Sterke Jan

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

05 okt 2019, 16:43

Het wordt Jan Jambon kwalijk genomen dat hij Meyrem Almaci afsnauwde in het Vlaams parlement en dat hij een spelletje zat te spelen op zijn smartphone tijdens het debat. Men noemt zijn gedrag hautin en zonder voorgaande. Is men dan Jean-Luc Dehaene vergeten? Qua boertig gedrag rijkt Jambon amper tot aan de enkels van Jean-Luc, zowel tegenover de parlementsleden als tegenover de journalisten. Maar hij bestuurde.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

05 okt 2019, 18:28

Maar hij bestuurde.
Bestuurde..... hij maakt even grote putten , en ik neem het hem nog altijd kwalijk,dat hij het loon plafond heeft ingesteld, daardoor heb ik ongeveer 100 € gezinspensioen minder,, het zijn allemaal de zelfde,"alexanders". :twisted:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

05 okt 2019, 20:10

Heeft u indertijd iets van een staking van de hoge weddes gehoord?
Ik niet en ben ook het slachtoffer.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

06 okt 2019, 17:09

Tussen hoge wedde en hoge wedde is en wel verschil, de ene heeft het via een duploma en de ons kent ons , en de ander moet er voor werken,als alleen verdiener heb ik vele zaterdagen en zondagen gewerkt, in het wit dus aan 150% en200 % daardoor kwam ik in het hogere loonplafond, en dus al dat te veel telt niet voor ons pensioen,alhoewel ik er wel belasting en sz op betaal, dus diefstal noem ik dit, en dan gaan ze er nog ne goeie van maken. :(
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 okt 2019, 12:58

Omdat Dehaene een boer was moeten we maar een oogje sluiten voor Jambon :?:
Ik heb bij Jean-Luc nooit gedacht dat alleen het snorretje nog ontbrak :!:

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

07 okt 2019, 21:14

Tav Lucas

Maar hij bestuurde ..... :roll:

Met die volmachten van toens kon iedereen regeren ...Nogal wiedes zekerst ...

werewoef
AMEN en AUM

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

08 okt 2019, 10:56

Lukas schreef:
05 okt 2019, 16:43
Het wordt Jan Jambon kwalijk genomen dat hij Meyrem Almaci afsnauwde in het Vlaams parlement en dat hij een spelletje zat te spelen op zijn smartphone tijdens het debat. Men noemt zijn gedrag hautin en zonder voorgaande. Is men dan Jean-Luc Dehaene vergeten? Qua boertig gedrag rijkt Jambon amper tot aan de enkels van Jean-Luc, zowel tegenover de parlementsleden als tegenover de journalisten. Maar hij bestuurde.
Toch is er waarschijnlijk een sterke gelijkenis. Zij strijden en streden beiden om de burger in de armoede stand te verheffen en zichzelf te verrijken.
Ice

08 okt 2019, 11:24

De kannibaal schreef:
08 okt 2019, 10:56
Lukas schreef:
05 okt 2019, 16:43
Het wordt Jan Jambon kwalijk genomen dat hij Meyrem Almaci afsnauwde in het Vlaams parlement en dat hij een spelletje zat te spelen op zijn smartphone tijdens het debat. Men noemt zijn gedrag hautin en zonder voorgaande. Is men dan Jean-Luc Dehaene vergeten? Qua boertig gedrag rijkt Jambon amper tot aan de enkels van Jean-Luc, zowel tegenover de parlementsleden als tegenover de journalisten. Maar hij bestuurde.
Toch is er waarschijnlijk een sterke gelijkenis. Zij strijden en streden beiden om de burger in de armoede stand te verheffen en zichzelf te verrijken.
Inderdaad maar het verschil was dat de bende van de loodgieter de rooftochten die ze planden binnenskamers hield en de huidige, arrogante dieven er onbeschaamd openlijk voor uitkomen.
Zo hebben we oa de jaarlijkse, éenmalige crisistaks van de haene dan ook 27 jaar lang betaald....en sindsdien: steeds meer inleveren voor steeds grotere putten en steeds minder rechten, diensten en inkomen. :evil:
Hesp loopt reeds naast zn schoenen omdat hij denkt dat hij nu dictator mag spelen met zn ploegje pseudo-vlaamse verliezers.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 okt 2019, 12:00

Noem eens een doenbare coalitie van winnaars?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

08 okt 2019, 12:05

Waren allemaal verliezers meer kun je daar niet van zeggen .

En die éne partij had 5 zetels te kort :lol:

En diegene die moesten aangesteld worden , hebben het niet gevolgd en daarmee is alles gezegd .

Waarom nog gaan kiezen :?: :idea:

Verrijking politiekers dat komt op de eerste plaats .
Trouwens wie gelooft daar nog in . Al wat er is gezegd voor 26 mei is van de kaart , en de rest moet je niet aanhalen want dat lees je iedere dag .

Koning Filip stuurt Geert Bourgeois (N-VA) en Rudy Demotte (PS) het federale veld in

Denken ze nu dat gaat lukken nog één die met zoveel schulden zat in de Vlaamse overheid , maar was ook niet waar .

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10/01 ... wie-zal-d/

Andermaal dreigt dit een regering te worden die mensen niet durft te zeggen dat de overheid en dus ook zijzelf boven hun stand leven

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

08 okt 2019, 15:43

Vlaams parlement blijft vandaag dicht na bommelding tijdens bespreking begroting
TT 08 oktober 2019 14u37 Bron: Belga

Voila gedaan met debatteren zover is al gekomen 8O :evil:
Ice

08 okt 2019, 20:51

gast43 schreef:
08 okt 2019, 15:43
Vlaams parlement blijft vandaag dicht na bommelding tijdens bespreking begroting
TT 08 oktober 2019 14u37 Bron: Belga

Voila gedaan met debatteren zover is al gekomen 8O :evil:
Ah, zitten er leeuwen tussen de vlaamse schaapjes of zijn het islamitisch/belgische 'vrijheidstrijders', staatloos nadat hun geografische terroristennest werd vernietigd, en die nu wraak komen nemen als dank omdat ze teruggehaald werden of als vluchteling zonder probleem binnen mochten? :mrgreen:
Of was het een grapjas? Afhankelijk van de afkomst zullen ze hem/hun vinden of....niet.
Ice

10 okt 2019, 12:32

Er was helemaal geen sprake van een bommelding.
De verdachte belde in het engels voor inlichtingen.
Welke onbekwame idioot neemt daar de telefoon aan en maakt van een vraag voor inlichtingen een bommelding?
Had het vlaamse dievenparlement een extra koffie pauze nodig? :mrgreen:
Gelukkig had de 'verdachte' man het gesprek opgenomen of hij had nog het etiket van extreem rechtse terrorist en celstraf gekregen..
Kersvers parlementsvoorzitster Liesbeth Homans (N-VA) verklaarde vandaag in ‘De Ochtend’ op Radio 1 dat de bommelding van gisteren niet het werk was van een grappenmaker. “Dit was serieus”, aldus Homans...
Ja, hoor: het is een serieuze bedreiging om inlichtingen te vragen...hahaha... :twisted:
Of moest homans nog eens in de media komen om als kersverse parlementsvoorzitter fier het gebouw te kunnen laten ontruimen om zich dan zich onsterfelijk belachelijk te maken door paniek te zaaien voor een telefoontje om inlichtingen?
Nogal ne machts-/mediageile nva-er die naast haar schoenen loopt, net als hesp.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

10 okt 2019, 12:51

De NVA lijkt mij de gehate partij bij uitstek in België.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

10 okt 2019, 13:08

N.V. A. de meest gehate partij???
Daar denken veel Vlamingen (jammer genoeg) toch anders over … wat kan hun die woonbonus schelen of dat kindergeld of de lage pensioenen of het klimaat … der zijn nog vele Alexanders (alles voor mij en niks voor een ander) :?