Dit gebeurt als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Daar ligt Uw onzin natuurlijk. Nu betalen Vlamingen en Walen en... belasting aan de federale overheid die ze vervolgens gaat (her)verdelen.. Maar jij gaat de federale overheid opdoeken en fiscus en sociale zekerheid opdelen via de verschillende zelfstandige staten- Brussel incluis. En die laatste gaat passief toekijken hoe vele tienduizenden Vlamingen/Walen in Brussel komen werken en de infrastructuur aldaar gebruiken zonder dat ze iets bijdragen? Brussel is dan een soort buitenland nietwaar. Het probleem is en blijft dat Vlaams-nationalisten Brussel in een bepaald keurslijf willen dwingen dat Vlaanderen goed uitkomt, zonder de Brusselse autoriteiten en politici daarin te kennen. Nogmaals: waarom raadplegen die Vlaams-nationalistische grote geesten hun collega's niet uit Brussel dienaangaande? Waarom stappen die Vlaamse grote geesten niet naar de burger toe met hun luchtkastelen bv. via een uitgebreid referendum?? Je kent het antwoord he...Welke Vlaamse kiezer is zo lomp om in onafhankelijkheid of confederalisme of welk ander Vlaams-nationaal verzinsel te trappen zonder te weten hoe dat er allemaal gaat uitzien en wat dat allemaal gaat kosten? Hoe vaak heeft de NVA al hun confederale onzin in - en uit de frigo gehaald de voorbije jaren? Ik zal het u zeggen: al dat confederaal gekwek dient enkel om stemmen binnen te halen .Wat heeft 'het probleem Brussel' te maken met de Vlamingen en Walen die daar gaan werken? Niets. Die zijn Vlaming of Waal en betalen belasting in hun gewest. Idem voor soc. zekerheid.
Het hoogst haalbare is een zoveelste staatshervorming die de verrommeling van dit land nog wat erger zal maken en daar heeft de NVA Vooruit en de PS voor nodig. Zo simpel is dat.
Heb ik u een Vlaams-nationalistische oen genoemd misschien? Jij bent hier diegene die steeds op de man speelt - ik spreek in het algemeen.Je krijgt terug wat je geeft: als je begint over Vlaams-nationalistische oenen, dan is schoolmeester of communist nog een propere reactie. Kom niet klagen als je van hetzelfde laken een pak krijgt.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Jouw woorden:
Nu ben ik iemand die over autonomie en Vlaamse zelfstandigheid praat. Ik voel me dus aangesproken, zelfs als je ook anderen bedoelt.Elke Vlaams-nationale oen kan wat zitten palaveren over autonomie, soevereiniteit, Brussel etc
Ik noem jouw ideeën dwaas en ik noem jou een schoolmeester omdat je a) het ook bent geweest en b) je als een spreekwoordelijke schoolmeester gedraagt.
Doet het zeer aan 't tere hart? Lees het onderschrift, tovaritsj.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Je lijkt te vergeten dat er minstens 6 miljard per jaar in Vlaanderen blijft. Hoor je goed? 6.000 miljoen jaar na jaar! En dan hebben we het nog niet eens over de rente die op de belgische schuld wordt betaald. Door wie eigenlijk? Denk maar eens diep na.frits1955 schreef: ↑14 jul 2023, 16:19Daar ligt Uw onzin natuurlijk. Nu betalen Vlamingen en Walen en... belasting aan de federale overheid die ze vervolgens gaat (her)verdelen.. Maar jij gaat de federale overheid opdoeken en fiscus en sociale zekerheid opdelen via de verschillende zelfstandige staten- Brussel incluis. En die laatste gaat passief toekijken hoe vele tienduizenden Vlamingen/Walen in Brussel komen werken en de infrastructuur aldaar gebruiken zonder dat ze iets bijdragen? Brussel is dan een soort buitenland nietwaar. Het probleem is en blijft dat Vlaams-nationalisten Brussel in een bepaald keurslijf willen dwingen dat Vlaanderen goed uitkomt, zonder de Brusselse autoriteiten en politici daarin te kennen. Nogmaals: waarom raadplegen die Vlaams-nationalistische grote geesten hun collega's niet uit Brussel dienaangaande? Waarom stappen die Vlaamse grote geesten niet naar de burger toe met hun luchtkastelen bv. via een uitgebreid referendum?? Je kent het antwoord he...Welke Vlaamse kiezer is zo lomp om in onafhankelijkheid of confederalisme of welk ander Vlaams-nationaal verzinsel te trappen zonder te weten hoe dat er allemaal gaat uitzien en wat dat allemaal gaat kosten?Wat heeft 'het probleem Brussel' te maken met de Vlamingen en Walen die daar gaan werken? Niets. Die zijn Vlaming of Waal en betalen belasting in hun gewest. Idem voor soc. zekerheid.
Dat de Brusselse 'parlementsleden' dat allemaal niet graag zouden zien gebeuren, weet iedereen. Maar wie maken onze ideeën hier kenbaar over wat er gebeurt bij Vlaamse onafhankelijkheid. In dat scenario is er geen sprake meer van die parlementsleden. Die vooronderstelling zou wel duidelijk mogen geweest zijn.

Daar alleen kan liefde wonen,
Daar alleen is 't leven goed,
Waar men stil en zonder woorden alles voor elkander doet.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Is dat niet die dame die het ongehoord vond dat "nu zelfs zonen van arbeiders of slagers," advokaat konden worden? Zij sprak die woorden ooit wel eens uit maar dan in het Frans. Herman Decroo was het schoolvoorbeeld van een "manke" tweetalige, hij studeerde bij dezelfde "paters" als G.L. Bouchez (? boucher 
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Ja, dat is diezelfde madam, maar de persoonlijke relatie tussen 2 mensen die wellicht om elkaar geven, staat compleet los van, en heeft niks te maken met de verhouding tussen 2 bevolkingsgroepen in dit land. Die geven nauwelijks om elkaar. Er is enkel een gedwongen samenleven.
Vandaar mijn ridiculiserend antwoord op wat Hobo hier kwam neer te pletsen.
Vandaar mijn ridiculiserend antwoord op wat Hobo hier kwam neer te pletsen.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Gedwongen ? Sinds wanneer ? Sinds de Vlaams Nationalisten ons dat begonnen wijs te maken ? Ik kijk regelmatig nog naar de franstalige zenders om nog iets te weten te komen wat er in Wallonië gebeurt. Voor de Nederlandstalige zenders bestaat Wallonië blijkbaar al niet meer ( tenzij bij een ramp zoals in Pepinster ).Wil. schreef: ↑14 jul 2023, 21:25Ja, dat is diezelfde madam, maar de persoonlijke relatie tussen 2 mensen die wellicht om elkaar geven, staat compleet los van, en heeft niks te maken met de verhouding tussen 2 bevolkingsgroepen in dit land. Die geven nauwelijks om elkaar. Er is enkel een gedwongen samenleven.
....
En wat die transfers betreft. Als een rechtgeaarde Vlaming nu eens in Wallonië zou gaan investeren ( bedrijven oprichten ) om er de werkloosheid te doen dalen , zouden er dan nog mettertijd nog transfers nodig zijn ? Marc Coucke deed het wel , waarom zouden anderen dat niet kunnen ?
-
Ja, kijk Fred, dat is weer het vak geschiedenis waarvan jij je enkel de schrijfwijze herinnert. Het bewijsmateriaal is hier al lang geleden voorgesteld (Juul Hannes zaliger, weet je nog?)Fred1950 schreef: ↑14 jul 2023, 22:40Gedwongen ? Sinds wanneer ?Wil. schreef: ↑14 jul 2023, 21:25Ja, dat is diezelfde madam, maar de persoonlijke relatie tussen 2 mensen die wellicht om elkaar geven, staat compleet los van, en heeft niks te maken met de verhouding tussen 2 bevolkingsgroepen in dit land. Die geven nauwelijks om elkaar. Er is enkel een gedwongen samenleven.
....
Leopold I heeft ook een uitspraak gedaan over 'de belgen' en dat flatteerde die bevolking niet.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ja , allemaal uit de tijd dat de apen latijn spraken. Dit is 2023.Wil. schreef: ↑14 jul 2023, 23:41Ja, kijk Fred, dat is weer het vak geschiedenis waarvan jij je enkel de schrijfwijze herinnert. Het bewijsmateriaal is hier al lang geleden voorgesteld (Juul Hannes zaliger, weet je nog?)Fred1950 schreef: ↑14 jul 2023, 22:40Gedwongen ? Sinds wanneer ?Wil. schreef: ↑14 jul 2023, 21:25Ja, dat is diezelfde madam, maar de persoonlijke relatie tussen 2 mensen die wellicht om elkaar geven, staat compleet los van, en heeft niks te maken met de verhouding tussen 2 bevolkingsgroepen in dit land. Die geven nauwelijks om elkaar. Er is enkel een gedwongen samenleven.
....
Leopold I heeft ook een uitspraak gedaan over 'de belgen' en dat flatteerde die bevolking niet.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Nu is er weer een WAALSE minister die de nachtvluchten op Zavemtem wil afschaffen ;en zo Charloi en Luik te bevoordelen.
Wij zijn de grootste bevolkings gtoep met een sterke economie.
Maar steeds willen die Walen hun wil opdringen sinds 1830.
Dat moet stoppen.
Niet voor Vlaanderen maar voor economisch Begië
Dat moet stoppen.
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Charleroi wordt al langer "Brussels-Charleroi" Airport genoemd.voorn schreef: ↑15 jul 2023, 04:58Nu is er weer een WAALSE minister die de nachtvluchten op Zavemtem wil afschaffen ;en zo Charloi en Luik te bevoordelen.
Dat moet stoppen.
Zeker nu dat Ryan Air daar veel vluchten doet,
maar nu even niet want ze staken