internet circuleert een fake news document waarin de UNESCO zogezegd zou verklaard hebben dat de islam de meest vreedzame godsdienst is. :lol:


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jul 2019, 23:36

Het was al een paar dagen geleden, maar hier hebben we er weer eentje:

Al Amin, de imam, directeur en stichter van een koranschool heeft toegegeven dat hij met verscheidene van zijn minderjarige leerlingen (ook 10-jarigen) een seksuele relatie heeft gehad die onder dwang (van zijn kant) is tot stand gekomen.

Maaaaar …… hij beweert onschuldig te zijn. Hoezo? Hij claimt dat hij 'bezeten was van de duivel'. 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

06 jul 2019, 23:58

Ik zou ze geen eten willen geven die in een katholieke lagere school in de vijftiger jaren een hand in een pijp van hun korte broek voelden die daar niet thuishoorde.
Niet de leek-meester hoor ... de Broeder van Liefde die beter eens regelmatig naar een "stoute madam" zou gegaan zijn.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jul 2019, 08:06

Dat zal wel zijn, maar waar blijft nu in de moslimwereld de 'algemene verontwaardiging' over dit gedrag? We zien daarvan zelfs nog niet het begin van een aanzet. Wie heeft er al gehoord van een inval van het parket in de woning van hooggeplaatste imams?

Bovendien gaat het er in de islamwereld nog een versnelling hoger aan toe: imams filmen hun perverte onmenselijkheden en zetten de feiten op het internet; een imam martelt een kind dood dat hij voordien al verkracht heeft; een imam bindt een kind vast aan de voeten en hangt het omhoog in het bijzijn van andere 'leerlingen'; een imam schiet in zijn moskee 11 mensen neer ...

Hoe erg een toestand in een gemeenschap is, hangt niet alleen af van de vraag óf er misdrijven plaatsvinden, maar ook met welke intensiteit en met welke frequentie die zaken gebeuren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 jul 2019, 00:37

In het Indonesische deelgebied Aceh zijn islamitische organisaties en de ulema - de vergadering van korangeleerden - bijeengekomen om tot een besluit te komen omtrent vrouwenvoetbal. De kogel is door de k.. euh ... moskee: vrouwenvoetbal is haram in Aceh.

Men zegge het voort.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 jul 2019, 17:15

Afbeelding

Het houdt niet op. Deze keer in Bangladesh: de onderdirecteur van een Koranschool en tevens imam, verkrachtte een paar meisjes van 11 jaar. Nog eens 6 anderen zouden gemolesteerd zijn door de 33-jarige korankenner en vertegenwoordiger van de 'religie van de vrede'.
bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

09 jul 2019, 18:04

Wil. schreef:
02 jul 2019, 14:01
Dé topman van Al-Azhar - het Egyptische "Vaticaan" voor de soennieten - heeft de voorbije maanden enkele opmerkelijke uitspraken gedaan.

Wat heeft dit met Belgische politiek te maken?
Kan de moderator deze onzin in de juiste rubriek zetten?
Aub?