CRYPTOGRAMMEN
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Bergensocrates schreef:Weer goeie redenering maar niet het gezochte; Ik kan hier geen tip geven want die zou meteen de oplossing op een dienblaadje aanbieden. Zoek het niet te ver althans figuurlijk, want het verschijnsel kan zich geografisch wel ver van onze kusten voordoen.lotte1 schreef:Ertsen
natuurverschijnsel, op ruimte mate, rijkelijk, op grote voet
heimelijk, ondergronds te zoeken
natuurverschijnsel
ontstaan door ondergrondse(heimelijke) activiteiten
hebben grote steunvlakken
bevinden zich niet aan onze kust
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Vermoedelijk heeft het woordje "kust" je in de vorige reactie op het goeie spoor gezet chérie. Met grote "voet" is hier wel het onzichtbare deel van. de ijsberg bedoeld
Waarschijnlijk krijg je wel de 2 punten en zo komt er ruimte vrij voor een nieuwe geheime opgave.

Waarschijnlijk krijg je wel de 2 punten en zo komt er ruimte vrij voor een nieuwe geheime opgave.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
sita 4 p
lotte 2 p
socrates 2 p
Reini 2 p
chérie 4 p
hoeveel letters?
een gokje dan: UITEINDE? (als iets 'uit' is is het het slot, en het einde is ook het slot)
lotte 2 p
socrates 2 p
Reini 2 p
chérie 4 p
hoeveel letters?
een gokje dan: UITEINDE? (als iets 'uit' is is het het slot, en het einde is ook het slot)
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren
-
Niet meer zoeken naar namen van vissen, ik vrees dat het zwemdier dat ik hier zoek, niet echt bestaat. Het hoge Noorden mag hier worden beperkt tot Europa. Het te vinden woord is een combinatie van twee woorden die elk op zichzelf kunnen bestaan. Voorlopig zijn dat de hints;
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Een walvis is alvast geen vis.socrates schreef:Niet meer zoeken naar namen van vissen, ik vrees dat het zwemdier dat ik hier zoek, niet echt bestaat. Het hoge Noorden mag hier worden beperkt tot Europa. Het te vinden woord is een combinatie van twee woorden die elk op zichzelf kunnen bestaan. Voorlopig zijn dat de hints;
-
Waarom heet een Wal Vis dan vis ? Mogelijk omdat dat dier ooit nog op het vasteland heeft geleefd en terug is gegaan naar zijn oorspronkelijk biotoop ?Reini schreef:Een walvis is alvast geen vis.socrates schreef:Niet meer zoeken naar namen van vissen, ik vrees dat het zwemdier dat ik hier zoek, niet echt bestaat. Het hoge Noorden mag hier worden beperkt tot Europa. Het te vinden woord is een combinatie van twee woorden die elk op zichzelf kunnen bestaan. Voorlopig zijn dat de hints;
Wat er ook van zij, in dit cryptogram moet geen bestaande vis worden gezocht en ook geen bestaand zoogdier het raadsel kan zich in elk deel van de opgave verbergen.