Foto's en verhalen van onze eigen huisdieren
-
Bernarde - Lid geworden op: 31 mei 2006, 10:57
Ik heb een oude poes, zij is nu 18 jaar oud. Vier en een half jaar geleden is mijn allereerste poes gestorven: zij werd 22 jaar oud. Die poes had ik al toen ik nog studente was!
Ik zie nu wel aan mijn poes van 18 jaar, dat zij echt heel sterk veroudert. Omdat ik geregeld op mijn werk slaap, zorgt een buur ook gedeeltelijk voor haar (wij zeggen altijd: we hebben een deeltijd-poes
) Als ik thuis kom, trek ik altijd een oude rok aan, want zij wil constant op schoot (zij zit nu ook op schoot, terwijl ik zit te computeren).
Het is echt een lieve poes, en ik zal haar verschrikkelijk missen als ze straks overlijdt.
En dan neem ik geen nieuwe poes meer. Want ik ben nu vijftig, en als ik over een paar jaar een nieuwe poes neem, en die wordt ook weer twintig jaar, dan ben ik 70. En ik weet niet of ik dan nog goed voor een poes zou kunnen zorgen: alleen al het drie verdiepingen (wij hebben geen lift) met kattenbakvulling omhoog slepen ....
Maar voorlopig kan ik nog even genieten van mijn oude dame!
Ik zie nu wel aan mijn poes van 18 jaar, dat zij echt heel sterk veroudert. Omdat ik geregeld op mijn werk slaap, zorgt een buur ook gedeeltelijk voor haar (wij zeggen altijd: we hebben een deeltijd-poes
Het is echt een lieve poes, en ik zal haar verschrikkelijk missen als ze straks overlijdt.
En dan neem ik geen nieuwe poes meer. Want ik ben nu vijftig, en als ik over een paar jaar een nieuwe poes neem, en die wordt ook weer twintig jaar, dan ben ik 70. En ik weet niet of ik dan nog goed voor een poes zou kunnen zorgen: alleen al het drie verdiepingen (wij hebben geen lift) met kattenbakvulling omhoog slepen ....
Maar voorlopig kan ik nog even genieten van mijn oude dame!
-
jin - Lid geworden op: 03 jan 2006, 00:13
hallo dierenvrienden,
ikzelf heb geen huisdieren, vroeger wel, honden en poezen. maar één of tweemaal per jaar ga ik naar thailand, doe er aan vrijwilligerswerk, en huur een huisje voor 20 euro per maand. een thaise dame woont er, zij is zo arm dat ze anders op straat moet, en ik heb er een hond, zij is rasloos dus een zinneke, is zwart en bruin, verstaat thais en westvlaams is nu 2 jaar oud en als ze mij terugziet is het feest, haar naam is dogy maar de thaien noemen haar iedog, als ik neerzit ligt ze op mijn voeten en in het dorp loopt ze overal met mij mee, echt een lief diertje en ze gehoorzaam heel goed, is ook een heel goede waakhond. dus lieve mensen zelfs thaise honden zijn lief een aanhankelijk. wat ik doe in thailand zie www.belgisaan.be
sawadhi kha
jin
ikzelf heb geen huisdieren, vroeger wel, honden en poezen. maar één of tweemaal per jaar ga ik naar thailand, doe er aan vrijwilligerswerk, en huur een huisje voor 20 euro per maand. een thaise dame woont er, zij is zo arm dat ze anders op straat moet, en ik heb er een hond, zij is rasloos dus een zinneke, is zwart en bruin, verstaat thais en westvlaams is nu 2 jaar oud en als ze mij terugziet is het feest, haar naam is dogy maar de thaien noemen haar iedog, als ik neerzit ligt ze op mijn voeten en in het dorp loopt ze overal met mij mee, echt een lief diertje en ze gehoorzaam heel goed, is ook een heel goede waakhond. dus lieve mensen zelfs thaise honden zijn lief een aanhankelijk. wat ik doe in thailand zie www.belgisaan.be
sawadhi kha
jin
-
klaartje666 - Lid geworden op: 12 mar 2006, 15:44
hoi allemaal,
mijn man en ik hebben 6 poezen, een oude kater, een jong kitten-katertje en een parkiet.
Groetjes, Klaartje.
mijn man en ik hebben 6 poezen, een oude kater, een jong kitten-katertje en een parkiet.
Groetjes, Klaartje.
-
nonnasenang - Lid geworden op: 22 jul 2006, 18:04
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in dit forum en ik wilo graag iets vertellen over de kat die mij heeft. Ja, jullie lezen het goed; zij heeft mij en ik woon bij haar in huis!
Even voorstellen; Fagmar vam Janghar Khan. Nou, zo noem ik haar niet. Ze is nu 14, maar tot voor een paar jaar had ze geregeld "race" uurtjes door het huis en noemde de kleinzoons haar "speedy gonzales". En toen heette ze dus speedy!
Ze is een ras Siamees. "lilac"point, zoals ze dat noemen, maar dat lilac vind ik meer op grijs lijken hoor. Gelukkig, dat ze dit niet kan lezen.
Ze is heel bijzonder; heeft zo haar eigen opvattingen over samen in een huis wonen en is een kat van de klok.
Om 8 uur 's morgens moet er opgestaan worden, en als ik dan nog geen zin heb, wordt het schelden. ( en dat kunnen Siamezen !!!)
Overdag wordt ze graag met rust gelaten maar als ik langer dan een paar uur weg ben, wordt dat door mevrouw ook niet erg op prijs gesteld. Maar gelukkig vergeeft ze me altijd heel snel.
Om 7 uur 's avonds moet er gegeten worden; een bakje zacht voer
( mevrouw blieft maar 2 merken!) en een bakje brokjes ( van slechts 1 merk!) Ze drinkt uit de kamerfontein of uit de fontein in de tuin; stromend water dus. Verder is ze gek op kriebelen, aanhalen, oortjes friemelen en borstelen. Van mannen houdt ze niet; trouwens helemaal niet van bezoek; dat is maar concurrerend voor de aandacht.
Om half elf 's avonds findt mevrouw het bedtijd. En dan is het weer hetzelfde liedje, als ik niet ga. Zeuren, draaien, mauwen, net zolang tot ik ga, al wordt het ook 's nachts.
Als ik verdrietig ben, kruipt ze bij me en kan dan echt hulpeloos kijken. Zo van; ik weet niet wat ik voor je doen moet.
Zij is mijn lieve huisgenoot en ik vind het alleen maar jammer, dat ze niet echt praten kan. Maar dan zouden we nogal eens ruzie hebben denk ik, want ik ben zelf ook graag de baas in huis.
Heeft iemand van jullie ook zo'n eigengereid wezen in huis?
Ik hoor graag iets.
Nonnasenang.
Ik ben nieuw in dit forum en ik wilo graag iets vertellen over de kat die mij heeft. Ja, jullie lezen het goed; zij heeft mij en ik woon bij haar in huis!
Even voorstellen; Fagmar vam Janghar Khan. Nou, zo noem ik haar niet. Ze is nu 14, maar tot voor een paar jaar had ze geregeld "race" uurtjes door het huis en noemde de kleinzoons haar "speedy gonzales". En toen heette ze dus speedy!
Ze is een ras Siamees. "lilac"point, zoals ze dat noemen, maar dat lilac vind ik meer op grijs lijken hoor. Gelukkig, dat ze dit niet kan lezen.
Ze is heel bijzonder; heeft zo haar eigen opvattingen over samen in een huis wonen en is een kat van de klok.
Om 8 uur 's morgens moet er opgestaan worden, en als ik dan nog geen zin heb, wordt het schelden. ( en dat kunnen Siamezen !!!)
Overdag wordt ze graag met rust gelaten maar als ik langer dan een paar uur weg ben, wordt dat door mevrouw ook niet erg op prijs gesteld. Maar gelukkig vergeeft ze me altijd heel snel.
Om 7 uur 's avonds moet er gegeten worden; een bakje zacht voer
( mevrouw blieft maar 2 merken!) en een bakje brokjes ( van slechts 1 merk!) Ze drinkt uit de kamerfontein of uit de fontein in de tuin; stromend water dus. Verder is ze gek op kriebelen, aanhalen, oortjes friemelen en borstelen. Van mannen houdt ze niet; trouwens helemaal niet van bezoek; dat is maar concurrerend voor de aandacht.
Om half elf 's avonds findt mevrouw het bedtijd. En dan is het weer hetzelfde liedje, als ik niet ga. Zeuren, draaien, mauwen, net zolang tot ik ga, al wordt het ook 's nachts.
Als ik verdrietig ben, kruipt ze bij me en kan dan echt hulpeloos kijken. Zo van; ik weet niet wat ik voor je doen moet.
Zij is mijn lieve huisgenoot en ik vind het alleen maar jammer, dat ze niet echt praten kan. Maar dan zouden we nogal eens ruzie hebben denk ik, want ik ben zelf ook graag de baas in huis.
Heeft iemand van jullie ook zo'n eigengereid wezen in huis?
Ik hoor graag iets.
Nonnasenang.
kontakt is een belangrijk facet in het leven
-
Anina - Lid geworden op: 06 mei 2003, 16:09
Aan Bernarde
Ik heb onlangs gehoord van een dametje die een roodstaartpapegaai heeft van 52 jaar oud (zij heeft geen familie en wil niet dat dat beestje na haar dood bij een ander terechtkomt) Zij heeft bij de dierenarts een formulier ingevuld dat ze bij haar dood de papegaai moeten laten inslapen.
Ik wist niet dat zo iets kon.
Ik zelf heb een grijze poes van 10 jaar oud met goudkleurige oogjes ...een echt schatje, ze wil altijd op de schoot zitten en slaapt bij ons in bed.
Groetjes van Anina
Ik heb onlangs gehoord van een dametje die een roodstaartpapegaai heeft van 52 jaar oud (zij heeft geen familie en wil niet dat dat beestje na haar dood bij een ander terechtkomt) Zij heeft bij de dierenarts een formulier ingevuld dat ze bij haar dood de papegaai moeten laten inslapen.
Ik wist niet dat zo iets kon.
Ik zelf heb een grijze poes van 10 jaar oud met goudkleurige oogjes ...een echt schatje, ze wil altijd op de schoot zitten en slaapt bij ons in bed.
Groetjes van Anina
-
Tilly - Moderator SeniorenNet
rinske schreef:
marianne schreef:
soha schreef:
jee schreef:
Nyssa schreef:
rita49 schreef:
MIC schreef:
Is het de bedoeling dat "mijn huisdieren" enkel over katten en honden gaat ? Ik heb vanalles in huis (cavia's) en uit het huis (konijnen, kippen, eenden zelfs een Indische loopeend )

Kth schreef:
rosie schreef:
peters schreef:
Bernarde schreef:
rinske schreef:
Ferlin schreef:
Ik zal maar geginnen .dit is rinske een franse buldog teefje en drie
jaar jong ,en een plezier om in huis te hebben. groetjes en succes
![]()
Groetjes
Marianne
soha schreef:
hallo iedereen ,ook ik heb een heel lieve hond een husky die is reeds 16 jaar oud, ja je leest goed 16 jaar, ze is wel heel moeilijk te been nu en kan haast niet meer recht .Ze is zeer stijf aan haar achterpoten en verliest zelf nu en dan iets als ze niet vlug genoeg recht raakt, maar ja ze is anders niet ziek en eet nog heel goed, we zijn wel aan huis gebonden tijdens verlof en zo, maar ja dat hebben we er voor over wat denken jullie daarvan zijn er onder jullie ook die reeds zo een oude hond hebben onze dierenarts vind het zeker een record toch voor zo een grote hond.En we mogen er niet aan denken dat ze er toch ooit niet meer zal zijn
jee schreef:
ik ben in het bezit van een 2jaar geworden lhasa apso , hij heeft een eigen willetje maar is zo lief,
ongeveer twee maand geleden voor het eerst loops geweest , en nu zijn die tepels nog dik , ook legt ze zich alleen in haar nestje , mijn vraag is nu ,kan ze schijnzwanger zijn en wat moet ik dan doen ,
heb even gebeld naar veearts die dadalijk een operatief ingrijpen voorstelt langs de telefoon , maar 250euro zomaar voor alles weg te nemen vind ik drastisch daarom mijn vraag ,weten jullie uit ondervinding meer bedankt en groeten van booke
Nyssa schreef:
Hoi!
Toen ik Nyssa (ja, ja dat is niet alleen de naam waarmee ik op SN kom maar in werkelijkheid ook de naam van een van mijn beide honden) adopteerde was ze nog niet gesteriliseerd.
En het mag gezegd ik was toen een fervente tegenstander van zowel de prikpil als sterilisatie want ik vond dat de 'natuur' de natuur moest blijven.
Maar toen Nyssa dan voor de eerste maal werkelijk loops werd en ik bemerkte hoe ingerijpend deze periode voor mij én voor haar was, veranderde ik snel van gedacht en wachtte niet langer meer om tot een operatief ingrijpen over te gaan.
En de voordelen zijn er ook naar....
1. Geen 2x/jaar loops, waarbij je niet alleen de vrijheid (Nyssa is gewoon om 'los' mee te gaan wandelen) van de hond moet beperken - maar gelet op de vele honden in de straat - er ook voor moet zorgen dat er geen andere honden (reuen) bij haar in de buurt kunnen komen!
2. Geen gesukkel met veelvuldig bloedverlies, inlegkruisjes en broekjes!
3. Geen schijndracht en al wat daarbij komt kijken!
4. Geen stemmings- en/of gedragwisselingen!
Maar vooral....en dat vind ik het allerbelangrijkste
5. Geen risico op melklierkanker,!
6. Geen risico (op latere leeftijd) op baarmoederontsteking
En van de vaak voorkomende 'klacht'(?) dat je hond dan gaat verdikken, wel daar merk ik niks van. Nyssa is (nog) jong en zit nog vol energie. En met wat aandacht voor de voeding (samenstelling en hoeveelheid) is alles perfect onder controle te houden.
En indien er na Nyssa nog teefjes komen dan zal ik voor de volle 100% voor sterilisatie kiezen.
Groetjes van mij en Nyssa
Dit is ons Kooikerhondje Chucky, 4 jaar geworden in Feb.
En dit is ons Dixie, in mei 10 jaar
MIC schreef:
Is het de bedoeling dat "mijn huisdieren" enkel over katten en honden gaat ? Ik heb vanalles in huis (cavia's) en uit het huis (konijnen, kippen, eenden zelfs een Indische loopeend )

Kth schreef:
rosie schreef:
Wel dit is ons Mouche net 11 jaar geworden en echt waar haar moeder was een Berner Sennehond,de vader rarara!!
Nu nog ons Chanel,nu in november 2 jaar onze onverwachte huisgenoot,ze gedumpt over de afscheidingsmuur van ons huis,ze kon nog niet eens alleen eten,dus mouche en chanel dat ging goed en is ze gebleven,weer een dier gered.
Oke hier is een begin foto uit mijn bestand
![]()
Hier een foto van mijn oude poezendame. De speelgoedmuis ligt er nog wel, maar zij hoort en ziet nu te slecht om nog echt te kunnen spelen.
groet, Bernarde
rinske schreef:
dit is een sfinx,een naaktkatje tien weken oud.
Niet van mezelf van mijn nichtje.Is wel speciaal
maar zeer lief,en verliest geen haar
Laatst gewijzigd door Tilly op 03 okt 2006, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bibi - Lid geworden op: 02 mar 2005, 20:47
Hallo iedereen, heb genoten van jullie foto's en verhalen,
probeer in het vervolg meer tijd vrij te maken om hier te komen kijken
@ Rinske...onze kids hebben sinds vrijdag ook een Frans Bulldogje thuis, 8 weken jong! girl: Chicka

Een konijn(tje): "BUNDY"hebben ze ook nog en die heeft een vriendje "Vince"
een chineesbiggetje...
Ons mama heeft dit jaar afscheid moeten nemen van Raika...
ze was een half jaar ouder als onze Simba, ze waren speelkameraden van elkaar...(kruising:Rotweiler-Herder) ...ze was juist 12 geworden.

Zonder hond kan ons mama niet zijn en deze keer haalde ze er eentje uit het asiel:
Kyra...echt boerefoxke...dokter schatte haar tuusen de 2 en 3 jaar!
Een echt schatje....

En dan onze Simba...Labrador-Goldenretriever (kruising)
eentje van 7 uit een privé-nest
Geboren op 24-12-1994
Onze liefste en trouwste vriend
Hij gaat overal mee...geen vakantie zonder onze Simba
Foto: Vrouwenpolder/NL.

Lieve groetjes
xxx BiBi
probeer in het vervolg meer tijd vrij te maken om hier te komen kijken
@ Rinske...onze kids hebben sinds vrijdag ook een Frans Bulldogje thuis, 8 weken jong! girl: Chicka

Een konijn(tje): "BUNDY"hebben ze ook nog en die heeft een vriendje "Vince"
een chineesbiggetje...
Ons mama heeft dit jaar afscheid moeten nemen van Raika...
ze was een half jaar ouder als onze Simba, ze waren speelkameraden van elkaar...(kruising:Rotweiler-Herder) ...ze was juist 12 geworden.
Zonder hond kan ons mama niet zijn en deze keer haalde ze er eentje uit het asiel:
Kyra...echt boerefoxke...dokter schatte haar tuusen de 2 en 3 jaar!
Een echt schatje....
En dan onze Simba...Labrador-Goldenretriever (kruising)
eentje van 7 uit een privé-nest
Geboren op 24-12-1994
Onze liefste en trouwste vriend
Hij gaat overal mee...geen vakantie zonder onze Simba
Foto: Vrouwenpolder/NL.
Lieve groetjes
xxx BiBi
Zoals één zonnestraal een bloem doet opengaan kan een vriendelijk woord een gezicht doen stralen.