CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Best is om het bij "kaarten" te houden lotte1, er zijn er nog altijd die niet vernoemd werden. We weten ondertussen dat ze in elk geval niet kunnen dienen om je weg ermee te vinden en ook dat ze "mooi" kunnen worden genoemd maar dat het geen "zichtkaarten" zijn. Nog even dan ga jij of een van je medespelers het raadsel zeker oplossen.
En ik die weer eens dacht dat dit een makkelijke opgave was;
En ik die weer eens dacht dat dit een makkelijke opgave was;
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
kaarten zijn mooi
gaan online
liggen voor de hand
je vindt er geen weg mee
Prentkaarten ?
prent had ik al bij één van de eerste mogelijkheden opgegeven als een mooie kaart jij vroeg toen naar het verband met thuiskomen, dus is het een mogelijk juist antwoord
met prentkaarten geraak je niet thuis
gaan online
liggen voor de hand
je vindt er geen weg mee
Prentkaarten ?
prent had ik al bij één van de eerste mogelijkheden opgegeven als een mooie kaart jij vroeg toen naar het verband met thuiskomen, dus is het een mogelijk juist antwoord
-
Ja lotte ik vroeg naar het verband tussen prenten en thuiskomen omdat ik er geen zag. Het was daarbij de bedoeling dat jij het idee van prenten zou loslaten.lotte schreef:kaarten zijn mooi
gaan online
liggen voor de hand
je vindt er geen weg mee
Prentkaarten ?
Bedenk dat het bijv. nw. "mooi" ook overdrachtelijk kan worden aangewend bv. in de betekenis van "gunstig" of "veelbelovend" of "sterk".
Denk niet dat ik het opzettelijk extra moeilijk maak de oplossing is doodeenvoudig en ligt in jullie spelershanden.
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Contradictie, eenvoudig, verwarrendsocrates schreef:Ja lotte ik vroeg naar het verband tussen prenten en thuiskomen omdat ik er geen zag. Het was daarbij de bedoeling dat jij het idee van prenten zou loslaten.lotte schreef:kaarten zijn mooi
gaan online
liggen voor de hand
je vindt er geen weg mee
Prentkaarten ?
Bedenk dat het bijv. nw. "mooi" ook overdrachtelijk kan worden aangewend bv. in de betekenis van "gunstig" of "veelbelovend" of "sterk".
Denk niet dat ik het opzettelijk extra moeilijk maak de oplossing is doodeenvoudig en ligt in jullie spelershanden.
zoeken verder, het blijft zo wie zo een spel met vele lezers
-
Toch een beetje jammer, dat er zoveel leden van seniorennet, zoveel lezers van de spelletjes rubriek en zo weinig spelers zijn. Wie anoniem speelt kan toch niet afgaan ? Of is het oplossen van cryptogrammen dan topsport waar slechts enkelen kunnen (durven) aan meedoen ?lotte schreef:Contradictie, eenvoudig, verwarrendsocrates schreef:Ja lotte ik vroeg naar het verband tussen prenten en thuiskomen omdat ik er geen zag. Het was daarbij de bedoeling dat jij het idee van prenten zou loslaten.lotte schreef:kaarten zijn mooi
gaan online
liggen voor de hand
je vindt er geen weg mee
Prentkaarten ?
Denk niet dat ik het opzettelijk extra-moeilijk maak, de oplossing is doodeenvoudig en ligt in jullie spelershanden.
zoeken verder, het blijft zo wie zo een spel met vele lezers
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Door meerdere postings te vergelijken en trachten het figuurlijke van de kaarten in te zien, kwam ik plots op
TROEFKAARTEN ?
Dat hoeven geen kaarten in het kaartspel te zijn, maar gunstige omstandigheden allerhande.
Als zich dat afspeelt ver van huis, kan dit wel zorgen dat je moeilijk thuis geraakt : men wil genieten van de voordelen van die troeven die je "toegespeeld" kreeg.
TROEFKAARTEN ?
Dat hoeven geen kaarten in het kaartspel te zijn, maar gunstige omstandigheden allerhande.
Als zich dat afspeelt ver van huis, kan dit wel zorgen dat je moeilijk thuis geraakt : men wil genieten van de voordelen van die troeven die je "toegespeeld" kreeg.
-
Hoera !! Proficiat Reini, jij hebt de diverse verdoken hints goed opgemerkt en gebruikt; Heel degelijke verklaring.Reini schreef:Door meerdere postings te vergelijken en trachten het figuurlijke van de kaarten in te zien, kwam ik plots op
TROEFKAARTEN ?
Het was toch niet ver gezocht ?? De oplossing lag zoals nu blijkt inderdaad in jullie handen.
-
Eenvoudig kan inderdaad ook lotte en dit heb je prima ontcijferd, al vond ik troefkaarten toch ook vrij eenvoudig, je begon met klaverjassen maar daar bleef je niet over doorgaan.lotte schreef:Eenvoudig kan misschien ook
Halster ?
Ontvangstruimte - hal
aan het firmament - ster
Nu dus meteen raak, proficiat ook voor je volharding.