Iran - atoomprogramma: waarom? wie is betrokken
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En ik denk dat die gebouwen wel degelijk doelbewust door de Israelis zijn gertroffen , en dat is bij de Russen niet anders ... Tegenwoordig kan men kruisraketten en zweefbommen tot op een vierkante meter precies doen terechtkomen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Iran geeft Hamas wapens. Hamas valt Israël aan met die wapens. Het is Iran dat de aanval georkestreerd heeft. Is dit nog een preventieve aanval wanneer we tegelijk weten waar de politiek in Iran op aanstuurt?
Bovendien heeft Ayatollah Ali Khamenei (Supreme Leader) al meer dan eens opgeroepen tot de "eliminatie van het zionistisch regime" (lees: de regering in Israël) . Op twitter schreef hij in 2015: “Israel will not see the next 25 years.” Het gaat dus niet enkel om de regering, maar om heel Israël.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Tot hier zit je helemaal op de lijn van de Iraanse moellahs. Gefeliciteerd.

Dat is hetzelfde als zeggen: "Die extreem-linkse pvda-zooi moet verdwijnen"
Elke natie bepaalt op democratische wijze hoe ze wil geregeerd worden.
Waar haal jij de autoriteit vandaan om te claimen "er moet een seculier regime komen in Israël" . Ik bespeur heel anti-democratisch gewauwel in je posting.
Je schrijft helemaal niets over het religieus leiderschap in Iran dat bedreigingen uit t.o.v. Israël en voorspelt dat het geen 25 jaar meer zal bestaan.
Typisch links: alles valt te verkiezen boven een democratisch rechts regime.

Netanyahu heeft Iran geen strobreed in de weg gelegd, behalve als het om zelfbescherming ging. Omgekeerd wel: Hamas / Hezbollah.
Israël grenst in de verste verte nog niet aan Iran. Israël heeft geen enkele bedoeling om het dictatoriaal regime aldaar te vervangen door een democratisch regime indien Iran Israël met rust laat.

twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
wie...wat ....waarom...? Een iets staat als een paal boven water, internationaal recht bestaat niet meer...de agressor bepaalt en de wereld kijkt toe...wat moet er gebeuren zodat bij elke betrokken partij de rede terugkeert?
Spinnst du oder was
-
Israel is de agressor , en dat met een niet eens bewezen vermeende reden dat Iran aan een kernwapen werkt. Hamas en Hezbollah zijn goed als vernietigd en toch gaat de genocide in Gaza nog steeds door. Het enige doel van de aanval is om de aandacht van wereld op die genocide af te wenden , het is dus een politieke zet.Wil. schreef: ↑14 jun 2025, 13:09Netanyahu heeft Iran geen strobreed in de weg gelegd, behalve als het om zelfbescherming ging. Omgekeerd wel: Hamas / Hezbollah.
Israël grenst in de verste verte nog niet aan Iran. Israël heeft geen enkele bedoeling om het dictatoriaal regime aldaar te vervangen door een democratisch regime indien Iran Israël met rust laat.
Het zogezegd "democratisch" regime in Israel moet vervangen worden om de vrede in het Midden Oosten te bewaren , niet dat "dictatoriaal" regime in Iran.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 14 jun 2025, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hamas is nog altijd actief in Gaza en vermoordt er 'eigen burgers' met de bedoeling de MSM hun boodschap te doen verspreiden.
Waarom promoot Iran Hezbollah en Hamas eigenlijk? Wat heeft Israël Iran eigenlijk aangedaan? Ten tijde van de Sjah was er geen enkel probleem. Denk daar eens over na.
Je bent gehersenspoeld.
Waarom promoot Iran Hezbollah en Hamas eigenlijk? Wat heeft Israël Iran eigenlijk aangedaan? Ten tijde van de Sjah was er geen enkel probleem. Denk daar eens over na.
Je bent gehersenspoeld.

Ten tijde van de Sjah hadden de Israels ook amper een probleem met de Palestijnen. Iran steunde zijn "broeders" geloofsgenoten in een ongelijke strijd.
Ik herhaal :
Heel wat israelis zelf zouden ook liever hebben dat Netanyahu en zijn zionisten van het politieke toneel verdwijnen.
-
Na Poetin en Xi, ga je je nu nog aan de kant van de Iraanse ayatollahs scharen. Je kunt het niet onderdrukken, hé, die neiging om bij dictators aan te sluiten.Het zogezegd "democratisch" regime in Israel moet vervangen worden om de vrede in het Midden Oosten te bewaren , niet dat "dictatoriaal" regime in Iran.
Maar ja, we kennen je al langer.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.