Boom
-
janieburton - Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50
Ik heb een boom die in de weg staat van mijn omheining ttz de boom staat al tegen de omheining en staat scheef tegen de omheining en duwt tegen de omheining
Hoe krijg ik die kapot?
Is 25l natuur azijn genoeg om die boom kapot te krijgen?
Of zijn er efficiëntere manieren?
Ik wil zeker geen onkruidverdelging gebruiken.
Hoe krijg ik die kapot?
Is 25l natuur azijn genoeg om die boom kapot te krijgen?
Of zijn er efficiëntere manieren?
Ik wil zeker geen onkruidverdelging gebruiken.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Onkruidverdelger gebruik je best niet. Je weet niet welke vuiligheid je in het milieu brengt.
Wat ik meestal doe, is de kettingzaag erin zetten en rondom een snee van 5 cm diep maken. 'Ringen' noemen ze dat. De sapstroom stopt dan en die boom gaat eraan.
Als je het 'ecologisch' wil doen, dan ga je met 10 kg keukenzout aan de wortel ook al een flink eind in de goede richting geraken. Strooizout werkt ook: 25 kg voor 19 euro. Daar kun je niet voor sukkelen.
Wel een half jaar wachten, he, tenzij je dagelijks 1 of 2 keer besproeit. Dan heb je al snel resultaat en dat hout brandt achteraf even goed als 'ongezouten' hout.
Wat ik meestal doe, is de kettingzaag erin zetten en rondom een snee van 5 cm diep maken. 'Ringen' noemen ze dat. De sapstroom stopt dan en die boom gaat eraan.
Als je het 'ecologisch' wil doen, dan ga je met 10 kg keukenzout aan de wortel ook al een flink eind in de goede richting geraken. Strooizout werkt ook: 25 kg voor 19 euro. Daar kun je niet voor sukkelen.
Wel een half jaar wachten, he, tenzij je dagelijks 1 of 2 keer besproeit. Dan heb je al snel resultaat en dat hout brandt achteraf even goed als 'ongezouten' hout.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
ALS die boom dan kapot gaat, dood gaat DAN staat die daar nog steeds, toch?janieburton schreef: ↑12 jun 2024, 19:05Ik heb een boom die in de weg staat ... staat scheef ....duwt tegen de omheining
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Naargelang de grootte en de omvang laat je daar best een vakman voor komen. Er zijn nogal wat mensen die het zich achteraf beklaagd hebben om een boom zelf neer te leggen. Soms lagen beiden neer: boom en manneke.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
janieburton - Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50
Dat is waarE.T. schreef: ↑13 jun 2024, 04:52ALS die boom dan kapot gaat, dood gaat DAN staat die daar nog steeds, toch?janieburton schreef: ↑12 jun 2024, 19:05Ik heb een boom die in de weg staat ... staat scheef ....duwt tegen de omheining
Maar dan groeit hij ook niet meer, ik had hem moeten uitgraven een paar jaar geleden maar nu gaat de stam bijna tegen de omheining aankomen en nu hangt de helft van de kruin over de omheining bij de buur. (en kan de buur eventueel ook niet klagen over slagschaduw)