TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fokke

05 jun 2016, 11:44

*leah* schreef:Fokke
Ben jij ook al tegen BDW?
Albert,
Als er een andere regering komt, denk je dat er dan iets gaat veranderen?
Op wie ga je dan kappen?
Ik drink nooit thee!
Leah, als je mijn "hoogintelligente" bijdragen volgt zou je moeten weten dat ik een "vrijdenker" ben. Je moet soms wel eens tussen de regels kunnen lezen... :lol: In mijn prille jeugd, zeker tot mijn vijftig jaar, liep ik ook soms als een dwaze storm voor sommige politiekers maar uiteindelijk geraakte ik besmet met het "nuchterheids"virus en kan geen enkele politieker nog op mijn onvoorwaardelijke trouw en steun rekenen. Ik heb er teveel van partij, van partijprogramma en van mening zien veranderen en op den duur word je in die materie zo nuchter als een pasgeboren kalf! Wat mij betreft is er één ding dat nu in zijn voordeel pleit en dat is dat hij nu de pispaal is van al de andere politiekers (en die paar sennetters :lol: ), tot in het ridicule toe! Hij is zo "onbelangrijk" dat het minste zinnetje dat hij uitspreekt een megastorm in het politieke landschap doet losbreken... :lol: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

05 jun 2016, 11:45

Wie zou jij dan "aan de macht" willen zien?

Volgens mij denken al die politiekers alleen maar aan hun eigen goed gevulde portemonnee, hoe zou je zelf zijn?

Fokke

05 jun 2016, 11:58

*leah* schreef:Wie zou jij dan "aan de macht" willen zien?
Volgens mij denken al die politiekers alleen maar aan hun eigen goed gevulde portemonnee, hoe zou je zelf zijn?
Is het tegen mij dagge het hebt? Indien ja, dan dit:
Ik beoordeel de politiekers op hun daden en niet op hun woorden. Daarom kijk ik bijna nooit nog naar debatten op den tellevies of ergens te velde omdat ze daar alleen zeggen wat ze kwijt willen en in hun kraampje past en wat de naïeve burger mag weten.
Ik ga in mijn oordeel er op de eerste plaats uit van de vraag:"Wat DOEN ze voor Vlaamse zelfstandigheid!". Zaniken over de niet-toepassing van de taalwetten in België in het algemeen en in Brussel in het bijzonder is voor mij niet genoeg! Zij hebben al tientallen jaren de kans gehad om daar iets aan te DOEN maar dat is blijkbaar taboe voor de zogezegde Vlaams-Nationale politiekers, al of niet minister... Dat is maar één voorbeeldJE! en zo kan ik nog wel uuuuren doorgaan! :twisted: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

05 jun 2016, 12:03

Fokke

Ik stelde die vraag in feite aan Albert, omdat hij altijd zo te keer gaat tegen BDW.
Ik vind het echter interessant om te lezen hoe jij over het onderwerp denkt.
Fijne zondag nog gewenst.
Gast

05 jun 2016, 12:58

*leah* schreef:Fokke

Ik stelde die vraag in feite aan Albert, omdat hij altijd zo te keer gaat tegen BDW.
Ik vind het echter interessant om te lezen hoe jij over het onderwerp denkt.
Fijne zondag nog gewenst.
partij van de arbeid is er niet om hun zakken te vullen,he?
die hebben nog voeling met de modale man (vrouw)
Gast

02 jul 2016, 15:06

Hillary Clinton staat op nummer 1 in het ontvangen van sponsorgeld, voor haar verkiezingscampagne, van de wapenindustrie. Men weet dat sponsorgeld moet renderen dus kan men al denken wat er ons ( en het Amerikaanse defensiebudget ) te wachten staat als ze president wordt !
Is het Ruslandbashen van de laatste maanden ( jaar ) hier al een voorbode van ? :roll:
Gast

02 jul 2016, 15:51

ik had het meer voor die leuke ouwe ,
maar inderdaad liever een gek dan een wapenverkoopster!

socrates

02 jul 2016, 16:23

albert229 schreef:ik had het meer voor die leuke ouwe ,
Alsof het voor de wapenindustrie of voor welke wereldfirma een verschil zou uitmaken wie de president wordt.
Ik had wel eens graag meegemaakt hoe een vrouw, in zoverre ze dan vrouw blijft, het er als opperste formele machthebber zou van afbrengen. Het voorbeeld van M. Thatcher kan ze in elk geval beter niet volgen. Anderzijds doet Angela Merkel het op die hoge post toch heel behoorlijk, het feit van vrouw te zijn heeft haar duidelijk niet belet meer dan eens gekozen te worden.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fokke

02 jul 2016, 16:44

socrates schreef:
Alsof het voor de wapenindustrie of voor welke wereldfirma een verschil zou uitmaken wie de president wordt.
Ik had wel eens graag meegemaakt hoe een vrouw, in zoverre ze dan vrouw blijft, het er als opperste formele machthebber zou van afbrengen. Het voorbeeld van M. Thatcher kan ze in elk geval beter niet volgen. Anderzijds doet Angela Merkel het op die hoge post toch heel behoorlijk, het feit van vrouw te zijn heeft haar duidelijk niet belet meer dan eens gekozen te worden.
Angela van "Laat maar komen, Grietje! Wir schaffen das!" :lol:
Gast

02 jul 2016, 16:44

socrates schreef:

man of vrouw...dat speelt geen rol meer, of zou geen rol meer mogen spelen.

maar als je het amerikaans systeem bekijkt lijkt het chinese nog niet zo mis.

spiksin

03 jul 2016, 10:38

Nu hij de hulp heeft ingeroepen van Palin hoop ik nog meer dat hij president wordt !!!

socrates

03 jul 2016, 11:13

spiksin schreef:Nu hij de hulp heeft ingeroepen van Palin hoop ik nog meer dat hij president wordt !!!
Waarom ?

spiksin

03 jul 2016, 11:41

Omdat de republikeinen Amerika moeten redden .

Flashback

03 jul 2016, 11:57

Republikeinen tegen democraten :
Afbeelding
Voor de onwetenden even een paar dingen op een rijtje ...
https://toponderzoek.wordpress.com/2016 ... blikeinen/

socrates

03 jul 2016, 14:02

spiksin schreef: Omdat de republikeinen Amerika moeten redden .
Waarvan moet Amerika dan worden gered ? Van het recht op vrije wapendracht ? Van een verplichte ziekteverzekering ? Van een Europees Sociale Zekerheidssysteem ? Van de afgrond tussen arm en rijk ? Van de indianenreservaten ? Van een enorme geldverlindende legermacht ? Van een gekocht presidentschap ? Van de C.I.A. ? Van ....?
De republikeinen die dus, conform hun naam, geen democraten zijn, zullen nogal wat reddingswerk hebben. :idea: