Probleem met balk op tv

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Nikki60

08 okt 2024, 12:29

Hallo,

Hopelijk kan iemand hier me helpen met dit probleem. Sinds een weekje heeft
mijn Moeder een balk op de tv (misschien ergens verkeerd geklikt op de afstandsbediening)
Het is een Samsung tv, ouder model.
Deze balk verspringt soms van beneden in het scherm naar links en dan weer terug naar beneden. Heel vervelend, want door de balk is de ondertiteling niet te lezen. Ik heb hier en daar wel iets geprobeerd, maar ik ben ook maar een leek wat dit betreft. Ook terug gezet naar fabrieksinstellingen, helpt niet, de balk is er dan ook weer 🥴.
Ik hoop dan ook dat er hier iemand een oplossing weet!

Afbeelding

Sony

08 okt 2024, 14:30

Nikki60,
op onderstaande link staat het volgende:
Je vindt de beeldinstellingen als volgt:
Druk op de home knop van je afstandsbediening.
Ga naar links.
Klik op 'Instellingen'
Klik op 'Beeld'
Klik op 'Beeldmodus'
Kies uit de verschillende opties zoals beschreven in de volgende alinea.
En nog meer uitleg.
https://www.samsung.com/be/explore/ente ... -settings/

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Mussen

09 okt 2024, 11:30

De TV staat waarschijnlijk in de "demomodus".

Heb je een afstandsbediening, hou dan eens de "Home-Menu" toets een 10-tal seconden ingedrukt.
Verschijnt er een berichtje "Home-modus" OFF?
Ja, dan staat de TV in de "Thuismodus" en zou die balk niet meer zichtbaar mogen zijn.

Resultaat???

Nikki60

09 okt 2024, 14:32

Dankjewel Sony en dankjewel Mussen voor het meedenken! 😊
Ik kon niet eerder reageren daar ik niet bij mijn Moeder woon, dus vanochtend pas daar geweest en beide opties geprobeerd, beiden helaas de oplossing niet. We hebben het inmiddels tóch opgelost en een nieuwe gekocht, het was ook al een erg oud beestje 😁 10-12 jr. Dus dan is het niet zo heel erg. Nogmaals bedankt voor het meedenken allebei.

Nikki60

10 okt 2024, 17:29

Nog even een reactie, de mannen van Coolblue hadden dit probleem trouwens nooit eerder gezien. Het waren volgens hun zeggen, interne programma's die vast op de tv zaten? De tv zou het hoe dan ook toch niet lang meer houden.
Me dunkt, hij heeft genoeg jaartjes vol gehouden 😁👍