CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik dacht dat je het nooit zou zeggen (mag ik je kussenReini schreef:VERLEGEN ?
Niet verleegd want is een voltooid deelwoord.
Dat was inderdaad het woord dat zich beschaamd schuilhield achter deze cryptische omschrijving, ik geef toe dat het niet makkelijk was maar uiteindelijk klopt het toch ?
van op grote afstand is "ver"
laten uitlopen is laten leeglopen of "legen "
Prima Reini
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Probeer het alhoewel ik denk, socrates zijn opgaven en oplossingen voor ogen dat het te gewoontjes zal zijn
Toebedelen ?
Hebben jullie al eens genoteerd hoeveel maal deze topic geopend werd, wie zijn al die lezers, was ooit ook zo bij de wiskundige topic van denook
Toebedelen ?
Hebben jullie al eens genoteerd hoeveel maal deze topic geopend werd, wie zijn al die lezers, was ooit ook zo bij de wiskundige topic van denook
Laatst gewijzigd door lotte op 19 feb 2017, 21:02, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Je moet er maar opkomen dan lijkt uiteindelijk alles wel gewoontjes, snel gevonden Lotte Proficiat.lotte1 schreef:Probeer het alhoewel ik denk, socrates zijn opgaven en oplossingen voor ogen dat het te gewoontjes zal zijn
Toebedelen ?
Het leuke aan deze crypto was dat je hem ook anders kan lezen "met de handen dicht beedelen" maar dat had jij meteen door.
Chérie zal eens moeten verschijnen om hier wat orde in de boekhouding te scheppen.
-
Nee lotte, "goe bezig" maar er zijn wel meer groene eilanden. dat is alleszins al een goed begin, zelfs al komt dat wel eens aan het eindelotte1 schreef:Uitrusten ?
Groenland - eiland
groen - land - grasland
-
Ja maar als we meerdere talen gaan hanteren dan wordt het helemaal onoplosbaar Lotte dus, noch Frans noch Engels noch Duits, tenzij dat vooraf wordt meegedeeld of eventueel al in de opgave zou voorkomen maar liefst toch nooit in de oplossing ??lotte1 schreef:Rhodos - bekend al één van Griekse groene eilanden
dos - d'er op zijn frans op liggen
lui- weg van het werken
Wegwerken
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
ik denk:
RESERVE? (spaargeld=reserve staat op de bank, en bij voetbal een reservespeler zit op de bank)
RESERVE? (spaargeld=reserve staat op de bank, en bij voetbal een reservespeler zit op de bank)
Laatst gewijzigd door chérie op 22 feb 2017, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren