CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ja hier belanden we dus bij een van de mogelijke rechtstreekse betekenissen van het woord STROOM en tegelijk bij een overdrachtelijke betekenis ervan, maar nog steeds niet de oplossing van ons raadsel. Terwijl ik dacht, "dit is te doorzichtig" Het lijkt nu wel een dijk van een cryptogram.lotte schreef:Radioknop ?
daarmee krijg je altijd een uitzending, een woordenstroom
.stroom zet je uit met een knop
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
socrates schreef:Draaien of trekken aan die knoppen bleek nutteloos, uit die tap kwam geen druppel vloeistof. (acht) n.w.
ik ben tot en met vrijdag met verlof....kan iemand van jullie de puntentelling bijhouden aub? dank...
KURKDROOG? (knop: iets dat iets afsluit zoals een kurk op een fles, en kurkdroog= er komt geen druppel uit)
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren
-
Hopelijk wordt jouw vakantie ook krukdroog chérie, althans toch de lucht, op terrasjes mag het best wat natter zijn, Veel plezier ontspanning en lering !chérie schreef:socrates schreef:Draaien of trekken aan die knoppen bleek nutteloos, uit die tap kwam geen druppel vloeistof. (acht) n.w.
ik ben tot en met vrijdag met verlof....kan iemand van jullie de puntentelling bijhouden aub? dank...
KURKDROOG? (knop: iets dat iets afsluit zoals een kurk op een fles, en kurkdroog= er komt geen druppel uit)
Kurkdroog of zelfs gewoon droog, was niet de correcte ontcijfering. .
-
Inderdaad één letter te veel chérie, maar je huidige antwoord, alhoewel niet het correcte, gaat in een betere denkrichting.chérie schreef:denk dat mijn vorig antwoord fout was (letter te veel)
RADIATOR? (je kan aan de knoppen draaien, de vloeistof die er in zit komt er niet uit)