Moet wel zijn. Misschien dat ze ter compensatie wat extra vakantie kunnen krijgen?
Eens horen wat de jules daarvan denkt.
Eens horen wat de jules daarvan denkt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Hoe wil je de website zien?
Kies je kleuren
Kies de lettergrootte
Je keuze blijft bewaard op deze computer of telefoon. Ze geldt voor de hele website.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Als de pensioenen nu niet betaalbaar zijn wegens de statutaire excessieve pensioenen en men gaat de contractuelen hun werknemerspensioen upgraden tot niveau vd statutairen dan wordt het toch helemaal onbetaalbaar!
Federaal ligt alles stil.
Men heeft een tekort aan bepaalde profielen nl de beta-vakken.
Het onderwijs is vervrouwelijkt omwille vd vele vakanties en het deeltijdse werk maar FT betaald dwz gemakkelijk te combineren met eigen kinderen. Het gevolg is dat niet de meest gemotiveerde en bekwaamste mensen in het onderwijs zitten.
Nederlandse pensioenen?dejules schreef: ↑22 aug 2019, 14:51Als de pensioenen nu niet betaalbaar zijn wegens de statutaire excessieve pensioenen en men gaat de contractuelen hun werknemerspensioen upgraden tot niveau vd statutairen dan wordt het toch helemaal onbetaalbaar!
Trouwens, dat gaan de niet-ambtenaren nooit aanvaarden, elk bedrijf wordt platgelegd.
Je lost dit probleem op door het ambtenarenstatuut af te schaffen zoals in Nederland.
Niets houdt mensen uit de privé tegen om bij te klussen in het onderwijs.
Nederland geeft jaarlijks 40 miljard € minder uit aan overheidspersoneel.
Dat zeg jij.
De performante ambtenaren toch wel, hé? Of die óók niet? Hoe zit dat eigenlijk?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.De (ex-)ambtenaren (zowat iedereen is hier (pre-)gepensioneerd) die reageren in deze rubriek maken ongeveer 90% van alle gebruikers uit.
Laatst gewijzigd door dejules op 22 aug 2019, 18:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.