Tvbox telenet

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Reini

14 feb 2025, 10:15

Na het maandenlange aandringen van onze Provider hebben we nu toch de tv box aangeschaft.
De afstandsbediening ziet er uiteraard een beetje anders uit, meer mogelijkheden ook, maar de meeste uitleg heb ik online gevonden en afgedrukt.
Bij het pakket met nieuwe modem was slechts de uitleg hoe beide te installeren. Geen uitleg hoe alles te bedienen. Een tekortkoming.
Wat ik nog niet vond : waar kan men teletekst vinden? Op de drie Nederlandse zenders en ook Duitse kan je teletekst bekijken.
Op de zapper staan drie puntjes en druk je daarop krijg je een menu met oa. ondertiteling ( dat je tekens weer moet instellen als je bbc first afleveringen bekijkt) :(
Maar geen mogelijkheid voor teletekst, dat voorheen met de afstandsbediening van tv via een knopje spotgemakkelijk werkte.
Weet er iemand een oplossing om dit te vinden en blijvend te integreren?
Bij voorbaat dank!

sacho

17 feb 2025, 13:46

Nederlandse en Duitse bieden nog teletekst aan. Belgische enkel de teletekstpagina 888
evenals BBC One en misschien nog andere zenders maar ik ga ze niet allemaal af-zappen.
Bij het uit en aanzetten gaan de instellingen weer op standaard, dus niet meer 888 teletekst, die moet je steeds weer oproepen met de drie puntjes.

Reini

17 feb 2025, 16:28

sacho schreef:
17 feb 2025, 13:46
Nederlandse en Duitse bieden nog teletekst aan. Belgische enkel de teletekstpagina 888
evenals BBC One en misschien nog andere zenders maar ik ga ze niet allemaal af-zappen.
Bij het uit en aanzetten gaan de instellingen weer op standaard, dus niet meer 888 teletekst, die moet je steeds weer oproepen met de drie puntjes.
Via de drie puntjes kan je blijkbaar alleen nog de ondertiteling instellen , dus op het kleine model tv box.
Ik heb dat wel via het menu bovenaan (huisje ) via het rondje rechts op de pagina , kunnen instellen zodat je nu constant ondertiteling krijgt op bepaalde Engelse zenders, zoals bv. BBC first.
Je moet dan niet meer steeds via de drie puntjes gaan.
Maar teletekst om bv. Voetbaluitslagen te raadplegen zal niet meer mogelijk zijn. Toch echt wel een achteruitgang !! Uiteraard was dat slechts op de 3 NOS en Duitse zenders.

sacho

17 feb 2025, 16:41

Waarom nog teletekst voor de voetbaluitslagen en/of andere dingen als je ze op internet vind.
Hier is het weer, de ene zijn brood is de andere zijn......