Joannes Van de Waeter (Van de Water, Van de Wouter)

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

van landuyt

21 jul 2024, 10:28

Goede morgen,

Kan iemand mij verder helpen met gegevens van Joannes Van de Waeter (Van de Water, Van de Wouter)?
Het enige wat ik weet is dat hij 06/05/1714 huwde te Aaigem met Petronella Limpens (alles bekend) en 7 kinderen had. Geboorte en overlijdensdatum vind ik neregens.
Bedankt bij voorbaat en prettige zondag verder.
Siegfried

Brabo

21 jul 2024, 23:44

Hallo,

Ik ben eventjes gaan kijken bij de overlijdens te Aaigem maar er was weinig of niets te vinden over de naam Van de Waeter ! Ook bij de overlijdens van ERPE was er niets te vinden.
Daarna heb ik gezocht op GENEANET en daar waren enkele genealogen die melding maakten van Joannes Van de Waeter X Petronella Limpens. Er was één iemand die het geboortejaar van Joannes had ingevuld en dat was A°1685 . Hoe die daar aangeraakt is dat weet ik niet . Misschien zou je die persoon eens moeten contacteren.
Waarschijnlijk dat je dit reeds wist maar Petronella is geboren te Aaigem op 20/4/1690 en is ook daar overleden op 13/5/1744. Zij was weduwe bij haar overlijden! Wat ik persoonlijk wel vind is dat er redelijk veel Van de Waeter's te vinden zijn in de kustgemeenten(=W-VL natuurlijk) maar of "de" Joannes daar te vinden is dat is een raadsel.

Nog veel succes in je zoektocht!

Brabo