Switchen tussen dag- en nachttarief elektriciteit

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

Paulus1950

16 jan 2025, 17:23

Ik heb een terugdraaiende teller met dag- en nachttarief + zonnepanelen. De dagteller draait terug gedurende het jaar, de nachtteller loopt vooruit. Bij het doorgeven van de meterstanden wil ik 1000 Kw meer aangeven op de dagteller (nog steeds 0/negatief verbruik) en die aftrekken van de meterstand van de nachtteller. Is dat toegelaten ? Ik betaal tenslotte prosumententarief + kosten voor het gebruik van het net. Zoniet moet ik mijn overdag geproduceerde elektriciteit gratis afstaan, en moet ik (ferm) betalen voor het nacht/WE verbruik. Wie weet raad ?

Hobo

17 jan 2025, 08:53

Ik bezit geen zonnepanlen (omdat ik onder een plat dak woon en het gewicht van zoiets niet vertrouwde).

Maar...sedert einde vorig jaar werd wel een elektriciteitsmeter geplaatst,
die ik niet hoef door te geven, want de informatie wordt rechstreeks op het net gestuurd. 8)

Paulus1950

17 jan 2025, 17:23

Hobo schreef:
17 jan 2025, 08:53
Ik bezit geen zonnepanlen (omdat ik onder een plat dak woon en het gewicht van zoiets niet vertrouwde).

Maar...sedert einde vorig jaar werd wel een elektriciteitsmeter geplaatst,
die ik niet hoef door te geven, want de informatie wordt rechstreeks op het net gestuurd. 8)
Fijn om dit te laten weten. Ik zou me geen zorgen maken over het gewicht van zonnepanelen.