De leugens over werklozen
-
Fazal
Beste Jules, ik wou dat ik een ambtenaar was geweest.
En ik denk dat u dat voor uzelf ook wel had gewild.
En ik denk dat u dat voor uzelf ook wel had gewild.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat is voor heel wat gepensioneerden een wens, Fazal. Maar daar gaat wel iets aan vooraf dat niet iedereen wil meemaken: een flink stuk van je leven ben je laagbetaald geweest voor de functie die je vervuld hebt.
Anderen, zoals het groene baasje dat hier rondhangt, hebben zogezegd 3 jobs tegelijk gehad, maar zijn zodanig gefrustreerd dat ze de zon niet voor iemand anders in het water kunnen zien schijnen (de zon schijn voor hen meestal zelfs niet).
Indien iemand 3 jobs tegelijk heeft, dan heeft hij ook 3 inkomens. Als ik in dat geval was geweest, dan had ik een berg spaargeld opzij liggen waardoor ik in mijn pensioen alleen maar zou glimlachen om het ambtenarenpensioen. Wie de krekel uithangt, eindigt nadien gemakkelijk als een jaloers keffertje dat vooral kan van katoen geven tegen wie het nu beter heeft.
De hondjes blaften, maar de karavaan trok voort.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
U kunt 5 jobs combineren en 24/24 en 7/7 werken.
U kunt 1.000.000 Euro per uur verdienen ...
Het maakt niet uit.
De waarheid is dat uw loon kapot belast wordt (ook de gemeentetaxatie niet vergeten!) en uw pensioen geplafonneerd is en dat allemaal omdat er veel te veel levenslang benoemde leeglopers zijn die vaak onzinnige jobs doen die ook nog eens dubbele pensioenen opeisen.
België is geen land voor mensen die economisch actief willen zijn noch voor creatieve mensen.
De ambtenarij is hier veel te groot en een staat binnen de staat geworden.
-
De conclusie is duidelijk: je begreep niet eens hoe ons belastingsysteem werkt. Dat lijkt me voor jou heel aannemelijk. Met het economisch systeem heb je een gelijkaardige blinde vlek. Daar kom je (heel misschien) later ook nog wel achter.

gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Maior domus
Verwarrend voor mij niet .
Kerntaken / Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen
https://www.vmsw.be/Home/Footer/Over-VMSW/Kerntaken
De VMSW stimuleert, adviseert en ondersteunt lokale woonactoren. ... wegen, groenaanleg) bij sociale woonprojecten kan de VMSW als bouwheer optreden, ... De VMSW ontvangt van de Vlaamse overheid kapitaal- en rentesubsidies, om ...
Want denk je nu dat ze niet ondersteunt worden de sociale woningen bureau's en projecten , neen wij betalen daar ook voor ( met Belasting geld) alleen laten de verhuurmaatschappijen die woningen onderkomen en ze doen daar niks aan schrijnende verhalen en in video clip kun je alles beluisteren en dat gaat over dit onderwerp van vrt .
En Rutten heeft al poosje gezegd op ouderen woningen 6% betalen op de renovatie en al de woningen die 50 a 60 jaar zijn hebben ze liever dat je binnenwerk uitbreken en terug heropbouwt met de nieuwe normen dat ze voorstellen ( Vlaamse overheid )Maar ze vragen niet of iedereen dat kan betalen .
Verwarrend voor mij niet .
Kerntaken / Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen
https://www.vmsw.be/Home/Footer/Over-VMSW/Kerntaken
De VMSW stimuleert, adviseert en ondersteunt lokale woonactoren. ... wegen, groenaanleg) bij sociale woonprojecten kan de VMSW als bouwheer optreden, ... De VMSW ontvangt van de Vlaamse overheid kapitaal- en rentesubsidies, om ...
Want denk je nu dat ze niet ondersteunt worden de sociale woningen bureau's en projecten , neen wij betalen daar ook voor ( met Belasting geld) alleen laten de verhuurmaatschappijen die woningen onderkomen en ze doen daar niks aan schrijnende verhalen en in video clip kun je alles beluisteren en dat gaat over dit onderwerp van vrt .
En Rutten heeft al poosje gezegd op ouderen woningen 6% betalen op de renovatie en al de woningen die 50 a 60 jaar zijn hebben ze liever dat je binnenwerk uitbreken en terug heropbouwt met de nieuwe normen dat ze voorstellen ( Vlaamse overheid )Maar ze vragen niet of iedereen dat kan betalen .
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Wil. schreef: ↑08 jul 2019, 13:54Wij zijn hier inderdaad bezig over de grote leugen: Een citaat van Vacature ....."Zonder ervaring mag je rekenen op een gemiddeld loon van 1.930€ bruto per maand. Kun je een bachelordiploma voorleggen, dan start je als beginnend leerkracht met een maandloon van gemiddeld 2.288€. Een universitair masterdiploma doet het startersloon tot gemiddeld 2.670€ stijgen.Dat is voor heel wat gepensioneerden een wens, Fazal. Maar daar gaat wel iets aan vooraf dat niet iedereen wil meemaken: een flink stuk van je leven ben je laagbetaald geweest voor de functie die je vervuld hebt.
Nog eventjes in herinnering brengen : voor 72 uren lesgeven per maand en 4 maanden verlof per jaar.
Een ambtenaar noemt dit laag betaald zijn.
-
Fazal
Ik heb een nichtje, en dat werkt als interne postverdeler in het UZ te Gent.
Vroeger was ze kuisvrouw (ook in het UZ), maar nu is ze dus tot ambtenaar gebombardeerd.
Het schaap kan met moeite tot 10 tellen, maar ze verdient nu toch lekker 1600 Euro netto per maand.
Maar goed en eerlijk blijven, ik ken ook zgn ambtenaren die het met wat minder moeten doen.
Vroeger was ze kuisvrouw (ook in het UZ), maar nu is ze dus tot ambtenaar gebombardeerd.
Het schaap kan met moeite tot 10 tellen, maar ze verdient nu toch lekker 1600 Euro netto per maand.
Maar goed en eerlijk blijven, ik ken ook zgn ambtenaren die het met wat minder moeten doen.
-
dejules
De kannibaal schreef: ↑08 jul 2019, 18:02Met gemiddeld 165 effectieve werkdagen (na aftrek van vakantiedagen, ziektedagen en andere toegelaten afwezigheden, zoals bevallingsverlof) presteren de cipiers beduidend minder werktijd dan Vlaamse ambtenaren of bedienden uit de privésector. Hekkensluiter zijn ze niet. Het treinpersoneel werkt gemiddeld 160 dagen per jaar.Wil. schreef: ↑08 jul 2019, 13:54Wij zijn hier inderdaad bezig over de grote leugen: Een citaat van Vacature ....."Zonder ervaring mag je rekenen op een gemiddeld loon van 1.930€ bruto per maand. Kun je een bachelordiploma voorleggen, dan start je als beginnend leerkracht met een maandloon van gemiddeld 2.288€. Een universitair masterdiploma doet het startersloon tot gemiddeld 2.670€ stijgen.Dat is voor heel wat gepensioneerden een wens, Fazal. Maar daar gaat wel iets aan vooraf dat niet iedereen wil meemaken: een flink stuk van je leven ben je laagbetaald geweest voor de functie die je vervuld hebt.
Nog eventjes in herinnering brengen : voor 72 uren lesgeven per maand en 4 maanden verlof per jaar.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20160530_02315196
-
Horus1 - Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Juleke weer in je papierslag bezig? Artikel van 2016! Toch triest dat je de ganse dag niets anders om handen hebt dan om dit forum te verblijden/verpesten. 't Is zomer, de zon schijnt, ga eens buiten. Je leeft maar 1 keer! Onderhand kennen we al je liedjes al van buiten.
-
Hoe was dat eind jaren 60, de jaren 70 en tot ongeveer halfweg de jaren 80? Dat was wat ik bedoelde met 'een flink stuk van je leven ben je laagbetaald geweest'De kannibaal schreef: ↑08 jul 2019, 18:02Wil. schreef: ↑08 jul 2019, 13:54Wij zijn hier inderdaad bezig over de grote leugen: Een citaat van Vacature ....."Zonder ervaring mag je rekenen op een gemiddeld loon van 1.930€ bruto per maand. Kun je een bachelordiploma voorleggen, dan start je als beginnend leerkracht met een maandloon van gemiddeld 2.288€. Een universitair masterdiploma doet het startersloon tot gemiddeld 2.670€ stijgen.Dat is voor heel wat gepensioneerden een wens, Fazal. Maar daar gaat wel iets aan vooraf dat niet iedereen wil meemaken: een flink stuk van je leven ben je laagbetaald geweest voor de functie die je vervuld hebt.
Of was dat een citaat uit Vacature van 1970 waar je de bedragen hebt omgezet naar euro's? 'k Peins van niet, hé?
Je spreekt hier over de mensen van het onderwijs, maar moesten ze bij de politie bv. ook maar 70 u werken per maand? Wie werkt daar 's zondags? Wat met de mensen van de belastingen of justitie? Enzovoort.

Julleke schreef:
Met gemiddeld 165 effectieve werkdagen (na aftrek van vakantiedagen, ziektedagen en andere toegelaten afwezigheden, zoals bevallingsverlof) presteren de cipiers beduidend minder werktijd dan Vlaamse ambtenaren of bedienden uit de privésector. Hekkensluiter zijn ze niet. Het treinpersoneel werkt gemiddeld 160 dagen per jaar.
[/quote]
Eindelijk eens wat ongewilde humor bij de veelposter: de cipiers zouden in de eerste plaats hekkensluiters moeten zijn

Met gemiddeld 165 effectieve werkdagen (na aftrek van vakantiedagen, ziektedagen en andere toegelaten afwezigheden, zoals bevallingsverlof) presteren de cipiers beduidend minder werktijd dan Vlaamse ambtenaren of bedienden uit de privésector. Hekkensluiter zijn ze niet. Het treinpersoneel werkt gemiddeld 160 dagen per jaar.
[/quote]
Eindelijk eens wat ongewilde humor bij de veelposter: de cipiers zouden in de eerste plaats hekkensluiters moeten zijn

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.