Mobiele Zorgwoningen
-
Wouter Grevels - Lid geworden op: 10 jun 2024, 09:56
Hallo, een vraagje... heeft er iemand hier al ervaring met mobiele zorgwoningen? We zouden er eventueel een willen installeren in de tuin van onze zoon.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Het eerste wat jullie moeten doen is op de gemeente gaan navragen wat er in die tuin kan. De algemene regelgeving rond kangoeroewonen is dan wel versoepeld maar alles hangt af van de situatie terplaatsen.
Louter het feit dat er wielen onderstaan heeft er niks mee te maken!
Louter het feit dat er wielen onderstaan heeft er niks mee te maken!
-
Wouter Grevels - Lid geworden op: 10 jun 2024, 09:56
Beste E.T.,
bedankt voor de feedback, ik had gelezen op de website omgeving vlaanderen (https://omgeving.vlaanderen.be/zorgwonen-zonder-zorgen) dat je een mobiele zorgwoning mag plaatsen met in eerste instantie enkel een melding... maar ik begrijp dat ik best eerst eens bij de gemeente ga checken... merci.
bedankt voor de feedback, ik had gelezen op de website omgeving vlaanderen (https://omgeving.vlaanderen.be/zorgwonen-zonder-zorgen) dat je een mobiele zorgwoning mag plaatsen met in eerste instantie enkel een melding... maar ik begrijp dat ik best eerst eens bij de gemeente ga checken... merci.
-
Yuna
Wouter Grevels,
Hou er wel rekening mee dat die mobiele zorgwoning beperkt in tijd is.
Zie: 'Zorgwonen in een nieuwe, tijdelijke verplaatsbare unit', in jouw link.
De plaatsing is tijdelijk voor een maximale totale duur van drie jaar per hoofdwooneenheid. De duur kan met een nieuwe melding slechts één keer verlengd worden met een aanvullende periode van maximaal drie jaar.
Ik heb zelf geen ervaring met een mobiele zorgwoning maar heb er al over gelezen.
Iemand in mijn gemeente deed een aanvraag maar door de beperkte duur ervan is dat niet doorgegaan.
Hou er wel rekening mee dat die mobiele zorgwoning beperkt in tijd is.
Zie: 'Zorgwonen in een nieuwe, tijdelijke verplaatsbare unit', in jouw link.
De plaatsing is tijdelijk voor een maximale totale duur van drie jaar per hoofdwooneenheid. De duur kan met een nieuwe melding slechts één keer verlengd worden met een aanvullende periode van maximaal drie jaar.
Ik heb zelf geen ervaring met een mobiele zorgwoning maar heb er al over gelezen.
Iemand in mijn gemeente deed een aanvraag maar door de beperkte duur ervan is dat niet doorgegaan.