De Overheid bied u Gratis gezondheidszorg
-
worm - Lid geworden op: 02 jan 2008, 07:20
Dag,
De overheid bied U gratis gezondheidszorg, want door uw werk betaald de patroon de RSZ, en ben je in orde met de Ziekenkas zoals ze zeggen.
Wat je als lidgeld moet betalen aan de Ziekenkas is eigenlijk niet nodig, wel hun extra diensten en dan moet je wel hun lidgeld betalen.
Maar je bent Echt in orde via de RSZ, zie maar eens in Google...
Dit wilde ik even kwijt
De overheid bied U gratis gezondheidszorg, want door uw werk betaald de patroon de RSZ, en ben je in orde met de Ziekenkas zoals ze zeggen.
Wat je als lidgeld moet betalen aan de Ziekenkas is eigenlijk niet nodig, wel hun extra diensten en dan moet je wel hun lidgeld betalen.
Maar je bent Echt in orde via de RSZ, zie maar eens in Google...
Dit wilde ik even kwijt
Zomaar
-
pastoor - Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Niet helemaal akkoord.
RSZ, de werkgevers van de privé bedrijven betalen een deel.
(de ambtenaren niet).
RSZ, de werknemer van de privé bedrijven betalen een deel
(de ambtenaren niet).
* * * * * * * * *
http://socialsecurity.fgov.be/nl/over-d ... nemers.htm
De sociale zekerheid betaalt met die centen:
de stempelaars, de pensioenen, het kindergeld, de arbeidsongevallen en de
beroepsziekten.
* * * * * * * * *
De werknemers in private bedrijven betalen hun eigen (ziekte- en invaliditeitskosten) en ook die van de ambtenaren.
Het stempelgeld dat de vakbonden aan de stempelaars levert
wordt betaald door de werknemers in private bedrijven.
Het kindergeld waarop iedereen recht heeft
RSZ, de werkgevers van de privé bedrijven betalen een deel.
(de ambtenaren niet).
RSZ, de werknemer van de privé bedrijven betalen een deel
(de ambtenaren niet).
* * * * * * * * *
http://socialsecurity.fgov.be/nl/over-d ... nemers.htm
De sociale zekerheid betaalt met die centen:
de stempelaars, de pensioenen, het kindergeld, de arbeidsongevallen en de
beroepsziekten.
* * * * * * * * *
De werknemers in private bedrijven betalen hun eigen (ziekte- en invaliditeitskosten) en ook die van de ambtenaren.
Het stempelgeld dat de vakbonden aan de stempelaars levert
Het kindergeld waarop iedereen recht heeft
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
-
worm - Lid geworden op: 02 jan 2008, 07:20
Dag,
Ik ken mensen die al jaren de ziekenkas nier meer betalen, in het begin stuurde ze regelmatig een overschrijving, nu doen ze dat niet meer. En hij steekt de witte enveloppen in de brievenbus van de ziekenkas en de afrekening word op zijn rekening geplaats al jaren.
Dus dan moet het wel juist zijn. Voor arbeiders en bedienden.
Heb het ook op het internet gevonden, dat het een taak is van de ziekenkas van de terugbetalingen, niet van het betalen van het lidgeld.
Ik ken mensen die al jaren de ziekenkas nier meer betalen, in het begin stuurde ze regelmatig een overschrijving, nu doen ze dat niet meer. En hij steekt de witte enveloppen in de brievenbus van de ziekenkas en de afrekening word op zijn rekening geplaats al jaren.
Heb het ook op het internet gevonden, dat het een taak is van de ziekenkas van de terugbetalingen, niet van het betalen van het lidgeld.
Zomaar
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Dat wil ik dan wel eens zwart op wit zijn want ik geloof er geen jota van. Geen ziekenkaslidgeld betalen, geen tussenkomst van de ziekenkas ook niet.worm schreef:Dag,
-
Versaille - Lid geworden op: 30 dec 2002, 15:14
Hangt er van af van welke ziekenkas U bent aangesloten.ninja22 schreef:Dat is geen beetje onzin maar heel grote onzin.....wat erger is,zo zet je mensen op het verkeerde been.
Ziekenkas moet je betalen,lidgeld bedoel ik.
Ik ben al jaren bij HZIV en betaal ook al jaren niets.
U kunt gewoon overstappen.
http://www.caami-hziv.fgov.be/Model4-10-N.htm
-
ninja22 - Lid geworden op: 25 dec 2011, 12:00
Dat is de hulpkas,vergelijkbaar met het hulpfonds als je werkloos wordt,persoonlijk vind ik dat je de 2 totaal niet kunt vergelijken.
Het enige wat dat hulpfonds doet is je ziekenbriefjes terug laten betalen.
Je kan er verder voor totaal niks terecht,als je het lidgeld gaat vergelijken met dat gratis hulpfonds doe je jezelf al nadeel als je een keer naar de tandarts gaat of vb een bril nodig hebt.
Hulp bij doktersrekeningen die niet kloppen .....wat ga je doen,dan snel aansluiten,profiteren van de anderen?
Hoe zit het als je op reis gaat,dat hulpfonds geeft geen attest???
Je kan het niet vergelijken,hier is goedkoop duurkoop zonder enige twijfel!
Het enige wat dat hulpfonds doet is je ziekenbriefjes terug laten betalen.
Je kan er verder voor totaal niks terecht,als je het lidgeld gaat vergelijken met dat gratis hulpfonds doe je jezelf al nadeel als je een keer naar de tandarts gaat of vb een bril nodig hebt.
Hulp bij doktersrekeningen die niet kloppen .....wat ga je doen,dan snel aansluiten,profiteren van de anderen?
Hoe zit het als je op reis gaat,dat hulpfonds geeft geen attest???
Je kan het niet vergelijken,hier is goedkoop duurkoop zonder enige twijfel!
-
Versaille - Lid geworden op: 30 dec 2002, 15:14
Even de moeite nemen om contact met hen op te nemen. Ze betalen dezelfde som terug voor alle geneeskundige kosten (tandarts, dokter enz.)als bijv de CM. De dienstverlening is niet hetzelfde, maar beter. Ik zit veel in het buitenland en alles loopt vlot.
Maar geen probleem hoor, ik ben uitstekend geholpen en gratis.
HZIV is de ziekenkas van de overheid. Maar als U toch wilt aangesloten blijven met een politieke zuil dan is dat uw goed recht natuurlijk. Het heeft natuurlijk een prijs...
Ik wilde alleen maar de personen gelijk geven die in deze posting beweerden dat het ook gratis kon. Voor mij is deze discutie ten einde.
Maar geen probleem hoor, ik ben uitstekend geholpen en gratis.
HZIV is de ziekenkas van de overheid. Maar als U toch wilt aangesloten blijven met een politieke zuil dan is dat uw goed recht natuurlijk. Het heeft natuurlijk een prijs...
Ik wilde alleen maar de personen gelijk geven die in deze posting beweerden dat het ook gratis kon. Voor mij is deze discutie ten einde.
-
Mutualiteiten.
1. Het Onafhankelijk Ziekenfonds. Gratis.
https://www.oz.be/gezondheid/klant-worden/tarieven
Maandelijkse bijdrage € 7,80. Met een resem voordelen (vooral voor kinderen) waardoor de maandelijkse bijdrage nihil is.
2. HZIV gratis.
3. Mutualiteiten van de politieke partijen. Betalend €63 in 2015.
1. Het Onafhankelijk Ziekenfonds. Gratis.
https://www.oz.be/gezondheid/klant-worden/tarieven
Maandelijkse bijdrage € 7,80. Met een resem voordelen (vooral voor kinderen) waardoor de maandelijkse bijdrage nihil is.
2. HZIV gratis.
3. Mutualiteiten van de politieke partijen. Betalend €63 in 2015.
-
ninja22 - Lid geworden op: 25 dec 2011, 12:00
Wat mij betreft ,ook afgesloten,je hebt een punt dat die hulpkas gratis bestaat,ZONDER aanvullende diensten,m.a.w Als je verdere vragen of hulp nodig hebt.....blijf ik naar mijn vertrouwde cm gaan,heb mijn hospitaal verzekering daar,kan er terecht met al mijn vragen,maak gebruik van hun sociale dienst!
Ben het gaan lezen....ben het gaan navragen,denk dat hier weinigen zich daar gaan mee bezighouden,soms is gratis niet gratis,als je begrijpt wat ik bedoel.
Als je dat je gelijk halen noemt....ok,je hebt gelijk,veel succes met je hulpkas als er wat mis is!
Ben het gaan lezen....ben het gaan navragen,denk dat hier weinigen zich daar gaan mee bezighouden,soms is gratis niet gratis,als je begrijpt wat ik bedoel.
Als je dat je gelijk halen noemt....ok,je hebt gelijk,veel succes met je hulpkas als er wat mis is!
-
De andere mutualiteiten die € 63 per jaar vragen hebben supplementaire diensten.
Die € 63 kan dienen voor extra korting bij verblijf in hun vakantiehuizen, zorg winkels waar men met korting aangepast materiaal kan aankopen
(stoelen voor een douche, ...), eigen goedkope tandartsen, verplegers en verpleegsters die aan huis komen, extra verzekeringen, en zo voort ...
..... cruises hebben ze (nog) niet.
Die € 63 kan dienen voor extra korting bij verblijf in hun vakantiehuizen, zorg winkels waar men met korting aangepast materiaal kan aankopen
(stoelen voor een douche, ...), eigen goedkope tandartsen, verplegers en verpleegsters die aan huis komen, extra verzekeringen, en zo voort ...
..... cruises hebben ze (nog) niet.