CRYPTOGRAMMEN
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Socrates schreef :
Volksgezegden en clichés bevatten meestal veel wijsheid, ook hier zou ik zeggen "de nacht bracht raad"
Knap gezien Reini, ik was nochtans al van plan de opgave te verwijderen omdat ik ze zelf te dubbelzinnig vond. Ik gebruikte "verschieten" met de bedoeling het als vèr schieten te laten klinken, want verschieten is geen goed Nederlands voor bv. "schrikken"
Proficiat Reini en nu twee banken vooruit;
Het was inderdaad eentje die niet van de poes was , ik concentreerde me vooral op de pijlen , en met verschieten kan men ook enkele kanten uit.
Deze 2 punten vind ik wel verdiend 😀
Volksgezegden en clichés bevatten meestal veel wijsheid, ook hier zou ik zeggen "de nacht bracht raad"
Knap gezien Reini, ik was nochtans al van plan de opgave te verwijderen omdat ik ze zelf te dubbelzinnig vond. Ik gebruikte "verschieten" met de bedoeling het als vèr schieten te laten klinken, want verschieten is geen goed Nederlands voor bv. "schrikken"
Proficiat Reini en nu twee banken vooruit;
Het was inderdaad eentje die niet van de poes was , ik concentreerde me vooral op de pijlen , en met verschieten kan men ook enkele kanten uit.
Deze 2 punten vind ik wel verdiend 😀
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
VOORSPELLEN? (de 'toekomst' ligt voor je, en als die voorspelt wordt kan het je belemmeren in wat je nog graag zou doen, als de voorspelling anders is dan je wou, vb ziekte ofzo)
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Wat vóór ons ligt kan net zo goed motiverend zijn, dus niet logisch volgens de opgave.lotte schreef:DEMOTIVEREN ?
wat voor je ligt neemt je enthousiasme weg, het belet je verder te doen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Nee Reini het is voor een keertje misschien minder cryptisch dan men zou denken. Tip: stel u de situatie live voor.Reini schreef:UITZICHTEN ?
"Voor " moet er niet bij staan, die staat al in de opgave en is ook cryptisch denk ik .
1 letter is gestolen ?
-
Ja maar dat zijn dan toch de meeste opgaven ?lotte schreef:Opgave is een vaststellingsocrates schreef:Wat voor ons ligt is vaak wat ons kan beletten te doen wat we zouden willen doen .(11)ww.noemvorm.
Band met VASTSTELLEN ??