Energie crisis
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Zijn nu enkel NVA en Les Engages in staat de werkelijkheid onder ogen te zien.
Stop met slogans die niet kunnen.Madhi;Rouseau en Bouchez
De economen zijn het eens met BDW het geld is op en nieuwe putten graven is de zaak maar erger maken.
Stop met slogans die niet kunnen.Madhi;Rouseau en Bouchez
De economen zijn het eens met BDW het geld is op en nieuwe putten graven is de zaak maar erger maken.
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Idd Voorn ik heb ook liever dat ze hun 50 eur houden, achteraf zouden we ze toch dubbel en dik moeten terugbetalen, wat ze ook zeggen! Ik denk dat Rousseau en consoorten gewoon heel populair willen overkomen en verwachten blijkbaar dat het gros van de bevolking te dom is om na te denken. Waaraan hebben we tenslotte de put te danken? Niet aan deze regering hoor. Naïef te denken dat de put kan gedempt worden met cadeautjes van 50 eur. Anderen willen dan weer dat de tram en bussen aan 1 eur gaan, waar moet het verschil van komen denk ik dan? Gewoonweg de éne put met de andere dempen? Ik denk niet dat dat nog opgaat.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Is het geld op? Echt?De economen zijn het eens met BDW het geld is op
4 miljard voor F-35 gevechtsvliegtuigen, 4 miljard extra om te voldoen aan de NAVO norm, 8,5 miljard lening via de Europese Commisie voor defensie. Verder is er de peilloos diepe put die de Vlaamse regering gegraven heeft voor de Oosterweelcatastrofe - ondertussen opgelopen tot 14 miljard ( en buiten de begroting gehouden!)en iedereen is er het over eens dat die Oosterweel toestand nooit zal kunnen terugbetaald worden met tolgelden maar wel door...juist ja. "Er is geen geld"...is een politieke beslissing en niets anders.
-
Die defensieuitgaven zijn imo zeer zeker nodig willen we nog een beetje meetellen. Momenteel zijn we de risée van Belgie omdat we militair gewijs niets meer voorstellen. Buiten adviseurs overal naar toe te sturen én onze experten stellen we niets voor! Want ... munitie? Oorlogswapens? Heel pover gesteld. En eender hoe een land moet zich kunnen verdedigen! Ik hoor het graag zenne men geeft te veel uit aan defensie maar als de vijand voor je deur staat wat gaan die roepers dan allemaal doen? Juist, ja op hun knietjes zitten en hopen dat men hen niet overhoop knalt! Allemaal lafaarden met de staart tussen de benen al die roepers.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Beste lente - je moet goed lezen wat anderen schrijven. Ik reageerde op de uitspraak van een andere forumgebruiker die schreef:" Het geld is op". Dat is natuurlijk onzin - het geld is helemaal niet op. De politici hebben beslist dat ze liever miljarden aan militair speelgoed uitgeven dan aan pensioenen, sociale zekerheid etc. Nogmaals: dat is een politieke keuze. Net zoals het een politieke keuze is om de al schrale pensioenen nog verder te gaan verminderen of om aan de index te morrelen.
Verder is de kans dat er morgen één of andere vreemde mogendheid op Uw deur komt kloppen nulkommanul.
Als er oorlogsgevaar zou zijn komt dat in de vorm van hybride oorlogsvoering zoals hacking, het lamleggen van grote netwerken van bv. banken, van defensie, van kerncentrales etc. Dat is een echt gevaar. Maar daar heb je absoluut geen vloot F-35's voor nodig.
Verder is de kans dat er morgen één of andere vreemde mogendheid op Uw deur komt kloppen nulkommanul.
Als er oorlogsgevaar zou zijn komt dat in de vorm van hybride oorlogsvoering zoals hacking, het lamleggen van grote netwerken van bv. banken, van defensie, van kerncentrales etc. Dat is een echt gevaar. Maar daar heb je absoluut geen vloot F-35's voor nodig.
-
Beste Frits, dat die hier morgen niet voor de deur staan, akkoord en dat denk ik ook niet! Het gevaar van hacken en economie platleggen is hier in dit land zeker en vast een groter gevaar! Maar .... als we niet solidair zijn met andere landen zal de vijand uiteindelijk én gestaag toch op een dag voor onze deur staan. En daarom juist hebben we defensie nodig.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
meetellen ? Hoezo ? Voor de schone schijn bij de buurlanden - of bij Poetin ?Prima Vera schreef: ↑25 mar 2026, 16:10Die defensieuitgaven zijn imo zeer zeker nodig willen we nog een beetje meetellen. ....
Oei , oei , wanneer en wie gaat voor de deur komen te staan ?En eender hoe een land moet zich kunnen verdedigen! Ik hoor het graag zenne men geeft te veel uit aan defensie maar als de vijand voor je deur staat wat gaan die roepers dan allemaal doen? ...
Enne .. Trump legt de economie plat , niet de Chinezen en ook Poetin niet. Cybersecurity ? Weeral goed om de zakken van Amerikaanse software bedrijven te vullen. Als de Staat en bedrijven zichzelf beter tegen "hackers" wapenen gaan er ook geen ongelukken gebeuren. Het probleem is dat onze IT'ers niet bekwaam zijn om zich tegen hackers te beschermen door allerlei achterpoortjes in hun software open te stellen , vooral voor diegenen die thuis rustig op hun smartphone of PC in verbinding met een Staatsinstelling of hun bedrijf kunnen werken.
Het "gehack" is meestal het gevolg van een fout van een persoon die "per ongeluk" iets fout deed. Sommige mensen denken echt , ook IT'ers , als een AI chatbot zonder na te denken waarmee ze bezig zijn -- als ze maar snel , snel wat toetsen op hun toetsenbord kunnen inkloppen
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Als het geld NIET op is, toon me dan eens waar het overschot nu geparkeerd staat?frits1955 schreef: ↑25 mar 2026, 17:00Beste lente - je moet goed lezen wat anderen schrijven. Ik reageerde op de uitspraak van een andere forumgebruiker die schreef:" Het geld is op". Dat is natuurlijk onzin - het geld is helemaal niet op. De politici hebben beslist dat ze liever miljarden aan militair speelgoed uitgeven dan aan pensioenen, sociale zekerheid etc.
Wie nu nog niet doorheeft dat onze militaire uitgaven véél hoger moeten, die is ofwel een pion van een mogelijke vijand, of begrijpt niets van wat er aan de hand is.
Onze uitgaven dienen niet om de vijand weg te houden van onze eigen grens, maar ze dienen om het Europees Navo-project te ondersteunen.
Dit land heeft allerlei uitgaven gedaan waarvoor geen inkomsten voorzien waren. Om de sociale kant van die uitgaven voorlopig nog te sparen, moet eerst de staat ontvet worden en nog geen beetje.
Alle 'sociale verworvenheden' gaan op de schop zodra het internationaal menens wordt met de oorlog die aan de rand van Europa woedt. Vergelijk even wat er in Griekenland is gebeurd in 2010 en dit nog zonder oorlogsdreiging. Halvering van sommige pensioenen was niet uitzonderlijk.
We gaan ontwaken en dan zal blijken dat we niet in het land van melk en honing leven.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Jij valt onder de groep 'vatniks' , Fred. Daar is geen verdere uitleg bij nodig.
Of toch dit ter illustratie:
Orbán furieus na beschuldigingen dat minister EU-informatie aan Rusland doorspeelde
Of toch dit ter illustratie:
Orbán furieus na beschuldigingen dat minister EU-informatie aan Rusland doorspeelde

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
In 1975 mocht ik toch al met Unimog's rijden met modernde communicatie apparatuur aan boord , toch al iets anders dat de versleten Bedford's uit de jaren '50 ( die ook nog dienst deden - en waar ge "tussengas" moest geven voor wie weet wat dat is , omdat de versnellingsbak niet gesynchroniseerd was ).
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Dat was dan bij uw legerdienst.
Ik spreek over de reseve eenheden. En daar waren nog pattons en bedforts in gebruik.
Zelfs een uniek stuk...een oude motto voor de post die doorzakte bij gebruik
Een bekende mottocrosser reed er mee en bleek nog uitstekend te rijden
Ook bleek dat er voor het aantal manschappen er niet genoeg vervoer was. Uitleg...opeisen!
En het was bij elke oproep van het zelfde; zelfs mijn laatste kamp begin 80 bij de ordonance ingedeeld
wegens mijn technische kennis. Ik heb toen verklaard geen promotie meer te willen en was het feest afgelopen.
Ik spreek over de reseve eenheden. En daar waren nog pattons en bedforts in gebruik.
Zelfs een uniek stuk...een oude motto voor de post die doorzakte bij gebruik
Een bekende mottocrosser reed er mee en bleek nog uitstekend te rijden
Ook bleek dat er voor het aantal manschappen er niet genoeg vervoer was. Uitleg...opeisen!
En het was bij elke oproep van het zelfde; zelfs mijn laatste kamp begin 80 bij de ordonance ingedeeld
wegens mijn technische kennis. Ik heb toen verklaard geen promotie meer te willen en was het feest afgelopen.