Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy

01 mar 2020, 12:49

dejules schreef
"De werkzaamheidsgraad", jullie gaan dat woord nooit meer horen.
We krijgen een record aantal mensen in (economische) werkloosheid en ziekteverlof (waaronder vele hypochondriërs).
De beurzen zwaar in het rood, verkiezingen in Amerika, Brexit, 4.5 miljoen havenlozen die van Erdogan een visum voor Europa kregen, enorm begrotingstekort dat blijft oplopen, geen regering, meer dan een miljoen babyboomers die de volgende 10 jaar met pensioen gaan, ... The perfect storm.
'We raden iedereen aan om niet te panikeren.' :lol: :lol:

En die storm heeft ook al een naam.....corona.

paullamb

01 mar 2020, 13:04

Het positievisme siert u Dicksy, maar ik hoop niet dat er een familielid uit de 11376068 personen zou getroffen worden.
Langs de andere kant ben ik ook tegen een paniekreactie. Afwachten is de boodschap.

Prima Vera

01 mar 2020, 13:11

Paniek is niet nodig én maakt het dan zelfs nog gevaarlijker. Dat we oplettend moeten zijn, is normaal. Dat heb je met een griepepidemie ook. Mensen overdrijven op het moment. Als je hoort en leest dat ze nu al aan het hamsteren zijn, voor niets nodig.

Dicksy

01 mar 2020, 13:17

paullamb schreef:
Het positievisme siert u Dicksy, maar ik hoop niet dat er een familielid uit de 11376068 personen zou getroffen worden.
Dat hoop ik voor iedereen paullamb.

Fred1950

01 mar 2020, 13:23

dejules schreef:
01 mar 2020, 12:15
Onze diensten
@ZorgVlaanderen
zorgen voor nauwe opvolging, van met coronavirus besmette persoon zelf en van mensen met wie er contact is geweest. We roepen iedereen op om preventieve maatregelen zoals ze al vaker zijn meegedeeld, goed op te volgen.
We raden iedereen aan om niet te panikeren.
De Vlaamse regering heeft alles onder controle.
Behalve haar eigen ruzietjes en begroting ( uitgaven ) ....
dejules

01 mar 2020, 13:35

Minister De Block vraagt elkaar niet meer te kussen.
Als het coronavirus niet erger is dan de griep ...?

Wil.

01 mar 2020, 13:43

Hier gaat de echte test plaatsvinden: Lagos, Nigeria.

Er is een geval van corona vastgesteld in Lagos, de meest bevolkte stad in gans Afrika. Lagos heeft om en bij 20 miljoen inwoners (men weet het op een paar miljoen na niet). En 2/3 van de bevolking leeft er in krottenwijken. De gezondheidszorg is er zoals de wegen: gruwelijk slecht.

Wanneer hier die besmetting verder om zich heen grijpt, dan zal in de kortste keren heel die stad één broeihaard zijn. Als de sterftegraad er gelijk is aan die in andere landen (3%) dan gaan we hier snel 10.000en en wellicht zelfs een paar honderdduizend doden zien.

Ik ben benieuwd welke reacties dat in de rest van de wereld zou teweegbrengen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

01 mar 2020, 14:08

Wil schreef:

Er is een geval van corona vastgesteld in Lagos, de meest bevolkte stad in gans Afrika. Lagos heeft om en bij 20 miljoen inwoners (men weet het op een paar miljoen na niet). En 2/3 van de bevolking leeft er in krottenwijken. De gezondheidszorg is er zoals de wegen: gruwelijk slecht.

Wanneer hier die besmetting verder om zich heen grijpt, dan zal in de kortste keren heel die stad één broeihaard zijn. Als de sterftegraad er gelijk is aan die in andere landen (3%) dan gaan we hier snel 10.000en en wellicht zelfs een paar honderdduizend doden zien.

Hier in België gaan ze dan beginnen met de wegen te herstellen. 🤔 😂

Fred1950

01 mar 2020, 14:36

Dicksy schreef:
01 mar 2020, 14:08
Wil schreef:

Hier in België gaan ze dan beginnen met de wegen te herstellen. 🤔 😂
Trump gaat in gans zuid Europa muurkes komen plaatsen.

De kannibaal

01 mar 2020, 14:40

Wil. schreef:
01 mar 2020, 13:43

In West Afrika heeft men waarschijnlijk al meer ervaring opgedaan met virussen. Als ik mij goed herinner heeft men daar Ebola stabiel gekregen.
dejules

01 mar 2020, 15:22

De kannibaal schreef:
01 mar 2020, 14:40

In West Afrika heeft men waarschijnlijk al meer ervaring opgedaan met virussen. Als ik mij goed herinner heeft men daar Ebola stabiel gekregen.
Hier heeft men mond en klauwzeer onder controle gekregen.
Zou men dat op mensen ook durven toepassen?
In Iran staken mensen het plaatselijk ziekenhuis in brand waar familieleden, vrienden en buren verbleven.
Mensen zijn veel minder geciviliseerd dan met denkt en in noodsituaties wordt dat steeds duidelijk denk maar aan kapiteinen van cruiseschepen die als eersten in een reddingssloep plaatsnemen ...
Of politici die degressieve en in tijd beperkte uitkeringen opleggen aan hun volk maar zich zelf riante uittredingsvergoedingen toeëigenen uit angst kansloos te zijn op de arbeidsmarkt ...
Laatst gewijzigd door dejules op 01 mar 2020, 15:41, 3 keer totaal gewijzigd.

Wil.

01 mar 2020, 15:32

Of politici die voor deressieve en in tijd beperkte uitkeringen zijn maar zich zelf riante uittredingsvergoedingen toeëigenen uit angst kansloos te zijn op de arbeidsmarkt ...
Al onderzocht, jules, hoe het zit met de relatie corona / ambtenaren (vastbenoemde, vanzelfsprekend). Ook de N-VA-bijdrage tot corona moet nagekeken worden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

01 mar 2020, 15:39

Wil. schreef:
01 mar 2020, 15:32

Al onderzocht, jules, hoe het zit met de relatie corona / ambtenaren (vastbenoemde, vanzelfsprekend).
De zooi keert massaal terug uit krokusverlof. Bang afwachten ...
dejules

01 mar 2020, 16:28

Nu tien Nederlanders besmet met het coronavirus, ziekenhuis Gorinchem ‘op slot’
Van 1 naar 10 op 1 dag en een ziekenhuis op slot, het kan snel gaan, vraag maar aan Minister Crevits.
Ondertussen zei Crevits op VTM nieuws dat ze zich niet meer concentreerde op 120.000 extra jobs en dat het beleid aangepast werd om werkloze jongeren werkervaring te laten opdoen.
En het Louvre is gesloten.
De hele toeristische sector ligt op apengaten.
dejules

02 mar 2020, 10:49

Er zijn zes nieuwe Belgen besmet met het nieuwe coronavirus, zo meldt minister van Volksgezondheid Maggie De Block.