Honderdduizend gepensioneerden gaan erop vooruit

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
55 Monique

30 jan 2019, 09:42

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ho ... /#comments

Honderdduizend gepensioneerden gaan erop vooruit

Wij gaan er op vooruit ???? 

Is gewoon om dat ze minder voorheffing afhouden 
Gaan we op bepaald moment te weinig betalen voorheffing 
Is een truc om later terug te betalen (belastingen )
Pensioen afrekening eens nazien ...is al tijdje bezig  .

wardje

30 jan 2019, 10:12

We kunnen maar oordelen op het einde van de rit, als we de eindafrekening krijgen( belastingsbrief), dan zal je zien voor de ene zal het iets opgeleverd hebben en voor de andere niet.
Onthou van de Staat krijg je nooit niets , er staat daar altijd iets tegenover, het eindplaatje moet kloppen en zeker in een verkiezingsjaar.
Om maar een vb te geven ken iemand het vrouwtje is 86 jaar en alleen , 2 tal jaar terug krijgt ze bij haar pensioen een kleine opslag ( had nooit niet één euro belsting moeten betalen) en geloof het of niet de volgende belastingsbrief moest ze 182 € betalen.
Dus opslag ( kan) een vergiftigd geschenk zijn, en denk dat er op het forum nog mensen zijn die dit hebben meegemaakt. Jammer genoeg blijkt opslag dikwijls een dooie mus ( zelfs bij loonsopslag ).
55 Monique

30 jan 2019, 10:38

Wardje 

Inderdaad , en ons aan ergeren heeft geen zin ...

Ik kan niet zeggen dat ik nooit geen belastingen heb betaald ....
En ook nooit terugtrekken 

Betalen is de boodschap , je kan er niet onderuit 

Grtj.

petrol

30 jan 2019, 12:10

Het probleem van de pensioenval ontstond al zowat 30 jaar geleden. Door complexe fiscale regels kon een verhoging van het brutopensioen - door
bijvoorbeeld een indexering - resulteren in een lager nettobedrag. Dat
komt onder meer omdat de pensioenen tot 15.600 euro bruto per jaar niet
belast worden, in tegenstelling tot hogere uitkeringen. Ook mensen met
een laag pensioen die bijklussen konden fiscaal afgestraft worden. En
dat staat haaks op het beleid van de gewezen Zweedse regering, die
65-plussers net de mogelijkheid gaf om onbeperkt bij te verdienen.

30 jaar geleden.Wie heeft toen dit gedrocht in elkaar geflanst??

De NVA zeker !!
55 Monique

30 jan 2019, 12:20

Petrol 

Heb ik een naam of partij vermeld ???? 

Heb ik dat ook allemaal gelezen ... 

Betalen gaan we toch moeten doen .... 
55 Monique

30 jan 2019, 13:04

Petrol , we gaan erop vooruit  8O

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/zu ... ~aaf830ee/

Zuhal Demir hekelt campagne ACV over afschaffing index: “Als je onzin niet verkocht krijgt, schakel je vakbond in”

Afbeelding

frits1955

30 jan 2019, 13:34

Die analyse van het ACV klopt perfect. Vervolgens komt Demir wat kwekken over "onzin" maar daar blijft het dan bij. Waarom die analyse onzin zou zijn en hoe het dan wel in elkaar zit was blijkbaar te moeilijk.

Voor wie het nog niet begrepen had: de bedoeling van de NVA is om de automatische indexering af te schaffen - de opdrachtgevers van de NVA ( het patronaat) vinden dat een goed idee uiteraard. De NVA pleit voor een soort corporatistisch systeem waarbij werkgever en werknemer het onder elkaar gaan uitmaken of er loonsverhogingen etc. zullen komen en daar hoort geen vakbond bij. In werkelijkheid zal dat betekenen dat de werknemer geïsoleerd staat als eenling tegenover het patronaat en dus totaal machteloos is en geen enkele vorm van pressie kan uitoefenen. In vele bedrijven is er al geen vakbondsvertegenwoordiging meer omdat die ofwel te klein zijn ofwel intern opgesplitst werden zodat je allemaal kleine entiteiten krijgt binnen één groot bedrijf die allemaal net te weinig werknemers tellen om een vakbondsvertegenwoordiging te hebben. Kortom: terug naar de 19de eeuw. Bedenk dat als u in mei gaat kiezen.
dejules

30 jan 2019, 14:00

petrol schreef:Het probleem van de pensioenval ontstond al zowat 30 jaar geleden. Door complexe fiscale regels kon een verhoging van het brutopensioen - door
bijvoorbeeld een indexering - resulteren in een lager nettobedrag.
Niet alleen voor pensioenen maar ook voor lonen.
Mensen gingen smeken om geen promotie of loonsopslag te krijgen.
Alles wordt afgeroomd om aan ambtenaren zoals Wil. te geven.
Die ambtenaren waren nooit in concurrentie met binnen- en buitenland, waren niet onderworpen aan de wetten vd economie, moesten geen targets halen, ...
Ik denk niet dat figuren als Wil. ooit overuren hebben moeten draaien omdat er veel bestellingen binnenkwamen. De kans dat hij vol-continu werkte, in 5 ploegen, weekend- en nachtploegen moest opkomen is 0.
Die heeft nooit prestaties moeten leveren die zijn loon doen opwaarderen. Ik geloof dat leeglopers alleen anciënniteit krijgen om de zoveel jaar.
Toch vindt hij dat hij recht heeft op een uitgesteld loon voor niet gepresteerde uren en voor zinloos werk.
Dit wordt vandaag door de maatschappij niet meer aanvaard. 
55 Monique

30 jan 2019, 14:02

Frits1955

Dat denk ik ook ....
En dat gaan we ook voelen in de toekomst pensioenen ...
Heb hier ergens geplaatst .... 

Meer voorheffing afhouden  is al tijdje bezig 
Je kan geen voorheffing blijven verminderen 
Dan gaan we belastingen betalen .... 

Wat ben je met de mensen van alles te beloven , dat je niet kan nakomen ....

En iedere partij , heeft fouten gemaakt ....  heeft geen zin van naam op te plakken... 

Flashback

30 jan 2019, 14:05

En via de Tijd (Netto) lezen we dat de jaarlijkse belasting op vastgoed stijgt met 2,05 %.
Weer een bewijs dat de levensduurte niet gestegen is ! :roll:
55 Monique

30 jan 2019, 14:19

Flashback 

Dat heb ik nog niet gelezen ...
Als je de tijd leest , ben je met alles mee ....
En ook betrouwbare informatie.... 

petrol

30 jan 2019, 15:36

Veel  kapitalisten hier want ze lezen allemaal De Tijd.

petrol

30 jan 2019, 15:37

55 Monique schreef:Petrol 

Heb ik een naam of partij vermeld ???? 

Heb ik dat ook allemaal gelezen ... 

Betalen gaan we toch moeten doen .... 
Sorry Monikske, maar u bent niet mee.

Wil.

30 jan 2019, 17:18

frits1955 schreef:Die analyse van het ACV klopt perfect. Vervolgens komt Demir wat kwekken over "onzin" maar daar blijft het dan bij. Waarom die analyse onzin zou zijn en hoe het dan wel in elkaar zit was blijkbaar te moeilijk.

Voor wie het nog niet begrepen had: de bedoeling van de NVA is om de automatische indexering af te schaffen - de opdrachtgevers van de NVA ( het patronaat) vinden dat een goed idee uiteraard. De NVA pleit voor een soort corporatistisch systeem waarbij werkgever en werknemer het onder elkaar gaan uitmaken of er loonsverhogingen etc. zullen komen en daar hoort geen vakbond bij. In werkelijkheid zal dat betekenen dat de werknemer geïsoleerd staat als eenling tegenover het patronaat en dus totaal machteloos is en geen enkele vorm van pressie kan uitoefenen. In vele bedrijven is er al geen vakbondsvertegenwoordiging meer omdat die ofwel te klein zijn ofwel intern opgesplitst werden zodat je allemaal kleine entiteiten krijgt binnen één groot bedrijf die allemaal net te weinig werknemers tellen om een vakbondsvertegenwoordiging te hebben. Kortom: terug naar de 19de eeuw. Bedenk dat als u in mei gaat kiezen.
Het aantal landen op deze aardbol waar een automatische loonindexering bestaat, is uiterst klein. Zijn alle andere landen dan afgegleden naar de 19e eeuw?
Wat is ook weer de definitie van 'populistisch' ?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955

30 jan 2019, 17:31

Beste jongen - reageer op de inhoud van wat ik schrijf en begin niet met uw scheve voorbeelden en drogredeneringen de kern van de zaak te ontwijken. Klopt de analyse van het ACV inhoudelijk  of klopt ze niet?