VERKIEZINGEN ??
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Morgenavond 13 oktober 2024 weten we wie onze gemeenten voortaan zal besturen. Ook of het VB veel kans maakt om her en der in het Bestuur te zitten.
Binnenkort evenwel ingrijpender verkiezingen voor het leiderschap over de VS.
Hoe zou de rest van de beschaafde wereld reageren als iemand zoals Trump bv. via een militaire coup, de VS tot een dictatuur zou maken ? Of is dat een absurde en dus totaal ondenkbare hypothese ?
Hoe zou de rest van de beschaafde wereld reageren als iemand zoals Trump bv. via een militaire coup, de VS tot een dictatuur zou maken ? Of is dat een absurde en dus totaal ondenkbare hypothese ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Mensen worden het beu hé,
voor wat moeten wij nog gaan kiezen?
Ze luisteren toch niet naar de kiezers en doen gewoon hun goesting.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Op VTM om 8 h begonnen tot vanavond 23 h , zij houden ons op de hoogte van alle bijzondere en vooral wetenswaardige feiten ! Zoals : hun journaliste is een plasje gaan doen ten huize Dewever !
En nu ga ik fietsen !
En nu ga ik fietsen !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Trekt toch op niks! Nooit geweest!
'Mogen'??? Nee! Moeten!
De luxe is, dat we nu niet meer 'moeten' gaan kiezen.
Eindelijk een vrij land. Maar dan met meer wetjes dan weetjes.
Vorige keer hadden ze hier in Gent voor De Clerq gekozen, en het scheelde niet veel of Watteeuw was burgemeester geworden. En die kerel kwam zomaar, uit het niets.
Geen enkele Gentenaar had al ooit van een Watteeuw gehoord. Een West-Vlaming die de Oost-Vlamingen niet kan uitstaan. Erger nog, in zijn eigen West-Vlaanderen, had hij al een schop onder zijn kont gekregen.
We zullen zien wat het dit keer geeft. Volgde keer zal er wel meer opkomst zijn.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Waarom zouden ze? Het heeft toch geen zin. De jongeren, én de vreemdelingen, zijn op zichzelf al machtig genoeg. Ze hebben het voor 't zeggen, en ze weten het maar al te goed. Waar of niet soms? Die hebben geen partij nodig. Als ze iets willen, en ze krijgen het niet snel genoeg, dan zetten ze de hele stakd op stelten.
En al gans de dag door dat gezever op TV over die partij in die of die gemeente heeft zoveel procent gewonnen, of verloren. Kan het iemand ook maar iets schelen wie er in een andere gemeente wordt verkozen? Eender wie of welke partij er aan de macht komt, de koopkracht zal er niet op verbeteren. Niemand zal erop vooruitgaan. Dàt, is zo goed als zeker.
Waarom ons dan nog inspannen om onze stem te gaan uitbrengen? Het is toch al langer geweten dat achteraf geen enkele politiek partij nog naar haar kiezers omziet!?
En daarbij, en nog maar eens, wie kan het iets schelen 'wie' het geld uit zijn/haar zakken haalt. En welke partij zal dat 'niet' doen, denk je? Ik zal het u zeggen: "geen enkele"! Dus, in feite kiezen we voor degene die het geld uit onze zakken 'màg' halen.
Ze hebben dat geld nodig om de putten die de vorige regeringen hebben gemaakt, bij te vullen. En zo blijft de vicieuze cirkel maar draaien. De enigen die daar gelukkig van worden, zijn de verkozenen zelf! Zij, en alléén zij, zitten op rozen, terwijl wij, en de kiezers zelf natuurlijk, op de doornen 'blijven' zitten.
En al gans de dag door dat gezever op TV over die partij in die of die gemeente heeft zoveel procent gewonnen, of verloren. Kan het iemand ook maar iets schelen wie er in een andere gemeente wordt verkozen? Eender wie of welke partij er aan de macht komt, de koopkracht zal er niet op verbeteren. Niemand zal erop vooruitgaan. Dàt, is zo goed als zeker.
Waarom ons dan nog inspannen om onze stem te gaan uitbrengen? Het is toch al langer geweten dat achteraf geen enkele politiek partij nog naar haar kiezers omziet!?
En daarbij, en nog maar eens, wie kan het iets schelen 'wie' het geld uit zijn/haar zakken haalt. En welke partij zal dat 'niet' doen, denk je? Ik zal het u zeggen: "geen enkele"! Dus, in feite kiezen we voor degene die het geld uit onze zakken 'màg' halen.
Ze hebben dat geld nodig om de putten die de vorige regeringen hebben gemaakt, bij te vullen. En zo blijft de vicieuze cirkel maar draaien. De enigen die daar gelukkig van worden, zijn de verkozenen zelf! Zij, en alléén zij, zitten op rozen, terwijl wij, en de kiezers zelf natuurlijk, op de doornen 'blijven' zitten.
-
Hoe zou de rest van de beschaafde wereld reageren als iemand zoals Trump bv. via een 'coup," de VS tot een dictatuur zou maken ? Of is dat een absurde en dus totaal ondenkbare hypothese ?
Hoe zou de rest van de beschaafde wereld reageren als iemand zoals Trump bv. via een 'coup," de VS tot een dictatuur zou maken ? Of is dat een absurde en dus totaal ondenkbare hypothese ?
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Lees de voorstellen in "Project 2025" van de Amerikaanse Heritage Foundation ten gerieve van de Trumpadministratie indien het presidentschap gewonnen zou worden. Enkele voorbeelden: de president wordt almachtig , alle huidige ambtenaren worden ontslagen en vervangen door Trumpisten, instellingen zoals het Ministerie van Onderwijs en de FBI worden ontmanteld en nog veel meer. Een heuse blauwdruk voor een dictatuur.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
"Project 2025" wil de deur dichtdoen voor de linkse wind die door de Amerikaanse maatschappij waait.
Vergelijk het effect met wat Musk deed toen hij Twitter overkocht. Gejammer een geweeklaag bij het linkse zootje dat daar besliste wat mocht gedacht worden en wat niet.
Zo is er absoluut nood aan het herijken van de settings in de VS. Als dat niet gebeurt, zal de VS zodanig snel de berg afrollen dat er geen houden meer aan is. Het is maar de vraag of de ultieme crash nog kan vermeden worden.
Vergelijk het effect met wat Musk deed toen hij Twitter overkocht. Gejammer een geweeklaag bij het linkse zootje dat daar besliste wat mocht gedacht worden en wat niet.
Zo is er absoluut nood aan het herijken van de settings in de VS. Als dat niet gebeurt, zal de VS zodanig snel de berg afrollen dat er geen houden meer aan is. Het is maar de vraag of de ultieme crash nog kan vermeden worden.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Omdat ik niet gek ben, beweer ik dat Europese landen objectief beschouwd beter af zijn met een tweede termijn voor Trump. Een driftige, onvoorspelbare figuur in het Witte Huis zal Rusland en China doen calculeren dat het beter is hun plannen voor een nieuwe, niet-westerse wereldorde vier jaar op een lager pitje te zetten. Van de grondwet mag een Amerikaanse president maximaal twee termijnen dienen, ondanks Trumps
Omdat de wereld paradoxaal genoeg rustiger worwanneer de Bokito van de Amerikaanse politiek opnieuw vier jaar lang met zijn vingers op de koffer met nucleaire lanceringscodes mag trommelen, hebben Europese landen de tijd om zichzelf in vorm te brengen voor de eenentwintigste eeuw. We zullen ons continent tot het best bewaakte fort uit de geschiedenis omtoveren, waar mensen van buiten slechts welkom zijn in de hoedanigheid van toerist met een gevulde portemonnee.
Omdat ik van dergelijk liederlijk zelfbehoud enigszins walg, hoop ik net als u dat het Kamala wordt.
Omdat de wereld paradoxaal genoeg rustiger worwanneer de Bokito van de Amerikaanse politiek opnieuw vier jaar lang met zijn vingers op de koffer met nucleaire lanceringscodes mag trommelen, hebben Europese landen de tijd om zichzelf in vorm te brengen voor de eenentwintigste eeuw. We zullen ons continent tot het best bewaakte fort uit de geschiedenis omtoveren, waar mensen van buiten slechts welkom zijn in de hoedanigheid van toerist met een gevulde portemonnee.
Omdat ik van dergelijk liederlijk zelfbehoud enigszins walg, hoop ik net als u dat het Kamala wordt.
-
Wat is "snel de berg afrollen ?" is dat economisch ten ondergaan, is dat geopolitiek niet meer eerste viool spelen, is dat militair te zwak worden, is dat een totale instabilititeit van het regime ?Wil. schreef: ↑16 okt 2024, 17:11Vergelijk het effect met wat Musk deed toen hij Twitter overkocht. Gejammer een
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat is in de eerste plaats het uiteenvallen van een maatschappij die voorheen gemeenschappelijke grondwaarden had (psychologisch - moreel - economisch).
Het gevolg zal zijn dat het regime inderdaad zijn grip begint te verliezen en vervolgens gaat die zwakte ook internationaal uitgebuit worden.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.