TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fokke

14 nov 2016, 10:14

socrates schreef:Onze burgemeesters zijn wel veel dichter bij de mensen, daarom heeft een middelkleine stad als Brussel er 19. :lol:
Dat is een goede conclusie! Dat ga ik onthouden! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Theor

14 nov 2016, 17:46

Goed nieuws voor de normale amerikanen,
Trump gaat een pakket illegale criminelen buiten stampen.

Slecht nieuws voor ons,
een aantal uit dat pakket gaat naar hier komen
want hier is gespuis welkom en wordt trouwens onderhouden.
Gast

14 nov 2016, 17:50

Nog positief nieuws is dat Trump geen geld wil ontvangen voor zijn presidentschap. Diegene die het voor hem deed was Kennedy , die ontvang weliswaar zijn wedde , maar stortte het onmiddelijk door naar hunporganisaties. Gaan Wilders , Le Pen , Dewinter ook hun grote voorbeeld hierbij volgen ?
Gast

14 nov 2016, 17:52

Theor schreef:Goed nieuws voor de normale amerikanen,
Trump gaat een pakket illegale criminelen buiten stampen.

Slecht nieuws voor ons,
een aantal uit dat pakket gaat naar hier komen
want hier is gespuis welkom en wordt trouwens onderhouden.
hahaha, weverke had ook anders beloofd he?
nog zo'n kieken
Gast

14 nov 2016, 18:23

Wat Trump verdiend is peanuts met hetgeen hij verdiend na zijn termijn en via zijn bedrijven. Ik zou begot nog gaan denken dat het ne sos is, geld gaan uitdelen. Het is gelukkig zijn eigen geld. Bij de sossen hier is hij al een bank vooruit geschoven.
:lol:
Gast

14 nov 2016, 18:57

Dicksy schreef:Wat Trump verdiend is peanuts met hetgeen hij verdiend na zijn termijn en via zijn bedrijven. Ik zou begot nog gaan denken dat het ne sos is, geld gaan uitdelen. Het is gelukkig zijn eigen geld. Bij de sossen hier is hij al een bank vooruit geschoven.
:lol:
ok, ik vind ook zakkenvullende sossen véél erger dan liveralen.
Maar ik heb wel respect voor die verkozenen van pvda die leven van een modaal loon.

pastoor

14 nov 2016, 19:09

De president van de Verenigde Staten krijgt een 'basis 'jaarloon van zo'n 355.150 euro. Daarnaast krijgt hij ook een jaarlijkse onkostenvergoeding van 135.014 euro, een belastingvrij reisbudget van 90.010 euro en entertainment budget van 18.010 euro.

Samen ongeveer 600.000 euro per jaar.
Er zijn CEO's in private bedrijven die veel meer verdienen.

Trumpie bezit 4.000.000.000 euro.
Ik gok dat hij meer dan 25 miljoen euro per maand verdient.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
Gast

14 nov 2016, 19:14

pastoor schreef:De president van de Verenigde Staten krijgt een 'basis 'jaarloon van zo'n 355.150 euro. Daarnaast krijgt hij ook een jaarlijkse onkostenvergoeding van 135.014 euro, een belastingvrij reisbudget van 90.010 euro en entertainment budget van 18.010 euro.

Samen ongeveer 600.000 euro per jaar.
Er zijn CEO's in private bedrijven die veel meer verdienen.

Trumpie bezit 4.000.000.000 euro.
Ik gok dat hij meer dan 25 miljoen euro per maand verdient.
eigenlijk wel raar dat zo'n onnozel mannetje bij ons 10 miljoen frank pakt.
en daarna komt de grote beloning in de goed bediende bedrijven...
Ik schat deze keer bij.......electrabel ??

pastoor

16 nov 2016, 11:34

De hoofdstad van de staat New York is Albany (ongeveer 90.000 inwoners) met een gouverneur Andrew Cuomo.

Het stadje New York heeft een burgemeester, namelijk Bill de Blasio, geboren als Warren Wilhelm, jr.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

maior domus

16 nov 2016, 12:57

Fokke schreef:Heb ik er nog vergeten? :lol:
Ons oppergroentje Maria Vogels.
Zit nu ook haar miljoenen na te tellen.
Ondank is 's werelds loon
Gast

16 nov 2016, 13:09

maior domus schreef:
Fokke schreef:Heb ik er nog vergeten? :lol:
Ons oppergroentje Maria Vogels.
Zit nu ook haar miljoenen na te tellen.
voor mij was dat ook te stap teveel voor groen..
ik zag ook Calvo bij unizo op de verkiezingsnacht... wat was daar te rapen??
Als je 10 jaar in het parlement zit, ben je zo rijk dat je u wel thuis voelt tussen het grootkapitaal.

k heb dan ook een enorme bewondering voor het idealisme van pvda verkozenen. ik zou niet graag een deel van mijn loon afgeven ....
Gast

16 nov 2016, 13:44

k heb dan ook een enorme bewondering voor het idealisme van pvda verkozenen.
Als je 10 jaar in het parlement zit, ben je zo rijk dat je u wel thuis voelt tussen het grootkapitaal.
Zo moet je het ook lezen als PvdA ( ooit ) in het parlement geraakt.
Gast

16 nov 2016, 13:55

Dicksy schreef:
k heb dan ook een enorme bewondering voor het idealisme van pvda verkozenen.
Zo moet je het ook lezen als PvdA ( ooit ) in het parlement geraakt.
ola!!!
dacht dat dicksy meer op de hoogte was!!!!

er zitten 2 mensen van pvda in het federaal parlement die een modaal loon krijgen. (1600 geloof ik)

Als je leeft als gewone mensen ga je ook niet vervreemden van de gewone mensen.

oei, mijne frank valt... jij bedoelde de vlaamse pvda he?
Ik dacht al... er zitten hier véél stommeriken, maar dicksy zal toch al eens gehoord hebben van Hedebouw en co?

Fokke

16 nov 2016, 14:16

Om over na te denken en "begrip" op te brengen voor een verkozene die "vervreemdt" van zijn kiezers:
Een gewone burger (arbeider/bediende) heeft een wedde van 1500 Euro net. Met 2000 € behoort hij al tot de zeergoedbetaalden (met een hoger diploma!). Wanneer hij zijn dagelijkse uitgaven heeft betaald, zijn lening heeft afgelost, en de uitgaven voor zijn studerende kinderen… dan schiet er misschien 250 Euro over.
Een parlementslid verdient al gauw netto tussen méér dan 5000 Euro per maand. Dat is geen geheim! Als hij de zelfde levensstandaard van een gewone burger met een deftig loon aanhoudt kan hij gemakkelijk 3000 Euro per maand overhouden. Daar moet die gewone burger 12 maanden voor werken. En een legislatuur duurt 4 jaar… dus! Op die vier jaar kan hij méér opzij leggen dan een gewone burger tijdens zijn hele loopbaan. En dan heb ik het nog niet over de schnabbeltjes hier en daar…
Mijn besluit: Voor dat geld mag een vertegenwoordiger des volks op zijn minst zijn volk vertegenwoordigen en niet zichzelf en zijn partij!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

16 nov 2016, 16:31

oei, mijne frank valt... jij bedoelde de vlaamse pvda he?
Ik dacht al... er zitten hier véél stommeriken, maar dicksy zal toch al eens gehoord hebben van Hedebouw en co?
Hoe meer leden in een parlement hoe meer subsidie. Natuurlijk zitten ze al in het Federaal Parlement met 2 idealisten aan een hongerloontje t.o.v andere parlementsleden. Als de PvdA ook eens van de macht geproefd heeft of hun aantal parlementsleden in het Federaal Parlement kunnen opkrikken zal dat loontje van die PvdA-leden ook wel stijgen en dat bedoelde ik met mijn reactie.