CRYPTOGRAMMEN
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dat zou inderdaad kunnen lotte maar bij een oplossing gaan sommige stoffen helemaal op in sommige vloeistoffen. In deze opgave wordt niets "opgelost" enkel samengevoegd. Al is het goeie antwoord natuurlijk ook een oplossing, maar dan wel van een andere soort;lotte schreef:Ergens mee beginnen![]()
OPLOSSING ?
kan een mengsel zijn dat het volume van een ander mengsel vergroot.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Een samengesteld woord. Dat "woord" (nw.) beschrijft de specifieke eigenschappen van een product dat op zijn beurt een proces laat plaatsvinden binnen een ander product en dat al sinds mensengeheugenis.lotte schreef:socrates, please, krijgen we hier een bruikbare hint ?
-
Ik moet dit goedkeuren Reini, het aantal letters is correct en de uitleg ook, al had ik een ander woord voor ogen namelijk: "zuurdesem" maar nu 'broodgist' is gevallen, zou als ik dit zonder meer zou fout verklaren, "zuurdesem" praktisch niet meer kunnen worden gevonden; Dus wat mij betreft zijn de punten verdiend.Reini schreef:BROODGIST ?
Die doet wel degelijk een andere samenstelling : meel en water, toenemen in volume.
Laatst gewijzigd door socrates op 15 nov 2017, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ja dat is goed gezien chérie maar wat gebeurt er met het volume, wellicht is hun respectievelijk volume als gasvorm groter dan als vloeistof.chérie schreef:moeilijk!
WATERSTOF? (samengesteld woord: de eigenschappen van waterstof in combinatie met een ander 'product, zuurstof, geeft water)
-
Knap en ultra snel doorzien lotte amai; de ritnaalden zijn wel zelf nog geen kevers enkel hun engerlingen.lotte schreef:RITNAALDEN ?
zijn een zeer schadelijke soort kevers
De punten zijn verdiend.