CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Eureka zou Reini nu kunnen uitroepen. Zij heeft begrepen dat het hier ging over de man met de pet, hier ook vaak "klak" genoemd. Proficiat Reini ! Geen van de andere deelnemers dacht dat het zo klakkeloos voor de hand kon liggen.😌👏
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Niks beredeneerd Reini, het was gewoon een wilde gok. Ik dacht aan Miss piggy maar dat was een letter te weinig, dan aan Tom Poes, dat was te lang; de meest bekende TV diertjes zoals ook Calimero, vergen te veel letters; Maar de opgave was vrij doorzichtig, al dacht ik eerst toch aan calimero vanwege het "van slag" zijn.Reini schreef:Sapperdeboere ! Ik dacht dat het moeilijker te vinden zou zijn , wow socrates , bravo.socrates schreef:Nijntje ?
Enige uitleg daaromtrent nog ?
Ik ben er mee weg nu. Tot in de pruimentijd .😊
-
Wie doet nog mee ?
Deelnemen is gratis en wie het goed doet en als eerste 10 punten haalt, krijgt een eervolle vermelding in het "Van Zwam Book of Glory. "
Samen hebben, die ene god, die andere god, en die lage noot, ons weinig goeds gebracht.(7)
Deelnemen is gratis en wie het goed doet en als eerste 10 punten haalt, krijgt een eervolle vermelding in het "Van Zwam Book of Glory. "
Samen hebben, die ene god, die andere god, en die lage noot, ons weinig goeds gebracht.(7)
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Tornado ?socrates schreef:Wie doet nog mee ?
Deelnemen is gratis en wie het goed doet en als eerste 10 punten haalt, krijgt een eervolle vermelding in het "Van Zwam Book of Glory. "![]()
die ene god - Tor - dondergod
die andere god - god van de wind
do - lage noot
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
daar gaan we voorReini schreef:Lotte , voelt u of iemand zich geroepen om de uitleg over Nijntje hier uit te klaren, u zou dan samen met socrates elk 1 punt kunnen verdienen.
Nijntje is een konijntje
ook gekend als Nijntje Pluis
en hier zeggen we tot iets dat in orde is dat het pluis zit
en dat ze- hij - op tv komt is ook juist.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Mijn intentie was heel anders, maar je uitleg mag er ook wel wezen.
Ik verklaar.
"Ko" nijn = was helemaal van slag = knock out = KO
Na tv debuut WEER helemaal in orde :
Lees je van achter naar voren : (weer ) = Nijn OK .
Bedacht in bed, 3 dagen geleden, komt Nijntje gisteren toch in het VTM nieuws zeker !!!
Ik verklaar.
"Ko" nijn = was helemaal van slag = knock out = KO
Na tv debuut WEER helemaal in orde :
Lees je van achter naar voren : (weer ) = Nijn OK .
Bedacht in bed, 3 dagen geleden, komt Nijntje gisteren toch in het VTM nieuws zeker !!!