Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Toch straf hoe die ayatollah's in Iran hun land hebben kunnen veranderen van een '41 jaar durende democratie' naar een onderdrukkend en schijnheilig systeem in enkele dagen tijd!Wil schreef:
De enige vrouwelijk winnares van een olympische medaille verlaat Iran voorgoed. Ze zegt dat ze het beu is te leven in het onderdrukkende systeem en omwille van de schijnheiligheid.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De geestelijke die de spreekbuis is van Ayatollah Khamenei (de baas in Iran) heeft in een speech letterlijk gezegd dat de ambassadeur van het V.K. "in mootjes moet worden gehakt"

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
davang - Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Wie kan het Trump eigenlijk nog kwalijk nemen om de NAVO niet meer ernstig te nemen, te twijfelen over de slagkracht en het bijzonderste de steun voor elkaar...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200114_04804792
O.K. de Amerikanen hebben bij een luchtaanval Iraanse militairen gedood, militairen die openlijk hun vijandschap tegen Amerika niet onder stoelen of banken staken, maar ook van plan waren de Amerikanen te treffen...
Feitelijks niets verkeert want ze voeren oorlog, jammer genoeg natuurlijk, maar da Amerikanen hebben eerst toegeslagen om eigen volk te beschermen , wie kan het hen kwalijk nemen...
Nu heeft de 'vijand' een zware fout begaan door een burgervliegtuig neer te halen met vele doden als gevolg...en dan heeft een van NAVO-leden, nu ook niet van de minste de Amerikanen de schuld...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200114_04804792
O.K. de Amerikanen hebben bij een luchtaanval Iraanse militairen gedood, militairen die openlijk hun vijandschap tegen Amerika niet onder stoelen of banken staken, maar ook van plan waren de Amerikanen te treffen...
Feitelijks niets verkeert want ze voeren oorlog, jammer genoeg natuurlijk, maar da Amerikanen hebben eerst toegeslagen om eigen volk te beschermen , wie kan het hen kwalijk nemen...
Nu heeft de 'vijand' een zware fout begaan door een burgervliegtuig neer te halen met vele doden als gevolg...en dan heeft een van NAVO-leden, nu ook niet van de minste de Amerikanen de schuld...
Wat niet al lachend kan gezegd.....
-
Het is voor de eerste keer sinds het bestaan van de Turkse Republiek dat een partij die de regering stuurt officieel heeft aangekondigd dat de religieuze regels (sharia regels) in de publieke sfeer zullen worden toegepast. Hiermee komt de bezorgdheid dat Turkije afdrijft naar een islamitisch regime weer scherp naar boven.
Erdogan is nl. van plan om alle vormen van leningen die verstrekt worden door de banken op een 'interest-vrije manier' te laten gebeuren, omdat die werkwijze wordt voorgeschreven door de religieuze wetten.
Bron
Erdogan is niet zomaar een dictator. Hij sluit zich aan bij de kaliefen die over het Ottomaanse Rijk hebben geregeerd en de hoofdbekommernis van deze mannen was ook altijd om de islam over de ganse wereld te vestigen, zoals dat wordt voorgeschreven in de koran.
Erdogan is nl. van plan om alle vormen van leningen die verstrekt worden door de banken op een 'interest-vrije manier' te laten gebeuren, omdat die werkwijze wordt voorgeschreven door de religieuze wetten.
Bron
Erdogan is niet zomaar een dictator. Hij sluit zich aan bij de kaliefen die over het Ottomaanse Rijk hebben geregeerd en de hoofdbekommernis van deze mannen was ook altijd om de islam over de ganse wereld te vestigen, zoals dat wordt voorgeschreven in de koran.

Er gebeuren rare dingen om ons heen.
De jihadi-ronselaar, Jean-Louis Denis, (Franstalig) heeft 5 jaar in de gevangenis gezeten en is dan weer vrijgelaten. Hij beweert nog niets van zijn ware islamitisch geloof opgegeven te hebben. Hij moet nu van de VDAB een cursus Nederlands volgen, zodat zijn kansen op werk groter worden.
Die lessen Nederlands worden door het CVO gegeven en die vinden plaats in ... een basisschool in Strombeek-Bever! Daar loopt die tikkende tijdbom nu rond.
Verscheidene ouders hebben hun ontevredenheid al laten horen, maar er kan niets aan gedaan worden, zo luidt het.
(Informatie van RTL-info)
De jihadi-ronselaar, Jean-Louis Denis, (Franstalig) heeft 5 jaar in de gevangenis gezeten en is dan weer vrijgelaten. Hij beweert nog niets van zijn ware islamitisch geloof opgegeven te hebben. Hij moet nu van de VDAB een cursus Nederlands volgen, zodat zijn kansen op werk groter worden.
Die lessen Nederlands worden door het CVO gegeven en die vinden plaats in ... een basisschool in Strombeek-Bever! Daar loopt die tikkende tijdbom nu rond.
Verscheidene ouders hebben hun ontevredenheid al laten horen, maar er kan niets aan gedaan worden, zo luidt het.

Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Mensen worden na een gevangenisstraf vrijgelaten.Wil. schreef: ↑21 jan 2020, 17:21Er gebeuren rare dingen om ons heen.
Zelfs in dictaturen is dat zo....
Waarom zou dat hier anders moeten zijn?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Klopt, zoals een dief vrijgelaten wordt na het uitzitten van zijn straf maar zegt dat hij zal blijven stelen zo zal deze strijders blijven ronselen voor de jihad.Lars schreef:
Mensen worden na een gevangenisstraf vrijgelaten.
Een cursus Nederlands zal hem wel op andere gedachten brengen.
-
Tja, Lars, wat denk jij dat de belangrijkste moot informatie was in mijn posting? Het leren onderscheid maken tussen hoofd- en bijzaken heet 'inzichtelijk lezen'. Van mij krijg je een tweede kans.Lars schreef: ↑21 jan 2020, 21:38Mensen worden na een gevangenisstraf vrijgelaten.Wil. schreef: ↑21 jan 2020, 17:21Er gebeuren rare dingen om ons heen.

Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Wat is dan de hoofdzaak voor jou?Wil. schreef: ↑22 jan 2020, 09:29Tja, Lars, wat denk jij dat de belangrijkste moot informatie was in mijn posting? Het leren onderscheid maken tussen hoofd- en bijzaken heet 'inzichtelijk lezen'. Van mij krijg je een tweede kans.Lars schreef: ↑21 jan 2020, 21:38Mensen worden na een gevangenisstraf vrijgelaten.Wil. schreef: ↑21 jan 2020, 17:21Er gebeuren rare dingen om ons heen.
Iemand aanhouden omdat hij lessen Nederlands volgt?
Omdat hij moslim is?
Waarvoor wil je hem eigenlijk aanklagen?
-
Nu lijk je 't wéér niet begrepen te hebben. Begin eens met mijn tekst traag te lezen.

Ice
Dat heet de kat bij de melk zetten door politiek en justitie die radicalisering en terrorisme op deze manier aanmoedigen.Wil. schreef: ↑21 jan 2020, 17:21Er gebeuren rare dingen om ons heen.
Bovendien is deze jihad-ronselaar een slechte moslim, de lafbek verzaakt zijn plicht om martelaar te worden in zijn geliefde kaliefaat en overtuigt liever jongeren om zelfmoord te gaan plegen voor een pedo-profeet.
@Lars: dat heet kínderen blootstellen aan het gevaar van radicalisering door een veroordeelde extremist die zelf bekent te blijven ronselen voor islamitisch terrorisme.
Natuurlijk volgt ie die cursus Nederlands in een basisschool, dan heeft ie onbelemmerd toegang tot kannonnevlees om te ronselen voor zijn jihad....te moeilijk, Lars?
-
Ice
Wil dat daarom zeggen dat ze de mogelijkheid moeten krijgen om verder te kunnen gaan met het misdrijf waarvoor ze net gevangenisstraf krégen?
Dat ze zelfs verplicht in een omgeving geduwd worden, met de smoes van cursus nederlands, waar ze nog meer en zelfs jongere kinderen zouden kunnen ronselen?
Zou jij het goedkeuren als pedofiel en moordenaar dutroux voor de klas van jouw 9-jarige dochter mocht staan? Hij heeft immers zijn straf uitgezeten? (Zie maar: levenslang bestaat hier al niet meer, er wordt al geijverd door gewetenloze advocaten om dat schorem vrij te krijgen!)
Zou jij als ouder, je dochter blootstellen aan dat risico van recidive?
-
In het VK gaan ze nu de jihadi's die een "deradicalisatietraject" hebben doorlopen, ook eens langs de leugendetector laten passeren.
De reden? De recentste moslimterrorist die op de London Bridge werd gestopt door hem neer te schieten, kwam recht van zijn deradicaliseringsgroep waarna hij onmiddellijk een vrouw doodde.
De reden? De recentste moslimterrorist die op de London Bridge werd gestopt door hem neer te schieten, kwam recht van zijn deradicaliseringsgroep waarna hij onmiddellijk een vrouw doodde.

sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1582437 ... aatregelen
Daar hebben wij in Vlaanderen geen last van !!
Daar hebben wij in Vlaanderen geen last van !!
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Ice
Vraag dat maar eens aan werknemers in openbare diensten: treinbegeleiders, buschauffeurs.....hier gaat de intimidatie al over in agressie, klop geven en zelfs al naar het leven staan....sibarita schreef: ↑23 jan 2020, 22:34https://www.telegraaf.nl/nieuws/1582437 ... aatregelen
Daar hebben wij in Vlaanderen geen last van !!![]()
En hier betogen illegalen ook al om het recht te eisen om te werken.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/me ... ~a03d496e/
Das pas lef hebben, het land moeten verlaten omdat ze geen papieren krijgen en dan nog durven van hunne tak te maken.
Ze hebben dan ook al een soort vakbond opgericht met de hulp van linkiewinkies:
Kunnen die geschoolde, gediplomeerde(?!) personen niet beter hun talenten gaan aanwenden in hun onderontwikkelde landen van herkomst???De actie is een initiatief van de Coalitie van Collectieven van Arbeiders Zonder Papieren (CCTSP), die op haar beurt bestaat uit verschillende organisaties van sans-papiers. Slagzinnen van de actie waren ‘Immigratie verdeelt, menselijkheid verenigt’ en ‘PS, vergeet de sans-papiers niet’.
“Er zijn personen die geschoold zijn, een diploma hebben in hun land van afkomst en die dat kunnen laten gelijkstellen om in knelpuntberoepen te werken”, aldus CCTSP-woordvoerder Belloum Zouhair.
Het is al de vierde keer dat de CCTSP betoogt om steun te verwerven voor het voorstel.
Toch merkwaardig dat er nu weer opeens zoveel hoogopgeleide asielzoekers zouden zijn van een horde met een meerderheid analfabeten?
Maar laten we beginnen bij het begin: uitgeprocedeerden en illegalen hebben niks te eisen maar het bevel op te volgen dat zij wettelijk hier niet mogen zijn.
Een wet die niet gehandhaafd wordt, is nutteloos en daarvoor dient dan het vodje papier om het grondgebied te verlaten: politieke schijnheiligheid en volksverlakkerij om illegalen hier te kunnen houden.
Volgens mij zal de politiek hierop ingaan: uit zogenaamde, economische noodzaak van knelpuntberoepen zullen dan illegalen geniepig legaal en erkénde immigranten worden...gewoon een andere vorm van massale regularisering voor illegalen.