Extreem links en terrorisme

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy

28 jul 2024, 00:07

Aanval op treinverkeer wordt “opgeëist” via e-mail in Franse media: daders mogelijk radicaal-links

https://www.hln.be/buitenland/aanval-op ... ~ae790280/

Verschillende Franse en buitenlandse media hebben een e-mail ontvangen waarin de aanvallen op het Franse spoorwegnet van donderdagnacht worden opgeëist. Dat bevestigen bronnen bij het dossier aan het Franse persagentschap ‘AFP’. De mail is volgens ‘Le Parisien’ verstuurd vanop een beveiligd platform, dat in het verleden wel vaker door radicaal-links werd gebruikt. Volgens bronnen bij het onderzoek is er van een echte opeising van de daden echter geen sprake.
Nee, nee u leest het goed. Niet extreem-links maar radicaal links zou deze aanval opgeëist hebben. Maar blijkbaar is dit niet zo’n goed nieuws in een land waar men voor een links beleid gestemd heeft en dat proberen ze nu ook aan te tonen:
- Men noemt ze gemakshalve maar radicaal want extreem klinkt te extreem en is alleen voorbehouden voor rechts.
- Volgens bronnen bij het onderzoek is er van een echte opeising van de daden echter geen sprake.
Verschillende media ontvangen een mail waar de aanvallen worden opgeëist maar eigenlijk is het geen echte opeising volgens bronnen bij het onderzoek. Probeer maar al te volgen. 8O

Maar het beste moet nog komen:

- De speurders geven momenteel officieel geen verdere details over het onderzoek. Volgens een bron bij het dossier gaat het echter niet om een echte opeising van de aanvallen, maar eerder om een steunboodschap.

Hoe moet ik dit nu interpreteren.

Een radicaal-linkse groep uit zijn steun aan de dader(s) van die aanvallen, dus aan radicaal-linkse daders. 8O
Of betuigen zij hun steun aan eender wie die deze aanvallen uitgevoerd zou kunnen hebben. Aan extreem-rechts, de Russen, N-Korea, Houti’s, Hamas, Iran….misschien de Chinezen?

Voor onze ‘experten’ zijn nochtans de Russen verdachte nr 1 want zij weten hoe ze te werk moeten gaan.

Hobo

28 jul 2024, 15:35

.
Laatst gewijzigd door Hobo op 29 jul 2024, 07:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.

28 jul 2024, 21:04

Neen, mooie dromen: Remco! Remco! Remco !!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef

28 jul 2024, 23:41

Nu moet er toch iemand mij iets uitleggen , zie .....
In heel Frankrijk zijn er 5 heel belangrijke " schakel, communicatie en regelaars " cabines die het reilen en zeilen van de TVG-traffiek " moeten beheren . So far, so good ?? Waarom hingen er rond deze vitale cabines dan GEEN cameras ? Deze hadden toch kunnen alarmeren dat er iettenwatte gaande was . In heel Frankrijk hangen er miljoenen cameras ...Waarom dan op deze cruciale plaatsen niette ? :roll: Over de reden waarom niet; vind ik nergens terug in de media .
Begrijpen, wie kan ?

werewoef
AMEN en AUM

Hobo

29 jul 2024, 07:51

werewoef schreef:
28 jul 2024, 23:41
Nu moet er toch iemand mij iets uitleggen , zie .....
In heel Frankrijk zijn er 5 heel belangrijke " schakel, communicatie en regelaars " cabines die het reilen en zeilen van de TVG-traffiek " moeten beheren . So far, so good ?? Waarom hingen er rond deze vitale cabines dan GEEN cameras ? Deze hadden toch kunnen alarmeren dat er iettenwatte gaande was . In heel Frankrijk hangen er miljoenen cameras ...Waarom dan op deze cruciale plaatsen niette ? :roll: Over de reden waarom niet; vind ik nergens terug in de media .
Begrijpen, wie kan ?

werewoef
Mogelijk wordt de TGV-traffiek bedoeld :?:

Dicksy

29 jul 2024, 10:43

Misschien eens de Olympische Spelen na LA in 2028 organiseren in een islamistisch land. :roll: