Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Lars

25 feb 2020, 12:41

Wil. schreef:
25 feb 2020, 12:17
Kleine frictie met de islamideologie:

De grootste moskee in Göteborg plaatst op haar website een link naar een gids voor degenen die zich willen bekeren tot de islam, waarin onder andere staat dat de vrouw de toestemming van haar man moet hebben om het huis te verlaten en dat ze zondigt als ze hem seks ontzegt.
Een website...daar heb ik weinig last van.
Stel u voor dat ze net als sommige Christenen geregeld aan uw voordeur staan.

Wil.

25 feb 2020, 13:24

Lars schreef:
25 feb 2020, 12:41
Een website...daar heb ik weinig last van.
Stel u voor dat ze net als sommige Christenen geregeld aan uw voordeur staan.
Je liet al eens horen dat je toch na het middelbaar iets gestudeerd had. Waar zit echter je logisch verstand? Om van je moreel niveau nog te zwijgen...

Indien je er weet van hebt dat een buurman een paar keer per week zijn kind seksueel misbruikt, dan heb jij daar toch ook weinig last van, niet?

Ik herhaal het voor jou nog eens:

"♫ Als ik niets zie, weet ik het niet,
Kunnen ze mij niets maken, dus ik kijk niet
."♪ ♪

Bram Vermeulen - 'Politiek'
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

25 feb 2020, 13:28

Lars schreef:
... daar heb ik weinig last van.
Toen de nazi's de communisten arresteerden, heb ik gezwegen; ik was immers geen communist.
Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten, heb ik gezwegen; ik was immers geen sociaaldemocraat.
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen, heb ik niet geprotesteerd; ik was immers geen vakbondslid.
Toen ze de Joden opsloten, heb ik niet geprotesteerd; ik was immers geen Jood.

Toen ze mij kwamen halen was er niemand meer, die nog protesteren kon.

Lars

25 feb 2020, 13:53

Met weinig last bedoel ik dat ik niet vatbaar ben voor polariserende propaganda.
Ik voel me echter wel maatschappelijk en politiek betrokken, meer zelfs, ik engageer me actief in verschillende politieke, syndicale en levensbeschouwelijke bewegingen.

Wil.

25 feb 2020, 13:59

Lars schreef:
Met weinig last bedoel ik dat ik niet vatbaar ben voor polariserende propaganda.
Ik voel me echter wel maatschappelijk en politiek betrokken, meer zelfs, ik engageer me actief in verschillende politieke, syndicale en levensbeschouwelijke bewegingen.
Dan mankeert nog enkel iets aan je gezond verstand: in deze context waarin wij hier meningen delen, wordt jouw uitspraak over een link naar een website, waar vrouwen wordt verteld dat ze het huis niet uit mogen tenzij ze toestemming hebben van hun man en nooit seks mogen weigeren, onmiddellijk als 'schouderophalen' gelezen. Het niet inschatten dat díe invullen eraan zou worden gegeven, duidt echt wel op nauwelijks verder denken dan je neus lang is.

Die uitspraak kan niet anders worden geïnterpreteerd als een totaal gebrek aan inlevingsvermogen en opzettelijk wegkijken van het probleem dat zich bevindt in de basisprincipes van die zgn. godsdienst.

Maar je bent geëngageerd in politieke, syndicale en levensbeschouwelijke bewegingen... pfew, da's een opluchting, zeg.
Laatst gewijzigd door Wil. op 25 feb 2020, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Lars

25 feb 2020, 14:21

Wil. schreef:
25 feb 2020, 13:59
Lars schreef:
Dan mankeert nog enkel iets aan je gezond verstand: in deze context waarin wij hier meningen delen, wordt jouw uitspraak over een link naar een website, waar vrouwen wordt verteld dat ze het huis niet uit mogen tenzij ze toestemming hebben van hun man en nooit seks mogen weigeren, die uitspraak kan niet anders worden geïnterpreteerd als een totaal gebrek aan inlevingsvermogen en opzettelijk wegkijken van het probleem dat zich bevindt in de basisprincipes van die zgn. godsdienst.

Maar je bent geëngageerd in politieke, syndicale en levensbeschouwelijke bewegingen... pfew, da's een opluchting, zeg.
Zo is dat, foute sites bepalen mijn leven, noch mijn denken.
In plaats van virtueel tegen zaken te ageren waar je toch weinig aan kan veranderen, kan je volgens mij beter militeren voor bepaalde waarden.
Maar daar is engagement en lef voor nodig, om dat in het openbaar te doen.

Wil.

25 feb 2020, 14:24

Waarom of dit , of dat?

Wat let jou om hier even duidelijk standpunt te nemen tegen een wereldvisie die vrouwen op z'n properst gezegd discrimineert? Oooh, dat bewaar je voor de bijeenkomsten met gelijkgestemden. Tsss, tsss ....

Lars

25 feb 2020, 14:31

Wil. schreef:
25 feb 2020, 14:24
Waarom of dit , of dat?

Wat let jou om hier even duidelijk standpunt te nemen tegen een wereldvisie die vrouwen op z'n properst gezegd discrimineert? Oooh, dat bewaar je voor de bijeenkomsten met gelijkgestemden. Tsss, tsss ....

Als vrijzinnige liberaal ben ik voor gelijkheid van vrouwen, ja.
Ben jij dat ook?
Kan jij je levensvisie even toelichten misschien?
Waar sta jij voor?

Lars

25 feb 2020, 14:40

Constant moet ik mij verdedigen omdat ik uw obsessie niet deel, Wil.
Dat is vermoeiend.

Wil.

25 feb 2020, 14:51

Vermoeiend? Voor een jonge kerel zoals jij? Wat moeten ouwe knarren zoals ik dan zeggen?

Wat jou hier overkomt, is het feit dat je geconfronteerd wordt met visies die - althans wanneer ze van mijn kant komen - veelal ondersteund worden met bewijsmateriaal. Als je daartegen niets in te brengen hebt, dan zou je eigenlijk best eens in jezelf gaan kijken en je de vraag stellen: 'Ik heb altijd geleefd met een overtuiging, maar ik lees nu dingen die mijn overtuiging door elkaar schudden. Wat ga ik doen? Mordicus vasthouden aan mijn overtuiging die blijkbaar niet rationeel genoeg gefundeerd was, of een visie aannemen die ik met dezelfde nieuwe feiten kan verdedigen en waarbij ik me dus beter zal voelen'7 ?

Mijn levensvisie zul je leren kennen uit mijn schrijfsels. Er zijn tal van onderwerpen waarover ik me al heb uitgesproken. Zie mijn vorige posting als voorbeeld.

Lars

25 feb 2020, 15:01

Geobsedeerd zijn door de islam, zonder dat je islamiet bent, is dat ook al een visie?
En je wil dat bewijzen, jouw visie?

En omdat ik jouw obsessie niet deel, is er iets mis met mij??

Is dat het verhaal, Wil?

Dicksy

25 feb 2020, 17:46

’ 'Ik heb altijd geleefd met een overtuiging, maar ik lees nu dingen die mijn overtuiging door elkaar schudden. Wat ga ik doen?

Dit is het hele probleem en niks anders.
Ice

25 feb 2020, 18:18

Lars schreef:
Gelijkheid voor vrouwen?
Door onderscheiding en voorkeuren voor het dragen van de hoofddoek waardoor álle niet-moslima's gediscrimineerd worden met óngelijkheid in de maatschappij tot gevolg?
Integratie door gelijkheid zónder hoofddoek of segregatie door voorkeuren mét hoofddoek?
Hoezo gelíjkheid?! :roll:
Hoe kunnen alle vrouwen dan gelijk zijn als een minderheid zich onderscheidt door het dragen van een hoofddoek?
Leg eens uit?

Lars

25 feb 2020, 18:48

Dicksy schreef:
25 feb 2020, 17:46
’ 'Ik heb altijd geleefd met een overtuiging, maar ik lees nu dingen die mijn overtuiging door elkaar schudden. Wat ga ik doen?

Dit is het hele probleem en niks anders.
Al sinds dat ik ben beginnen te lezen, lees ik verhalen die schrik aanjagen:
het communisme, de atoomdreiging, de Bende van Nijvel, zure regen, het gat in de ozon en in de begroting, de Mexicaanse griep, climate change, boze moslims die zichzelf opblazen, scheve koppen die mensen doodrijden, het corona-virus....

Allemaal doemscenario's met fanclubs en hun eigen slecht nieuwssites die je al je vrije tijd opeisen, zet af en toe uw PC eens af en kom buiten...
Volgens mij moet je dat allemaal kunnen kaderen en relativeren en vooral je leven leiden zoals jij dat wil.
Wat jij gaat of moet doen, kan ik u geen antwoord geven, dat zal je zelf moeten bepalen.

Ik ga in ieder geval en er alles uit proberen te halen dat er in zit.

Lars

25 feb 2020, 18:52

Ice schreef:
25 feb 2020, 18:18
Lars schreef:
Gelijkheid voor vrouwen?
Door onderscheiding en voorkeuren voor het dragen van de hoofddoek waardoor álle niet-moslima's gediscrimineerd worden met óngelijkheid in de maatschappij tot gevolg?
Integratie door gelijkheid zónder hoofddoek of segregatie door voorkeuren mét hoofddoek?
Hoezo gelíjkheid?! :roll:
Hoe kunnen alle vrouwen dan gelijk zijn als een minderheid zich onderscheidt door het dragen van een hoofddoek?
Leg eens uit?
Het is niet omdat ik voor gelijkheid van vrouwen ben dat het daarom ook al zo is.
Er is in dit land geen gelijkheid man/vrouw.
Jaarlijks vraag ik zo in de klas eens aan mijn leerlingen: "Waar verdient de mama meer dan de papa?"
Als er één of twee vingers in de lucht gaan is het veel.

Mensen dragen overigens op hun hoofd wat ze willen voor mijn part.