CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dit gaat de goeie richting uit reini, de andere voorstellen zijn te verregaande abstracties waarbij uit het oog wordt verloren dat het om een hoedanigeheid (vorm of kleur of aard) van een "stof" gaat. Het op en neergaan hoeft geen beweging te betekenen.Reini schreef:Dit kan op vele items toegepast worden:
UITGESNEDEN ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Om dit te vinden moet je blijkbaar UITGESLAPEN ZIJN; Maar inderdaad tot nog toe is de oplossing altijd al gevonden;Reini schreef:UITGESLEPEN ?
Vroeg of laat lukt het wel....
We zitten nu in elk geval dichter bij de aard of het uitzicht of de vorm van de "stof" hoedanigheid is ook eigenschap.
-
Mooi gevonden maar toch niet wat ik voor ogen heb lotte, ik kan het trouwens in gedachten "zien".lotte schreef:Uitbeeldend ?
voldoet voor een stripverhaal, een film, een taart, textiel, vlees.
-
Ik bedoelde ik kan de stof en haar "hoedanigheid" in gedachten zien. Wat moet gevonden worden is die "hoedanigheid" een kenmerk of een eigenschap die in veel stoffen kan voorkomen en zelfs in een verhaal kan zitten.lotte schreef:Droomwereld ?
kun je in verzeilen bij een speech, een verhaal en film
-
We zullen het so wie so wel vinden maar de te vinden hoedanigheid is meestal wel gewoon zichtbaar en in abstracte vorm waarneembaar voor de alerte toehoorder of kijker.Reini schreef:REKSPANNING ?
Hoeft inderdaad niet waarneembaar te zijn, maar veel stoffen bevatten een zekere soepelheid an sich.