Regeringsonderhandelingen
-
dejules
Antwerpen heeft ondanks een wereldhaven en een overtal aan ambtenaren een veel hogere werkloosheid tov de rest van België.
De luchthaven van Antwerpen stelt in vergelijking met Luik niets voor. Luik heeft performante personen- en vrachttrafieken.
De werkzaamheidsgraad in Luik is groter dan in Antwerpen.
Wist U dat 15 geleden Nordrhein-Westfalen de economische locomotief van Duitsland was en dat die regio vandaag afgezakt is tot het niveau van voormalig Oost-Duitsland?
Zijn die mensen plots lui geworden en in de hangmat gaan liggen?
Wist U dat Vlaanderen de grootste deïndustrialisatie van alle landen in de wereld ondergaat?
Wist U dat de Vlaamse maakindustrie slechts 200.000 mensen tewerkstelt en dat dit jaar na jaar afneemt?
Hoeveel N-VA-politici hebben ooit actief bijgedragen tot de welvaart van ons land.
Welk recht hebben die om anderen te stigmatiseren?
Hoe dom kan je zijn om achter deze luizakken, zatlappen, hoerenlopers en graaiers aan te lopen?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
U kunt nog 100 keer dezelfde riedeltjes aanhalen zoveel u wil maar de realiteit kunt u niet ontlopen.Hoe dom kan je zijn om achter deze luizakken, zatlappen, hoerenlopers en graaiers aan te lopen?
Uitslag Vlaamse verkiezingen 2019:
NV-A = 24,8%
VB = 18,5%
Vertaald naar zetels is dit 58 zetels op 124 te verdelen zetels. Vijf zetels tekort voor een meerderheid in het Vlaams parlement. U als Belgicist zou zich dus meer zorgen moeten maken om de verkiezingsuitslag van 2024 want mocht deze trend zich voortzetten dan is de kans heel groot dat ook u vanaf november 2024 deel gaat uitmaken van een confederaal Vlaanderen waar de Vlaming gaat bepalen met wie en voor hoeveel hij solidair gaat zijn. En natuurlijk als u dat niet aanstaat kan je nog altijd verhuizen naar bv Papoea-Nieuw-Guinea.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Snijden in de SZ zal zeker op tafel liggen bij de regeringsonderhandelingen. Maar de PS zal bloeden voor elke millimeter die ze daarop toegeeft. De communisten (ecolo en ptb) staan al met de toeter klaar om het aan iedereen te laten weten. Dat wordt lachen in Franstalig belgenland.
Vlaanderen staat er bijna op alle vlakken beter voor dan Wallonië. Zij hebben daar wel meer ruimte en groene zones, dat klopt. Maar daar kunnen ze niet van eten. We gaan het wel zien (tegen Kerstmis of zo?).
Vlaanderen staat er bijna op alle vlakken beter voor dan Wallonië. Zij hebben daar wel meer ruimte en groene zones, dat klopt. Maar daar kunnen ze niet van eten. We gaan het wel zien (tegen Kerstmis of zo?).

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Ik vrees dat er hier iemand de Vlaamse verkiezingen zit te verwarren met federale verkiezingen. Al zouden NVA/VB een meerderheid halen bij de Vlaamse verkiezingen is een confederatie nog steeds heel ver weg - daarvoor heb je tot nader order nog steeds een meerderheid nodig binnen de 2 taalgroepen.want mocht deze trend zich voortzetten dan is de kans heel groot dat ook u vanaf november 2024 deel gaat uitmaken van een confederaal Vlaanderen w
Bedenk verder dat er nergens ter wereld een goed werkende confederatie te bespeuren valt- de laatste poging was Servië-Montenegro en die zong het 4 jaar uit.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 28 jul 2019, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Die iemand zal ik niet zijn Fritske.Ik vrees dat er hier iemand de Vlaamse verkiezingen zit te verwarren met federale verkiezingen.
Jules Gheude toch iemand die zijn hart meer bij de Walen ligt dan bij de Vlamingen zegt hierover het volgende:
"Voor de Vlaamse onafhankelijkheid is dan wel een absolute meerderheid in het Vlaams Parlement nodig, en volgens de laatste peiling van het Nieuwsblad zouden de N-VA en het Vlaams Belang samen slechts 40,2% behalen. De Vlaamsgezinde partijen moeten dus op zoek naar steun bij de andere partijen." Dus wat als er een meerderheid is VB/NV-A? Met wie moeten ze dan nog rekening houden? Iets wat zelfs Vuye en Wouters al aangekaart hebben dat het perfect mogelijk is.
-
dejules
En U denkt dat de klus dan geklaard is?
Denkt U dat de meerderheid vd Vlamingen dat accepteert?
Denkt U dat de politie, leger, bedrijfsleven, de financiële markten, ... zich achter de separatisten gaan scharen?
Denkt U dat de Eu zijn zegen gaat geven?
U heeft geen flauw benul!
-
1.- Politie en leger zijn nu al Federale materie en blijft Federale materie, verantwoordelijk voor het hele Belgische grondgebied.Denkt U dat de meerderheid vd Vlamingen dat accepteert?
Denkt U dat de politie, leger, bedrijfsleven, de financiële markten, ... zich achter de separatisten gaat scharen?
2.- Het bedrijfsleven zal liever in een regio investeren waarin ze weet waaraan en waaraf.
3.- De financiële markten......Beweert u nu dat Vlaanderen geen geld kan lenen op de internationale markten en dat dit enkel een privilege is van België?
4.- De EU zijn zegen?
5.- Wat is de meerderheid van de Vlamingen. U moet eens herlezen wat ik eerder schreef:
”Vijf zetels tekort voor een meerderheid in het Vlaams parlement. U als Belgicist zou zich dus meer zorgen moeten maken om de verkiezingsuitslag van 2024 want mocht deze trend zich voortzetten dan is de kans heel groot dat ook u vanaf november 2024 deel gaat uitmaken van een confederaal Vlaanderen.....”
Als VB/NV-A samen de meerderheid zouden halen welke ‘meerderheid van de Vlamingen’ is er dan nog om er zich tegen te verzetten?
Dus maak u eerder zorgen over de Vlaamse verkiezingen in 2024 of dichter bij huis, 2019, want confederalisme is dichterbij dan u denkt.
-
dejules
Geen enkele bruinhemd kan het confederalisme uitroepen in het Vlaams Parlement. U moet daar een 2/3de meerderheid voor hebben in het federaal parlement en die is er niet.Dicksy schreef: ↑28 jul 2019, 23:201.- Politie en leger zijn nu al Federale materie en blijft Federale materie, verantwoordelijk voor het hele Belgische grondgebied.Denkt U dat de meerderheid vd Vlamingen dat accepteert?
Denkt U dat de politie, leger, bedrijfsleven, de financiële markten, ... zich achter de separatisten gaat scharen?
2.- Het bedrijfsleven zal liever in een regio investeren waarin ze weet waaraan en waaraf.
3.- De financiële markten......Beweert u nu dat Vlaanderen geen geld kan lenen op de internationale markten en dat dit enkel een privilege is van België?
4.- De EU zijn zegen?België wordt niet opgedoekt en blijft lid van de EU zoals Vlaanderen lid blijft van België met een confederaal statuut. We spreken hier over confederalisme en niet over onafhankelijkheid. U verwart dus duidelijk beide zaken.
5.- Wat is de meerderheid van de Vlamingen. U moet eens herlezen wat ik eerder schreef:
”Vijf zetels tekort voor een meerderheid in het Vlaams parlement. U als Belgicist zou zich dus meer zorgen moeten maken om de verkiezingsuitslag van 2024 want mocht deze trend zich voortzetten dan is de kans heel groot dat ook u vanaf november 2024 deel gaat uitmaken van een confederaal Vlaanderen.....”
Als VB/NV-A samen de meerderheid zouden halen welke ‘meerderheid van de Vlamingen’ is er dan nog om er zich tegen te verzetten?De meerderheid van de Vlamingen zit dan bij de partijen die VB/NV-A een meerderheid gegeven hebben om dat te doen wat nodig is en is uw ‘meerderheid van de Vlamingen’ de minderheid van de Vlamingen geworden die niets meer in de pap te brokken hebben.
Dus maak u eerder zorgen over de Vlaamse verkiezingen in 2024 of dichter bij huis, 2019, want confederalisme is dichterbij dan u denkt.
-
dejules
Hebben de bruinhemden een 2/3de meerderheid in de federale kamer?
Nee!
Trouwens, U gaat ervan uit dat alle stemmers van de bruine partijen separatisten/confederalisten zijn.
U moet eens de FB pagina van die partijen bezoeken : dat is niet de crème de la crème van Vlaanderen dat daar samentroept. Dat is de onderlaag vd vlaamse maatschappij. Als U een onderzoek wenst te doen naar laaggeletterden dan moet U daar zijn. Die weten zelfs niet eens wat confederalisme betekent zwijg stil dat ze het kunnen uitspreken.
-
dejules
Op tafel en daarna ervan af!
Juist nu de bevolking massaal aan het verouderen is en er 425.000 mensen onafgebroken langer dan 1 jaar in ziekte zijn? Ik denk het niet.
Slechts 2 partijen zijn voor nl N-VA en Open VLD.
Zelfs de MR wil er niet van weten!
Men gaat bezuinigen op het waterhoofd en haar riante pensioenen!
België is het enige land in Europa waar men nog niet gecut heeft in de leegloperij.
En er valt daar veel dood vlees weg te snijden.
Ik gok op afschaffing ambtenarenstatuut en hun excessieve pensioenen fiscaal afromen (bijzondere bijdrage voor statutaire leeglopers), privatiseringsrondes en overtolligen "activeren" naar sectoren waar ze bijdragen. Europa kijkt mee over de schouders, die hebben de Grieken ook geholpen met deze "oefening".
-
Geen enkele bruinhemd kan het confederalism.....
Hebben de bruinhemden een 2/3de meerde.......
U zult nooit op NV-A stemmen omdat u een belgicist bent en o.a confederalisme in hun programma staat. Denkt u dat ik NV-A ga stemmen als ik geen voorstander ben van confederalisme wetende dat mijn stem juist bijdraagt aan het dichterbij brengen van dit confederalisme?Trouwens, U gaat ervan uit dat alle stemmers van de bruine partijen separatisten/confederalisten zijn.