CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Excuses mijn fout ik had een aantal voorstellen niet gezien, wellicht te wijten aan mijn slechte ogen en aan het beperkte zicht op een tablet. Reini bracht al de oplossing aan: ILLUSIE
Dat is toch een fenomeen waardoor onze hoge verwachtingen in elkaar stuiken en waarvan wij er met de jaren steeds minder hebben;
Proficiat Reini maar ook aan alle anderen die zich hier onverdroten op hebben toegelegd.
Ik had, toen ik deze opgave plaatste nochtans de achteraf gebleken illusie dat het snel zou gevonden zijn.
Ik breng zo dadelijk wel een nieuwe makkelijke opgave.
Dat is toch een fenomeen waardoor onze hoge verwachtingen in elkaar stuiken en waarvan wij er met de jaren steeds minder hebben;
Proficiat Reini maar ook aan alle anderen die zich hier onverdroten op hebben toegelegd.
Ik had, toen ik deze opgave plaatste nochtans de achteraf gebleken illusie dat het snel zou gevonden zijn.
Ik breng zo dadelijk wel een nieuwe makkelijke opgave.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Wij leven vaak met nogal wat illusies, wij verwachten veel van het leven en leven op die manier in een soort droomwereld, tot het leven er ons aan herinnert dat de realiteit anders is, dus ons ter orde roept waardoor we meteen wat illusies minder koesteren.lotte1 schreef:Ambitie ?
had dat nog nergens gehoord of gelezen
"als het leven ons ter orde roept"
Zo klinkt "dat zinnetje " toch wat gewoner, hoop ik.
-
Sita
virtueel ? = denkbeeldig
In een denkbeeldige wereld zou ik niet willen wonen.
Utopia van Thomas More is ook denkbeeldig.
-
Dat is waar en het is al die jaren denkbeeldig gebleven.Sita schreef:virtueel ? = denkbeeldig
Maar ondertussen is de oplossing, ondanks of misschien ook wel dank zij de tip, nog niet gevonden.
-
Dat is allemaal waar maar niet wat ik zoek; Die ongewenste toestand kan met één woord worden beschreven. Het web kan jullie zeker helpen, vraag het anders eens aan Google die weet bijna alles, ook over ons trouwens;. 
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Heb dat in de vooravond ook gelezen op googlesocrates schreef:Dat is allemaal waar maar niet wat ik zoek; Die ongewenste toestand kan met één woord worden beschreven. Het web kan jullie zeker helpen, vraag het anders eens aan Google die weet bijna alles, ook over ons trouwens;.
sennet wordt vernoemd
Socrates zijn topic wordt vereeuwigd
Maar hoe die toestand aan T.More te linken
dat blijft een open vraag.