Philips DVD recorder/speler type DVDR77 reageert niet meer

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

rita7
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:14

06 jan 2016, 16:58

Ik heb een Philips DVD recorder/speler die ik al lange tijd niet meer gebruikt heb. Nu reageren zowel de powerknop als de ejectknop helemaal niet meer. Als ik de stekker uittrek en weer insteek gaat het rode licht van "opname" branden maar verder gebeurt er niets. Kan ik hier iets aan verhelpen zodat ik weer een dvd zou kunnen afspelen ?

tonie
Lid geworden op: 27 jul 2009, 22:58
Locatie: Vlaamse Ardennen

07 jan 2016, 12:31

Beste mevrouw,

Heb je al eens geprobeerd om het toestel terug op fabrieksinstellinen te zetten ?
Stekker uit stopcontact-knop standby/on ingedrukt houden en loslaten.
Ofwel stekker uit stopcantact. De knoppen stop en open/close ingedrukt houden en terug stekker in stopcontact.
Geen garantie dat het helpt,toch eens proberen.

Mvg

rita7
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:14

08 jan 2016, 11:40

Beste,

Nog steeds geen reactie. Enkel het rode lichtje van de opnameknop licht op.
Ik zoch een servicedienst van Philips, maar tot nu toe ook nog zonder resultaat.
Mvg Rita

rita7
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:14

08 jan 2016, 11:49

Ik heb juist contact gehad met Van Denborre en die raden aan een nieuwe dvdspeler te kopen al te verkrijgen vanaf 25€ want dat ze voor die prijs helaas niets meer kunnen herstellen. Dus daar gaat het milieu weer....

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

13 jan 2016, 07:45

Voor 25 euro kunt ge niet sukkelen maar een DVD-speler is natuurlijk geen DVD-recorder !

Ik zou eens proberen om het toestel gewoon een tijd te laten opstaan. Daar zitten misschien opnames geprogrammeerd in dat toestel die het eerst uit zijn systeem moet krijgen. Als de hard disk vol is, slaagt hij vanzelf wel af en is normaal gebruik misschien weer mogelijk.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird