CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Snel en knap gezien reini. Bank vooruit en klapzoen van de leraar. Proficiat !Reini schreef:VERKNIPT ?
Een naaister kan wel eens verkeerd knippen, maar zelf soms een beetje gek of verknipt zijn .
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
ok verbeterd, dank je Lotte, sorry Reini (had het niet gezien)lotte schreef:Reini 2 pchérie schreef:chérie 4 p
Lotte 2 p
@ chérie, just is just, laatste twee punten zijn voor Reini
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren
-
Volksgezegden en clichés bevatten meestal veel wijsheid, ook hier zou ik zeggen "de nacht bracht raad"Reini schreef:OPINIEPEILINGEN ?
peilen klinkt als pijlen en met deze peilingen kunnen politici wel even verschieten, wel niet vér schieten .
Moeilijke bevalling maar misschien toch een gezond kindje.
Knap gezien Reini, ik was nochtans al van plan de opgave te verwijderen omdat ik ze zelf te dubbelzinnig vond. Ik gebruikte "verschieten" met de bedoeling het als vèr schieten te laten klinken, want verschieten is geen goed Nederlands voor bv. "schrikken"
Proficiat Reini en nu twee banken vooruit;
-
Nee lottte ik zie totaal geen verband met de politici uit de opgave. Giftpijlen is dan weer te weinig cryptisch. Volgende keer beter.lotte schreef:Gifttransporten ?
zijn schrikverhalen
giftpijlen -
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Ik had me laten afleiden door dwaal"spoor" en "opletten"socrates schreef:Nee lottte ik zie totaal geen verband met de politici uit de opgave. Giftpijlen is dan weer te weinig cryptisch. Volgende keer beter.lotte schreef:Gifttransporten ?
zijn schrikverhalen
giftpijlen -
-
Ik had er in tweede instantie nochtans ook nog "fonetisch" aan toe gevoegd. Voor dwaalsporen moet je inderdaad opletten zoals nu weer is gebleken.lotte schreef:Ik had me laten afleiden door dwaal"spoor" en "opletten"socrates schreef:Nee lottte ik zie totaal geen verband met de politici uit de opgave. Giftpijlen is dan weer te weinig cryptisch. Volgende keer beter.lotte schreef:Gifttransporten ?
zijn schrikverhalen
giftpijlen -