Israël en de Palestijnen: enige toelichting
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Twee weken geleden fietser aangereden. Ambulance kwam ter plaatse, ambulancier heeft één van de omstaanders gevraagd om eerst een pyjama bij het slachtoffer thuis te gaan halen want anders namen ze hem niet mee.door voorn » 2 minuten geleden
Ik heb er uit de ambulance zein halen die er blijk baar ervoor nog in prima conditie waren. En niet in een pyama vervoerd werden.
Het gaat hier over ziekenhuizen en ambulances in oorlogsgebied (Gaza) en niet over patiënten van het Stuyvenbergziekenhuis die geëvacueerd moeten worden.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
De VN zitten op een historisch moreel dieptepunt en gaan de weg op van de eermalige Volkenbond: verdwijnen omdat ze irrelevant geworden zijn . De VN heeft Israël een waslijst aan bindende resoluties van de Veiligheidsraad en de Algemene Vergadering van de VN opgelegd - ik ben begonnen met ze te tellen en te lezen vanaf 1947 maar werd het beu bij nr. 34 (2009) . Israël heeft volledig lak aan het internationaal humanitair recht en legt alles naast zich neer. Israël kan zich dat alleen veroorloven omdat het kan rekenen op de onvoorwaardelijke steun van de de Verenigde Staten. De mening van de rest van de wereld is triviaal.Israël en zijn bondgen(o)ot(en) zal het probleem uitroeien met wortel en tak, koste wat kost eender wat dien voorzitter van die praatbarak ook mag verklaren.
De zionist van dienst hier sleurt er altijd de VN bij die de joden een " thuisland" in de schoot wierp in 1947( dat je dat moet zien in de koloniale logica van die tijd en om van het Europese jodenprobleem af te zijn is evident) Diezelfde zionist van dienst rept nooit over die enorme waslijst van resoluties van diezelfde VN tegen het apartheidsbeleid van israël.
De VN is dus een argument om te gebruiken als het Israël goed uitkomt en om te negeren als het hen niet aanstaat.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De VN zitten op een historisch moreel dieptepunt en gaan de weg op van de eermalige Volkenbond: verdwijnen omdat ze irrelevant geworden zijn .
Israël legt VN-resolutie voor "humanitaire pauze" naast zich neer, maar kan dat zomaar?
Niet-bindende resolutie
Ja, dat kan. Er zijn verschillende soorten resoluties: sommige zijn bindend, andere zijn dat niet. Enkel de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft het gezag om bindende resoluties uit te vaardigen. Doordat deze resolutie goedgekeurd werd in de Algemene Vergadering, is ze dus niet bindend. Dat betekent dat Israël dus niet verplicht is om zich aan de "humanitaire pauze" te houden.
De hypocrisie druipt er gewoon van af. En die zouden dus neutraal moeten zijn......goe gelachen. Maar mocht die Veiligheidsraad zo'n resoluties opstellen wordt ze geboycot door de nodige veto's en dat is in elk conflict zo waar belangen van landen in het gedrang komen. Een herziening is meer dan wenselijk en wordt hier nog eens duidelijk aangetoond. Inderdaad irrelevant geworden en gedegradeerd tot een ordinaire praatbarak maar dat is al langer geweten.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 04 nov 2023, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Zo is het......
De Israeli's kennende gaan die door tot het bittere einde, eender wat de internationale gemeenschap er dan ook mag van denken.
De enige hoop is dat de Palestijnse bevolking in opstand komt tegen Hamas; maar dat zie ik nog niet zo gebeuren.
De ene helft zwijgt uit schrik en de andere helft zwijgt om de eigen bevolking(hamas) te beschermen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Integendeel , voor iedere Hamas gedoodde strijder komen er twee jongeren met extreme haat en wraak gevoelens in de plaats.Charlie Maru schreef: ↑04 nov 2023, 13:59.....
De enige hoop is dat de Palestijnse bevolking in opstand komt tegen Hamas; maar dat zie ik nog niet zo gebeuren.
...
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wil. schreef: ↑30 okt 2023, 16:13De zoon van één van de belangrijkste oprichters van Hamas, geeft zijn visie op de feiten. Hij is als kind geïndoctrineerd door zijn vader maar heeft uiteindelijk gekozen om weg te gaan van Hamas en de terreur.
Wie een mondje Engels verstaat zal hier een beeld uit eerste hand krijgen van wat Hamas doet, wat het wil bereiken en welke middelen het daarbij hanteert.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Niet nodig. Via instellingen kan je Nederlandse ondertiteling krijgen.Wil. schreef: ↑04 nov 2023, 15:07Wie een mondje Engels verstaat zal hier een beeld uit eerste hand krijgen van wat Hamas doet, wat het wil bereiken en welke middelen het daarbij hanteert.
-
RyanR - Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Jij gelooft ook alles.
Leuke propaganda.
Iedereen is gevoelig voor een zak met geld.
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
De Internationale Unie van Moslimgeleerden heeft vandaag tijdens een persconferentie de volgende Fatwa uitgeroepen:
>>>De heersende regimes en officiële legers zijn op grond van de Islamitische Sharia verplicht om dringend in te grijpen om Gaza te redden van de genocide en massavernietiging.
>>> Het verlaten van Gaza en Palestina om het te laten vernietigen en verwoesten is een verraad aan Allah en Zijn Boodschapper en is een van de grootste zonden voor Allah de Almachtige.
>>> Militaire interventie is een verplichting van de sharia, vooral van de vier landen die grenzen aan Palestina : Egypte, Jordanië, Syrië en Libanon.
>>>De heersende regimes en officiële legers zijn op grond van de Islamitische Sharia verplicht om dringend in te grijpen om Gaza te redden van de genocide en massavernietiging.
>>> Het verlaten van Gaza en Palestina om het te laten vernietigen en verwoesten is een verraad aan Allah en Zijn Boodschapper en is een van de grootste zonden voor Allah de Almachtige.
>>> Militaire interventie is een verplichting van de sharia, vooral van de vier landen die grenzen aan Palestina : Egypte, Jordanië, Syrië en Libanon.
Spinnst du oder was
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Twister, het gaat over gestolen grond! Of hoor je niet goed?!!twistenopdemaan schreef: ↑04 nov 2023, 19:09De Internationale Unie van Moslimgeleerden heeft vandaag tijdens een persconferentie de volgende Fatwa uitgeroepen:

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
https://en.wikipedia.org/wiki/Mosab_Hassan_Yousef
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Als je alleen maar uzelf gelooft, dan hoef je niets meer te leren.
Maar goed, als je dat die Charlie Maru naar voor bracht ook al niet gelooft ...?
Dan begin ik mij af te vragen wat jij nog wèl gelooft.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Eendracht maakt macht passen die overal toe. In .be noemt dat bendevorming en werd vroeger zo geleerd dat dit verboden was. Men kan nogal veel platlopen zo.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
De tactiek van Netanyahu is 't zelfde als, "een vlieg plat slaan met met een voorhamer."
Dat levert nogal wat collateral damage op
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Oorlog is geen gestolen grond madam het is de wet van de sterkste
Spinnst du oder was