PS is incontournabel.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

18 feb 2020, 13:52

Fred1950 schreef:
18 feb 2020, 13:45
Veel. Ga eens u licht opsteken bij een/de fietsersbond. Die hebben een collectie verzameld van knelpunten die zelfs aan het ongelooflijke grenzen.
"Veel" : echt een 'ingenieus' antwoord.

Je bedoelt fietsknooppunten? :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

18 feb 2020, 13:55

De kannibaal schreef:
18 feb 2020, 13:46
De Vlaamse schuldenberg evolueert binnen een paar jaar richting 7% van het bbp. Tot mijn grote verbazing noemt de NVA-er 4% een heuveltje. Om hem vertrouwd te maken met het begrip hellingshoek, stel ik voor dat men hem dagelijks 3 maal een , in zijn ogen, kleine heuvel laat overwinnen van een paar km. Als tijdens de derde ronde zijn tong over zijn buik scheurt, zal hij misschien ander denken over het begrip "heuveltje".
Ik kijk uit naar het feit dat ik snel de dag mag beleven dat een man die nog fier schijnt te zijn over incompetentie, uit de regeringsploeg wordt verwijderd, liefst met de volledig partij in zijn gevolg, want de kans is groot dat wij sneller evolueren naar de 10 procent als die sukkelaars door de kiezer worden herkozen.
Zeg, kannibaal, je bent toch per toeval toch óók geen 'ingenieur', zeker?
7% tegenover 107% . Meer moet ik niet zeggen, vermoed ik?

De kannibaal

18 feb 2020, 14:23

Wil. schreef:
18 feb 2020, 13:55
De kannibaal schreef:
18 feb 2020, 13:46
De Vlaamse schuldenberg evolueert binnen een paar jaar richting 7% van het bbp. Tot mijn grote verbazing noemt de NVA-er 4% een heuveltje. Om hem vertrouwd te maken met het begrip hellingshoek, stel ik voor dat men hem dagelijks 3 maal een , in zijn ogen, kleine heuvel laat overwinnen van een paar km. Als tijdens de derde ronde zijn tong over zijn buik scheurt, zal hij misschien ander denken over het begrip "heuveltje".
Ik kijk uit naar het feit dat ik snel de dag mag beleven dat een man die nog fier schijnt te zijn over incompetentie, uit de regeringsploeg wordt verwijderd, liefst met de volledig partij in zijn gevolg, want de kans is groot dat wij sneller evolueren naar de 10 procent als die sukkelaars door de kiezer worden herkozen.
Zeg, kannibaal, je bent toch per toeval toch óók geen 'ingenieur', zeker?
7% tegenover 107% . Meer moet ik niet zeggen, vermoed ik?
Ingenieus genoeg om te weten dat 4% geen heuveltje is, maar de maximum nagestreefde hellingshoek voor het aanleggen van een fietsweg. De 4% was netjes overgeschreven uit Uw bijdrage zodat ik van de veronderstelling uitging dat er geen twijfel mogelijk was voor de genialiteit van Uzelf en de collega's. Ik hoop U weeral wat bijgeleerd te hebben over de juiste terminologie en betekenis van het begrip heuveltje. :D

E.T.

18 feb 2020, 15:08

Of anders toch maar eens WEL rekening houden met Oosterweel 8O
Laatst gewijzigd door E.T. op 18 feb 2020, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

18 feb 2020, 15:09

Wil. schreef:
Fred1950 schreef:
Veel. Ga eens u licht opsteken bij een/de fietsersbond. Die hebben een collectie verzameld van knelpunten die zelfs aan het ongelooflijke grenzen.

Nee, knelpunten. Fietspaden die plotseling eindigen, versmallen, waar men plotseling een weg over moet voor het oversteken zonder aanduiding voor fietsers en autobestuurders, of fietswegen met putten .... Voor aantal en details moet ge bij de fietsersbond of "fietsbult" terecht, die gaan u met geuren en kleuren alle gegevens bezorgen, en ik ga het voor u niet navragen ( wat denkt ge , een prestatie leveren voor een N-VA'er , da ziede vanier :lol: )
Wil. schreef:
18 feb 2020, 13:50
.....
Welke Vlaamse provincie draagt het sterkst bij tot het bbp? Precies: Antwerpen
....
Ge bedoelt waarschijnlijk : welke Vlaamse provincie zuigt de rest van Vlaanderen het sterkst uit.

Wil.

18 feb 2020, 16:05

Fred1950 schreef:
18 feb 2020, 15:09
Wil. schreef:
Fred1950 schreef:

Nee, knelpunten. Fietspaden die plotseling eindigen, versmallen, waar men plotseling een weg over moet voor het oversteken zonder aanduiding voor fietsers en autobestuurders, of fietswegen met putten .... Voor aantal en details moet ge bij de fietsersbond of "fietsbult" terecht, die gaan u met geuren en kleuren alle gegevens bezorgen, en ik ga het voor u niet navragen ( wat denkt ge , een prestatie leveren voor een N-VA'er , da ziede vanier :lol: )
Wanneer ik moet kiezen tussen het verslag van het tamelijk neutrale Agentschap Wegen en Verkeer of de braakballen van een 'ingenieur' die zijn afkeer voor de N-VA niet kan onderdrukken, dan weet ik het wel.
Wil. schreef:
18 feb 2020, 13:50
.....
Welke Vlaamse provincie draagt het sterkst bij tot het bbp? Precies: Antwerpen
Ge bedoelt waarschijnlijk : welke Vlaamse provincie zuigt de rest van Vlaanderen het sterkst uit.
Daarvoor heb je waarschijnlijk goed wetenschappelijk bewijsmateriaal, zoals je linkerduim? Ik van mijn kant wijs je bronnen aan. Wie scoort hier dan op basis van verifieerbaar materiaal?

Wil.

18 feb 2020, 16:16

De kannibaal schreef:
18 feb 2020, 14:23
Ingenieus genoeg om te weten dat 4% geen heuveltje is, maar de maximum nagestreefde hellingshoek voor het aanleggen van een fietsweg. De 4% was netjes overgeschreven uit Uw bijdrage zodat ik van de veronderstelling uitging dat er geen twijfel mogelijk was voor de genialiteit van Uzelf en de collega's. Ik hoop U weeral wat bijgeleerd te hebben over de juiste terminologie en betekenis van het begrip heuveltje. :D
Kannibaal, het gebeurt zelden dat ik inga op dergelijke aperte en gekwadrateerde onzin. Voor jou maak ik een uitzondering.

Misschien dat jij eventjes niet bij de les was wegens de na-effecten van paddenstoelen bij je middageten, maar het ging over een tekort van 4% t.o.v. het Vlaamse bbp. Je schreef immers zelf:
De Vlaamse schuldenberg evolueert binnen een paar jaar richting 7% van het bbp. Tot mijn grote verbazing noemt de NVA-er 4% een heuveltje.
En dan spring je zonder enige aanloop over naar de hellingshoek van fietspaden die de 4% niet mag overtreffen, volgens jou.

Proficiat.

E.T.

18 feb 2020, 19:11

E.T. schreef:
18 feb 2020, 15:08
Of anders toch maar eens WEL rekening houden met Oosterweel 8O
Op welke helling zouden wij ons dan bevinden :?:
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

E.T.

18 feb 2020, 19:15

Terug 'on toppic '

Natuurlijk is de PS (net als meerderheid van de andere Waalse partijen) onmisbaar om zelfs maar een begin te maken van een staatshervorming ter voorbereiding van het zo geroemde confederalisme 8O

Wil.

18 feb 2020, 19:21

Op welke helling zouden wij ons dan bevinden
Kostprijs? 5 miljard? Volgens Hajo Beeckman is het dat.
Als we de cijfers van dejules efkes au sérieux nemen (35 miljard) dan stijgen we met 1/7.

De vraag mag toch wel eens gesteld worden in welke boekhouding een groot infrastructuurwerk zoals dit, in één keer in de kosten wordt gebracht? Ik ken geen enkel bedrijf waar men dat doet. De investeringen worden afgeschreven over vele jaren bv. 30 jaar. Voeg dus 1/30e van die 5 miljard toe aan de jaarlijkse kosten.

Wil.

18 feb 2020, 19:22

E.T. schreef:
18 feb 2020, 19:15
Terug 'on toppic '

Natuurlijk is de PS (net als meerderheid van de andere Waalse partijen) onmisbaar om zelfs maar een begin te maken van een staatshervorming ter voorbereiding van het zo geroemde confederalisme 8O
Hoeveel zetels heeft de PS? Mathematisch zijn ze dus niet nodig, maar in de praktijk hoogstwaarschijnlijk wel.

E.T.

18 feb 2020, 19:29

Investeringen moeten minstens worden opgenomen (en afgeschreven) in de meerjarenplanning.
Blijft de vraag waarom doet Vlaanderen dat niet :?:

Ik voel de 'goede' oude wafelijzerpolitiek terug opduiken tijdens de spitsingsgesprekken :lol: :lol: :lol:

België splitsen ZONDER de PS . . . Dream On

Wil.

18 feb 2020, 19:59

E.T. schreef:
Investeringen moeten minstens worden opgenomen (en afgeschreven) in de meerjarenplanning.
Omdat de regels van Europa het anders opleggen. Ongelooflijk, nietwaar?

E.T.

18 feb 2020, 20:17

Wil. schreef:
18 feb 2020, 19:59
E.T. schreef:
Omdat de regels van Europa het anders opleggen. Ongelooflijk, nietwaar?
Naast de kwestie Wil. Europa denkt eraan alles in één keer te boeken toch? Wat inderdaad niet echt logisch is MAAR mijn vraag is waarom de Oosterweel zelfs niet in de meerjarenplanning zit?

Wil.

18 feb 2020, 20:52

Wellicht omdat de zaak nog niet uitgeklaard is. Vlaanderen heeft tegen die dwaze regel geprotesteerd. Zo lang er geen definitieve uitspraak over is, wordt die Oosterweel niet ingeschreven. Dat is althans mijn vermoeden.

Ik bel binnenkort wel even met Matthias (de minister van financiën van Vlaanderen). Ik zal het je dan weten te zeggen.

(PS: Je kunt kiezen uit de volgende categorieën:
sarcasme / ironie / cynisme / bijtend spot / leutige spotternij )