Leuk woordspelletje, zoals tien voor taal
-
hollygan - Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
schoonheidsfoutje
leert men dat op de Nederlandse scholen? ja? Dan zou dat de reden kunnen zijn waarom Nederland het spelletje "10 voor taal" op tv maar zelden kon winnen
in nederlandstalig Belgie leert men dat ij, net als ei, ie, oe, ui, eu, enz klanken zijn gevormd door twee letters (klinkers)
doe rustig verder hoor Valentijn, ik kan je niets verbieden, en het spelletje zal er niet door verdwijnen, het wordt er enkel door ontsiert
ik ben dan weer bij het begin "schoonheidsfoutje"
bloembollen ? KNOL/BLAD ? gewas
lang ° ° ° log
wat een onzinValentijn65 schreef:..........Waarbij ik ervanuit ga dat het Nederlands de enige westeuropese taal is met 27 letters.......
leert men dat op de Nederlandse scholen? ja? Dan zou dat de reden kunnen zijn waarom Nederland het spelletje "10 voor taal" op tv maar zelden kon winnen
in nederlandstalig Belgie leert men dat ij, net als ei, ie, oe, ui, eu, enz klanken zijn gevormd door twee letters (klinkers)
doe rustig verder hoor Valentijn, ik kan je niets verbieden, en het spelletje zal er niet door verdwijnen, het wordt er enkel door ontsiert
ik ben dan weer bij het begin "schoonheidsfoutje"
bloembollen ? KNOL/BLAD ? gewas
lang ° ° ° log
-
Valentijn65 - Lid geworden op: 07 feb 2012, 18:57
htpp://nl.wikipedia.org/wiki/IJ_(digraaf)
Iemand uitlachen met de toevoeging, wat een onzin, is op z'n zachts gezegd onbeleefd te noemen. Toegegeven, wij liggen wel vaker met elkaar in de clinch, maar dit keer heb k nieuws voor jou, we hebben allebei gelijk! Bekijk de link maar.
Overigens zijn de initialen van de Friese wetenschapper Eise Eisinga gewoon E.E. Maar de initialen van de gefingeerde IJsbrand Eisinga zijn IJ. E. En dan hebben we het niet over Oeke Oekema. (O. O.)
Maar het is toch juist een verrijking om de keus te hebben tussen 1 of 2 letters?
Groeten
Val.
Iemand uitlachen met de toevoeging, wat een onzin, is op z'n zachts gezegd onbeleefd te noemen. Toegegeven, wij liggen wel vaker met elkaar in de clinch, maar dit keer heb k nieuws voor jou, we hebben allebei gelijk! Bekijk de link maar.
Overigens zijn de initialen van de Friese wetenschapper Eise Eisinga gewoon E.E. Maar de initialen van de gefingeerde IJsbrand Eisinga zijn IJ. E. En dan hebben we het niet over Oeke Oekema. (O. O.)
Maar het is toch juist een verrijking om de keus te hebben tussen 1 of 2 letters?
Groeten
Val.
-
hollygan - Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Val, ik kan uw geplaatste link wel bekijken, maar openen lukt nietValentijn65 schreef:htpp://nl.wikipedia.org/wiki/IJ_(digraaf)
........maar dit keer heb k nieuws voor jou, we hebben allebei gelijk! Bekijk de link maar...............
en wat die onbeleefdheid betreft, niet overdrijven hé
we zouden een abnornale belg en nederlander zijn als we niet regelmatig elkaar op een prikje trakteerden
voor 't geval je het toch echt meent, mijn oprechte excuses
-
lang OOR log
OK, prima antwoord. En ik heb het verkeerd gelezen. "...........als we niet regelmatig elkaar op een prikje Ik las....
(pintje)
....trakteerden." Freudiaanse vergissing, maar wel plezant. Wie weet?
Ik zal proberen hier een foto van de website te plaatsen. Kun je hem misschien intikken.
bier * * * * vergunning
OK, prima antwoord. En ik heb het verkeerd gelezen. "...........als we niet regelmatig elkaar op een prikje Ik las....
(pintje)
Ik zal proberen hier een foto van de website te plaatsen. Kun je hem misschien intikken.
bier * * * * vergunning
-
stunt MAN keren
sport * * * * band
sport * * * * band
-
bende HOOFD stad
oog * * * * * * * gevecht
oog * * * * * * * gevecht
-