magix filmmontageprogramma.

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

27 jan 2016, 17:40

Hallo,
Heb zonet een film ingevoerd in "Magix" (vakantie 2015) vanuit mijn AVCHD-camera van Sony.
Blijkt dat die niet in de "Mediapool" staat, maar wel reeds op de tijdlijn. Daar waar hij zou moeten staan, wanneer hij helemaal bewerkt is.
Wat heb ik verkeerd gedaan ?
Groetjes Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

firmindewit
Lid geworden op: 14 aug 2006, 14:32
Locatie: DE HAAN

28 jan 2016, 17:44

Ik was van mening dat het bewerken van de film op de tijdlijn gebeurde.
Met Magix video de luxe 15 is dat toch zo.

Firmin
HP PCR15S, 8GB ram, SSD 512GB
AMD RYZEN5 , Firefox, windows 11

Trico Traco
Lid geworden op: 28 nov 2012, 11:53

28 jan 2016, 17:50

Als de film bewerkt en af is exporteer je die toch waar je wilt? Dat kan in Mpeg, AVI, enz...
Nadien heb je de mogelijk via wissen of verwijderen de files uit Magix te verwijderen die veel plaats innemen.
Hobbys met de camper rond snorren.
Gratis 8mm super 8 films en videos digitaliseren.

firmindewit
Lid geworden op: 14 aug 2006, 14:32
Locatie: DE HAAN

28 jan 2016, 18:25

Trico Traco,

Na de bewerkingen van de film op de tijdslijn, knippen, toevoegen van overgangen, titels en muziek bewaar je dat project.
Dat project kan je een naam geven en opslaan als, naar een plaats naar keuze. Dat project heeft de extentie mvp.
Alle beelden, foto's, muziek moeten op dezelfde plaats blijven staan, anders bij terug openen van het project zal hij vragen naar die bestanden.
Eens dat de film afgewerkt is naar MPEG , AVI en op schijf is bewaard, en er niets meer moet wijzigen aan de afgewerkte film, mag u alle bestanden verwijderen.Vanaf de schijf kan u de afgewerkte film wegschrijven naar bijvoorbeeld een DVD.

Firmin
HP PCR15S, 8GB ram, SSD 512GB
AMD RYZEN5 , Firefox, windows 11

Trico Traco
Lid geworden op: 28 nov 2012, 11:53

28 jan 2016, 18:34

firmindewit schreef:Trico Traco,

Na de bewerkingen van de film op de tijdslijn, knippen, toevoegen van overgangen, titels en muziek bewaar je dat project.
Dat project kan je een naam geven en opslaan als, naar een plaats naar keuze. Dat project heeft de extentie mvp.
Alle beelden, foto's, muziek moeten op dezelfde plaats blijven staan, anders bij terug openen van het project zal hij vragen naar die bestanden.
Eens dat de film afgewerkt is naar MPEG , AVI en op schijf is bewaard, en er niets meer moet wijzigen aan de afgewerkte film, mag u alle bestanden verwijderen.Vanaf de schijf kan u de afgewerkte film wegschrijven naar bijvoorbeeld een DVD.

Firmin
Je hebt volkomen gelijk en ik weet dat omdat ik al jaren met Magix de Luxe films bewerk die ik voor de mensen digitaliseer. Maar de vraag van Topicstarter versta ik niet zo goed.

http://www.janherrentals.de/digitaliseren-8-mm.html
Hobbys met de camper rond snorren.
Gratis 8mm super 8 films en videos digitaliseren.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

29 jan 2016, 21:15

Ik ga proberen op te schrijven hoe ik mij herinner hoe ik vorig jaar mijn vakantiefilm gemonteerd heb.
Film vanuit Handycam Sony geïmporteerd in het filmmontageprogramma Video Deluxe 2015 Premium, meer bepaald in de Mediapool. Daarin staan dan de nummers van elke opnameshot (in rijen en kolommen).
Van daaruit, klik je een shot aan en dat gaat naar de "Previewmonitor". Hier kan je met "begin- en eindmarker" aanduiden welk stuk je uit dat shot wil selecteren. Eens dat bepaald, "sleep" je die bewerkte opname naar de "tijdlijn", waar je nog een "overgangsbewerking" kan tussenvoegen, tussen de afzonderlijke shots. Eventuele tekst was vooraf reeds bijgevoegd vanuit de "Previewmonitor".
Wel, bij mij staan geen genummerde opnameshots in de Mediapool, maar elk opnameshot staat "geopend" op mijn tijdlijn.
Wat ik verkeerd doe, weet ik niet !!! Enfin, ik blijf proberen. Ondertussen heb ik, geloof ik, reeds 3 tot 4 maal, mijn film "heringevoerd". Groetjes Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

firmindewit
Lid geworden op: 14 aug 2006, 14:32
Locatie: DE HAAN

29 jan 2016, 23:18

Joerky ,

Bewerken van de opnames doe je in de tijdlijn en niet in het previewvenster.
De weergave op de tijdlijn kan gewijzigd worden met de knoppen rechts
boven de tijdlijn. Doorlopend of in blokjes per opname.
Zie ook eens in de handleiding van Magix.

www.dac-deventer.nl/files/2015/Videodeluxe_NL.pdf



Firmin
HP PCR15S, 8GB ram, SSD 512GB
AMD RYZEN5 , Firefox, windows 11

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

30 jan 2016, 11:20

Ik denk dat zijn fout zit in het loskoppelen van de handycam. Hij moet eerst die video naar zijn harde schijf kopiëren .
En van daaruit naar die Magix uploaden.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

firmindewit
Lid geworden op: 14 aug 2006, 14:32
Locatie: DE HAAN

30 jan 2016, 11:54

Alle beelden, foto's, muziek moeten op dezelfde plaats blijven staan, anders bij terug openen van het project zal hij vragen naar die bestanden.

Dat vermelde ik al in mijn tussenkomst van 28/1.
Het is niet noodzakelijk de film op HD te zetten, maar dan moet de handicam aangesloten blijven. Beter natuurlijk om alles op de HD te zetten.

Firmin
HP PCR15S, 8GB ram, SSD 512GB
AMD RYZEN5 , Firefox, windows 11

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

01 feb 2016, 09:50

boeffer en firmin,
Sorry voor het wat latere antwoord, ....... heb weekend de late shift gewerkt.
Ik ga één dezer dagen, 's avonds eens rustig opnieuw doornemen wat jullie schreven. In alle geval reeds bedankt voor de link (handleiding). Jullie horen nog van mij. Groetjes joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

21 feb 2016, 18:55

Dag mannen,
Zie mij hier nu, enkele weken na ons schrijven.
Waar ik nu sta, is ............. nergens. 't Is te zeggen : de vakantiefilm die ik op Magix geïmporteerd heb en bewerkt, heb ik natuurlijk een naam gegeven en bewaard. Nu heb ik die "gebrand" op een DVD+R-schijf en ik dacht dat ik goed vertrokken was. (exporteren als AVI-bestand). Het venster toonde immers hoeveel tijd er nog restte, voor zoveel tijd opgenomen film, enz, enz, ...... De pc zou zich ook automatisch afsluiten na de opname. (ik zou voor ongeveer 42 minuten opgenomen film gebrand hebben). Doch, ....... ik kreeg nog een melding van Magix zelf, waarop ik las of ik de back-up ook nog wou branden. Wat moet een mens daarop antwoorden ? Dus, ja gezegd. Terug voor 30 minuten onderweg. Enfin, per slot van rekening, heb ik de schijf laten afspelen met Windows Media Player en er stond NIKS op. Schijf leeg. Mijn probleem is, dat ik een handleiding nodig heb in de vorm van een boek en dat naast mij kan neerleggen om zo stap per stap voort te doen. Ik heb wel een handleiding gekregen van jullie, zij het "online". Waarvoor dank.
Geen paniek, ik probeer verder te zoeken.
Ik ga proberen om een "omgevingsfilmpje" te maken van enkele minuten, in het bos hier verderop, dat te importeren in Magix, dat te bewerken en te branden op schijf. Iets compacts. Als ik dat onder de knie heb, begin ik terug aan de vakantiefilm. Groetjes Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

Trico Traco
Lid geworden op: 28 nov 2012, 11:53

22 feb 2016, 17:55

Maar waarom AVI bestanden?
Ik doe alles in MEG2 en indien de mensen dit vragen in MPEG4. Dit laatste neemt het minst plaats in (GB´s).
En bij ieder programma van Magix kan je het handboek lezen in Help.
Als je de knop branden duwt en dan help, heb je alle inlichtingen over het branden.
De programmas van Magix zijn zeer goede programmas maar ze vergen veel tijd en geduld voor men alles weet over wat en hoe je er mee moet werken.Ik heb die programmas reeds meer dan 10 jaar en durf nog altijd niet zeggen dat ik er alles over weet. En ik ben er iedere dag uren mee aan het werken.
Hobbys met de camper rond snorren.
Gratis 8mm super 8 films en videos digitaliseren.

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

22 feb 2016, 23:57

" Mijn probleem is, dat ik een handleiding nodig heb in de vorm van een boek en dat naast mij kan neerleggen om zo stap per stap voort te doen. Ik heb wel een handleiding gekregen van jullie, zij het "online". Waarvoor dank. "

waarom print u die handleiding dan niet gewoon uit? ik weet het: 397 pagina's is niet niks, maar u kan ook alleen die stukken printen die u echt nodig heeft...
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

23 feb 2016, 21:26

Trico Traco,
Ik heb AVI aangeklikt, omdat ik niet beter wist. Ik zal kortelings herproberen met MEG2.
"Branden" aanklikken en dan vervolgens "Help" voor alle info, is prachtig. Zal ik natuurlijk doen.

hjb,
Het ganse handboek uitprinten is inderdaad een ganse klus en een fortuin aan cartouchen.

'k Had nog één vraagje : op een gegeven moment vraagt een dialoogvenster als ik de DVD wil branden, of ik de opname wil "Opslaan" of "Niet opslaan". Wat moet ik dan doen ? Opslaan of niet ?
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

Trico Traco
Lid geworden op: 28 nov 2012, 11:53

23 feb 2016, 21:40

Opslaan is het mermoriseren van hetgeen je onderaan zoal veranderd hebt. Als je de volgende keer het programma opstart zal het vragen of je een nieuwe film wilt maken of dat je terug het laatste bewerkte wilt inladen.
Exporteren is een film ergens in Meg2, Avi,enz ergens definitief memoriseren.
Opslaan is dus gewoon nodig om de volgende keer gewoon met het begonnen werk verder te doen.
Als je film gebrand is en daarmee tevreden bent kan je het programma verlaten zonder op te slaan. Wil je binnen enkele dagen toch nog iets veranderen kan je het een naam geven en dus opslaan.Als je een opgeslane film terug inlaadt dan zal hij automatisch aantonen waar je het laatst aan gewerkt hebt. Deze opgeslane films hebben dus nog geen exrensie.Mpeg of AVI en kunnen alleen in het programma gebruikt worden.
Je kan natuurlijk ook een film die geexporteerd werd terug inladen en opnieuw bewerken.
Nog een tip: ergens is er een button om onnodige files uit het programma te verwijderen. Maak er regelmatig gebruik van om de boel eens op te kuisen.
Ik zelf werk met een duits programma en soms is het voor mij moeilijk de juiste vlaamse termen voor de buttons hier neer te schrijven.
Hobbys met de camper rond snorren.
Gratis 8mm super 8 films en videos digitaliseren.